Ділова кар'єра - Дахно І.І. - 7.2.7. Офісна "Попелюшка"

Трапляється, що досягнення працівника залишаються непоміченими. Визнання ж дістаються іншим. Бути переможцем хочуть бути всі. Бути переможеним не хоче ніхто. Першість часто визнається не за тими, хто добре робить свою справу, а за тими, хто вміє звернути увагу на власні досягнення. Деяким щасливчикам дістається вся слава.

Завищені очікування є однією з причин відчуття людей про те, що їх недооцінюють. Багато працівників сприймають роботу як замінника сім'ї і друзів. Позитивна оцінка керівництва та колег сприяє усвідомленню працівником власної цінності. Відчуття незадоволення викликає відсутність позитивної оцінки трудової діяльності.

Психологи стверджують, що недооціненими часто відчувають себе люди із заниженою самооцінкою. З точки зору навколишніх працівників, таких людей хвалять не рідше, ніж інших. Їм же здається, що їх недооцінюють.

Спеціалісти радять "Попелюшкам" намагатися думати позитивно. Наприклад, запитати себе про найкращу оцінку, яку б хотіли одержати. Потім використати методику за назвою "Колесо балансу". З цією метою робоча діяльність поділяється на кілька частин, подаючи їх у вигляді сектора колеса (функціональні обов'язки, кар'єра, взаємини з колегами тощо). Вісь колеса - 0 (нуль), а обід - 10. Потім намагаються об'єктивно свої досягнення. Визначаються ті сектори "Колеса балансу", які потрібно розвивати.

Рідко в одному працівникові поєднується професіонал і людина, яка вміє подати свою роботу. З українського прислів'я відомо, що "вміла готувати, та не вміла подавати".

Фахівці рекомендують подивитися як діє колега-щасливчик. Спробуйте запозичити щось з його поведінки. Змінитися буде важко, але, усвідомивши свій недолік, можна буде спробувати його усунути, наприклад, спираючись на тренінг з конкретної проблеми.

Для того, щоб звернути увагу начальства, потрібно буде на певний час зрозуміти цілі і проблеми начальства, а також те як ви можете сприяти досягненню цілей та подоланню проблем.

Використовуйте й інший спосіб, - говоріть про успіхи інших працівників. Вони незабаром почнуть говорити про ваші успіхи. Неминуче станеться те, про що говорив артист Аркадій Райкін: "Ты меня уважаешь. Я тебя уважаю. Значит, мы - уважаемые люди".

Пропонується ще й третій спосіб - змусити інших помічати ваші досягнення. З цією метою щодня впродовж 15 хвилин прогуляйтеся офісом і поговоріть з колегами.

7.2.8. Досвід - професія - кар'єра

Успішне просування кар'єрною драбиною багато в чому залежить від професійних якостей, на які є великий попит на ринку праці. Важливою складовою кар'єрного успіху є інтереси працівника та цілі, які він перед собою поставив. Існують якості, які на ринку праці цінуються завжди і скрізь.

Департамент праці (по нашому - Міністерство праці) США склало перелік навичок, вмінь та знань, які користуються підвищеним попитом у роботодавців.

1. Вміння вирішувати проблеми. Означає вміння їх розпізнавати, вивчати та ухвалювати ефективні рішення. Ці якості - у пошані у сфері державної служби, бізнесу, медицини, науки, інженерії.

2. Професіоналізм. Особливо важливим є у сферах інженерії та телекомунікації. Зокрема, передбачає вміння встановлювати і ремонтувати електронні та механічні пристрої.

3. Комунікабельність. Робоча атмосфера у фірмі чи організації багато в чому залежить від взаємин, що склалися між співробітниками та клієнтами.

4. Комп'ютерна грамотність. Значно підвищує шанси знайти гарну роботу знання можливостей комп'ютерів та вміння використовувати їх.

5. Педагогічні навички. Безкінечний потік інформації збільшив потребу у кваліфікованих викладачах та інструкторах. Особливо це стосується сфер освіти, торгівлі, менеджменту, громадських та соціальних послуг.

6. Математика. Існує великий попит на математичні мізки, оскільки математика - рушійна сила прогресу у медицині, інженерії та й науці у цілому.

7. Управління грошовими потоками. Не вичерпується потреба в інвестиційних брокерах, бухгалтерах, соціальних працівниках.

8. Знання іноземних мов. Беручи до уваги глобальні економічні та політичні інтеграційні процеси, значно збільшують шанси на знаходження гарної роботи знання таких мов: російської, японської, китайської, англійської, німецької.

9. Ділове управління. На ринку праці існує попит на фахівців з менеджменту, включаючи управління персоналом, системами, ресурсами і фінансами. Попитом користуються менеджери, які вміють розпізнавати потреби споживачів та перетворювати ці знання у прибутки компаній.

Професія, на яку існує попит, є важливою запорукою успішної ділової кар'єри.

