11.1. Симулянти і порушники
11.1.1. Прискорення плину робочого часу
Лінь-це небажання працювати. Оскільки всі люди - різні, то й таке небажання у всіх людей має різну гостроту. Хтось - більш роботящий, а хтось - лінивіший.
На початку 2008 року у пресі повідомлялося, що у Боготі (Колумбія) за підтримки властей було створено музей ліні. Там були представлені речі, які не асоціюються з працею: канапи, телевізори, лежаки, ліжка. Створенням музею його ініціатори хотіли змусити людей задуматися над тим, що, окрім роботи, є праця. Музей користувався популярністю у жителів колумбійської столиці.
На початку 2008 року повідомлялося про результати дослідження, виконаного журналом
"Employment Review". В опитуванні брали участь 136 компаній. Загальна кількість їх співробітників - 300 тис. чол.. Понад 80% компаній повідомляли, що мають співробітників, які не здатні довести роботу до завершення або кепсько ставляться до роботи. Такі компанії мали проблеми з низькою продуктивністю праці. 10% компаній цю проблему вважали серйозною.
Лише 8% опитаних заявляли, що заходи, які вони вживають проти низької продуктивності праці, мають певні успіхи.
Результати опитування засвідчили, що для успішного розв'язання цієї проблеми необхідним є спілкування, а також чітке розуміння очікувань та постановок завдань. Раннє втручання засвідчуватиме, що керівництво має ясну уяву про існування проблеми.
Дуже важливим є й те, щоб співробітник, який кепсько працює, сам розумів і усвідомлював існування проблеми і брав на себе частину відповідальності за опрацювання рішення.
Залежно від конкретної причини низької продуктивності праці співробітника, його слід підтримати за допомогою навчання і тренінгів та регулярного контакту з безпосереднім начальником.
Важливими заходами з подолання невисокої продуктивності праці є вільне спілкування між менеджерами і персоналом та вміння забезпечити співробітника такою роботою, яка його стимулює.
81 відсоток опитаних компаній зазначали, що першим кроком у боротьбі із недоробітками має стати план розвитку, опрацьований разом з таким проблемним співробітником.
68 відсотків респондентів були згодні з тим, що потрібно регулярніше проводити оцінку діяльності.
38% зазначали, що у разі систематичних недоробок вони вживали дисциплінарних заходів.
118 компаній (94%) впродовж двох останніх років застосовували дисциплінарні покарання, щонайменше, до одного працівника за кепсько виконану роботу.
Оскільки - "Дым отечества нам сладок и приятен", то далі перейдемо від зарубіжного досвіду до вітчизняного.
Філософи кажуть, що час є парцелярним, тобто відносним. Може повзти як черепаха, а може летіти зі швидкістю світла. Альберт Ейнштейн цю філософічну премудрість пояснив дуже простим способом одному молодому надоїдливому журналісту. Вчений сказав йому: "Якщо вам на коліна сяде красива дівчина, то година, проведена з нею, вам здасться секундою. Коли ж вас оголеним місцем посадити на розпечену сковорідку, то секунда перебування на ній вам здасться годиною."
Ось так і на роботі. Для когось робочий день пролітає як мить. Комусь же робочий день триває нескінчено довго. Щоб робочий день рухався швидше, чи став коротшим, доречно скористатися порадами, які зазначаються далі.
1. Найпростіший спосіб прискорення плину робочого часу - це почати працювати. Якщо працівник буде ретельно виконувати свої обов'язки, то час прискориться. Такий працівник з подивом помітить, що він впродовж дня виконав, або майже виконав, свою норму. Наприкінці трудового дня такий співробітник може згадати лозунг, який він бачив у фільмах, що відображують місця ув'язнення: "На свободу - з чистою совістю!".
2. Коли працівник заморився під час робочого дня, то може себе потішити чаєм, кавою чи іншими напоями та бутербродами. Можна прочитати статтю в газеті чи журналі, поговорити з колегами, зателефонувати коханій людині (можна й більшій їх кількості, якщо вони є).
Зрозуміло, що вказаними вище процедурами не можна зловживати, оскільки, як можна здогадатися, вони не будуть викликати великого задоволення у начальства працівника.
3. Якщо є потреба у тому, щоб робочий день закінчився раніше з огляду на невідкладні обставини працівника, то про це доцільно прохати керівництво ще на початку робочого дня - пояснення про причини у такому випадку сприймаються краще. Мабуть, у більшості випадків керівництво йде назустріч проханню і внесе певні корективи у денну виробничу програму прохача. Та й прохачеві не завадить прогнати лінь, щоб за скорочений день виконати ту роботу, яку мусив виконати за повний робочий день. Не виключено, що ще ж колись доведеться відпрошуватися.
4. Якщо працівник, з огляду на відомі йому обставини, хотів би, щоб у нього регулярно чи постійно робочий день був коротшим, то про це теж необхідно поговорити з начальством. Рішення начальства прогнозувати важко, але спробувати потрібно хоча б тому, що під лежачий камінь вода не тече: "За спрос не бьют в нос".
5. Робочий день може здатися коротким, якщо з якоїсь причини співробітника не тягне додому. Можливо це трапляється тоді, коли його будинок перестає бути його ж фортецею. Коли дім не є фортецею, то втішати може й робота.
6. Робочий час значно прискорить свій біг, якщо працівник закохається у когось на роботі. Службовий роман є настільки індивідуальним явищем, що не можна давати якісь загальні поради. Кожний кує своє щастя самостійно. Не дивлячись на цікавість службового кохання воно знаходиться поза тематикою цієї книжки і її автор сподівається, що інші це явище опишуть краще, ніж він. Все ж таки згадує зауваження канадки українського походження. Спостереження канадської українки вже згадувалися у підрозділі 9.4.
Начальник зайшов у відділ і з обуренням говорить одному із співробітників про те, що впродовж тижня втретє бачить, як той байдикує. Вимагає пояснення. Співробітник повідомляє причину - м'яка підошва на черевиках начальника.
Навівши вже поради про те, як прискорити плин робочого часу, нижче поговоримо про те, як його скоротити. Згадаймо, що Антон Павлович Чехов казав: "Ничто так не улучшает рассказ как его сокращение". З точки зору ледаря кращою роботою може бути лише коротша за тривалістю робота.
11.1.3. Прогули і запізнення
11.2. Втомлені і депресовані
11.2.1. "Синдром згорання" та боротьба з ним
11.2.2. Стрес і депресія
11.3. Перепочинок
11.3.1. Офісні ігри
11.3.2. Заходи обідньої перерви
11.3.3. Безсвідома робота мозку
Розділ 12. Зарплата