Наприкінці 2008 року, коли світова фінансово-економічна криза прикотилася вже і до України, директор рекрутингового агентства Олександр Єгоров стверджував, що місця для роботи будуть і у подальшому, але компанії сконцентрувалися на наймі професіоналів. На чільному місці стоятиме питання про оцінку кандидата.

Весною 2008 року була інформація про те, що у США у середовищі роботодавців було різне ставлення до випускників бізнес-шкіл. 70% роботодавців віддавали перевагу вихованню керівників всередині компанії. Остерігалися брати зі сторони фахівця зі ступенем магістра з ділового адміністрування (MBA - Master of Business Administration). Негативне ставлення керівництва до випускників бізнес-шкіл пояснювалося їх великими амбіціями. 63% роботодавців були впевнені, що у багатьох таких випускників - занадто великі запити щодо зарплати та кар'єри.

Інша причина обережного ставлення до магістрів з ділового адміністрування - неготовність компаній до змін, яких можна очікувати від призначення на керівну посаду досвідченого магістра з ділового адміністрування.

У пресі висловлювалася й думка, що ті, хто успішно вчилися у школах та вузах, рідко на виробництві бувають успішними. Нерідко у студентські часи на трійки вчаться ті, хто одночасно ще й працює. На час отримання диплома вони вже мають певну кваліфікацію і ставлять перед керівництвом питання про своє просування.

Психологи давно помітили, - поки відмінники думають з якого боку підійти до проблеми і прорахувати всі варіанти, трієчники бачать завдання і його вирішують. Трієчники не роблять того, що для них нецікаво. Трієчникам притаманний високий емоційний коефіцієнт (Е0), а не коефіцієнт інтелекту (10). Успіх трієчників завдячується інтуїції, умінню чути і розуміти людей, внутрішній свободі. Зазначені якості не залежать від академічних знань.

Згідно з даними опитувань старшокласників, відмінники потрібні лише для того, щоб у них списувати. Вони - нудотні, зарозумілі, важкі у спілкуванні, підлизуються до вчителів. Навчання відбирає у них той час, який інші витрачають на спілкування. Не вміють шукати виходи з позаштатних ситуацій. Однокласники вважають, що відмінники живуть у штучному світі. З огляду на те, що відмінники готують всі предмети, у них не вистачає часу на глибокі вивчення профільних предметів.

На початку 2008 року київська газета "Обзор" оприлюднила статтю про рейтинг сфер діяльності, які є найпопулярнішими поміж тих, хто вступає у сімейно-шлюбні відносини. На жаль, у статті не повідомлялося хто, де і коли виконав соціологічне опитування. Оскільки було посилання на РІА "Новости", то можна зрозуміти, що мова йде про Росію.

Виявилося, що професія майбутньої дружини та чоловіка відіграє, якщо й не вирішальну, то дуже важливу роль. Пріоритетною професією супутника життя була професія лікаря. Цю точку зору поділяли як чоловіки (71%) так і жінки (78%). Парадокс цієї ситуації полягав у тому, що більшість опитаних відверто вказували на те, що лікарні на них наводять жах.

Поміж жінок користувалися популярністю такі професії майбутніх чоловіків як інженер, банкір або адвокат.

У чоловіків популярними були професії нотаріуса та декоратора. Чоловіки також не виключали одруження на журналістці (63%) і дизайнерші (62%).

Чоловіки зазначали, що жінка, яка завжди має свою точку зору на все те, що відбувається довкола, є завжди бажанішою, ніж та, яка у всьому погоджується зі своїм чоловіком.

Найменшою популярністю у чоловіків користувалися такі професії майбутніх дружин як актриса (23%) та діяч мистецтва (художниця, співачка тощо) - 21%.

98% жінок не хотіли, щоб їхні майбутні чоловіки були патологоанатомами, могильщиками та двірниками.

Більшість чоловіків не хотіли щоб їхні майбутні дружини були проститутками та стриптизершами. Переважна більшість чоловіків не хотіла б мати собі за дружин барменів (86%) та прибиральниць громадських туалетів.

Виявилося також що жінки звертають набагато більшу увагу на професію супутника життя, ніж та увага, яку чоловіки звертають на професію майбутніх дружин. Чоловіки лояльніше ставляться до професій своїх дружин. У жінок пріоритет професій сягав 89%, а у чоловіків - лише 36% від загальної кількості опитаних.

Намагання отримати престижну професію може сприяти утворенню сім'ї.

7.2.8. Досвід - професія - кар'єра
7.2.9. Сумісництво
7.2.10. Релокація
7.2.11. Дауншифтинг
7.2.12. Літуни і кар'єра
7.2.13. Завади на шляху кар'єри
7.2.14. Збагачення
7.2.15. Надомництво
Розділ 8. Взаємини у колективі
8.1. Становлення взаємин
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru