13.1. Імідж і успіх
13.1.1. Творці іміджу
Імідж є найважливішим чинником успіху у професійній діяльності.
Імідж - слово англійське (image). Означає: образ, зображення, точна схожість. Імідж - це комплекс вражень, які справляє людина на оточуючих.
Нині іміджем опікується ціна низка фахівців. Що кожен з них робить - про це стисла розмова нижче.
Стиліст. Опікується зачіскою та макіяжем. Висококласні стилісти опікуються і підбором одягу. Часто вони працюють інтуїтивно, на творчому рівні. Тобто опікуються не наукою, а мистецтвом. Часто є справжніми художниками образу. Не всі стилісти можуть виходити за рамки своїх професійних навичок та дати рекомендації щодо іміджу у цілому.
Персональний шопер. Слово "персональний" пояснювати не будемо. Персональний, - він і Африці персональний. Слово "шопер" походить від англійського слова "shop", одним із значень якого є "крамниця".
Персональний шопер - це той, хто відвідує крамниці в інтересах свого замовника. Надає допомогу в оновленні гардеробу. Досконально знає асортимент модних бутиків. Часто йому там надають знижку. Зазвичай шопери представляють інтереси певних крамниць, які відраховують їм відсотки за реалізовані товари.
Іміджмейкер. Це спеціаліст, який опікується створенням публічного образу якоїсь людини. Без таких фахівців нині не можуть обійтися політики та інші публічні особи. Іміджмейкер працює не лише із зовнішнім виглядом людини, але також із її мовою, манерами і, навіть, ходою.
Імідж-консультант. Володіє технологією створення персонального іміджу людини. Він оперує цифрами і точними знаннями. У результаті клієнт одержує повний набір рекомендацій щодо створення свого іміджу. Отримує також знання про свій силует та інші головні параметри, які надають можливість прийняти правильне рішення про формування власного стилю. Не виключено, що після рекомендацій імідж-консультанта у його клієнтів не буде потреби звертатися до інших фахівців у сфері формування іміджу.
13.1.2. Формування іміджу
Якщо новий працівник ще не встиг створити гарне враження про себе в очах начальства, або ж, навіть, встиг започаткувати про себе негативне враження, то йому потрібно буде формувати свій імідж спочатку.
Працівнику слід зрозуміти, що він вчиняє не так, як потрібно. Розчарувати керівника або колег можуть його особистісні якості і поведінка та кепське виконання обов'язків.
Упереджене ставлення до людини у колективі може викликатися її зовнішнім виглядом. Слід негайно ж вписатися у правила, установлені у компанії. Якщо, наприклад, працівник у перший день своєї роботи прийшов у джинсах і був "білою вороною" оскільки у компанії запроваджено дрес-код, то необхідно зреагувати і у подальшому одягатися відповідно. У англійській мові є прислів'я
"When in Rome do as Romans do", що означає "Коли ти в Римі, то роби так, як роблять римляни". Українське ж прислів'я з цієї нагоди каже: "Між воронами каркай по-воронячи".
Якщо у компанії відсутній дрес-код і стиль одягу є вільним, то не варто виділятися на фоні колег суворим діловим костюмом.
На формування іміджу може впливати і запізнення. Фахівці радять не починати прямо на порозі офісу розповідати про причини запізнення. Для початку достатньо просто вибачитися. Причини вкажете, якщо це буде від вас вимагатися. Щоб реабілітуватися в очах керівництва, у подальшому слід на роботу з'являтися вчасно і до моменту прибуття на роботу шефа - бути у повній робочій готовності. Зрозуміло, що раніше керівника можна не приходити на роботу, якщо шеф приходить на неї завчасно.
Автор цих рядків пам'ятає, як ще за радянських часів, на прохідній одного з підприємств м. Бровари висіло гасло, яке було видно з прилеглої вулиці: "В 8:00 - на рабочем месте, а не на проходной!".
Якщо, прибувши на роботу, новий працівник негайно полаявся з кимось зі своїх колег, то на контакт цей працівник повинен піти першим., оскільки решта співробітників, ймовірно, не стане на бік новачка. У тому, щоб ліквідувати конфлікт, зацікавленим має, передусім, бути новий співробітник.
Якщо на роботі працівник допустився помилки, наприклад, вчасно не виконав завдання, - то слід терпляче вислухати критику на свою адресу та визнати свою провину. Виправдовуватися не потрібно. Слід докласти зусиль для того, щоб ситуацію виправити. Новому працівнику може знадобитися допомога його досвідчених колег. У жодному випадку не слід намагатися перекласти свої помилки на інших.
Якщо шеф вказав на помилку, то її потрібно виправити і більше не повторювати. Помилок боятися не слід. Не виправить помилку той, хто нічого для цього не робить.
Якщо на нового співробітника раптово і без очевидного приводу зазвучали звинувачення, то йому не слід різко реагувати. Можливо такого співробітника просто перевіряють на стресостійкість. Слід триматися спокійно. Пам'ятати при цьому, що не буде іншого шансу справити перше гарне враження.
Якщо працівник відчуває, що колектив його не сприймає, то стосунки з колегами слід владнати. Фахівці радять не чекати поки хтось із колег запропонує вам випити чашечку кави чи разом сходити пообідати. Працівнику рекомендують ініціативу взяти на себе.
Якщо у колективі установлена традиція відзначати особисті свята співробітників, то слід придумати привід для того, щоб зібрати колег за святковим столом. Приводами може бути свій день народження, народження дитини, успішне складання сесії, вдала покупка тощо. Пам'ятаймо, що один джентльмен якось зазначив: "Только глупые люди пьют без повода, умный же человек найдет причину!". Будьте розумними і дійте на формування позитивного іміджу. Неофіційна атмосфера сприяє зближенню людей.
Не завадить пригощання колег кулінарними виробами. Можна використовувати для цього вироби власного виготовлення. Можна пригощати і виробами, придбаними у торговельній мережі.
Сусід-генерал автора цих рядків якось сказав: "Ми ж в армії жартів не розуміємо". Не всі розуміють жарти і поза армією. Щоб уникнути неприємностей, новому співробітнику не варто кидати шпильки на адресу оточуючих. Сарказму повинно бути якомога менше.
Слід намагатися частіше говорити колегам компліменти. Не можна лицемірити. Колеги можуть відчути нещирість. Це може загострити ситуацію.
Колеги відчувають коли людина "грає на публіку". Бути самим собою слід не лише вдома, але і на роботі.
Ті, хто влаштувався на роботу за протекцією, трапляється, не у змозі завоювати до себе гарне ставлення колег і врешті-решт змушені полишити роботу, бо далі не можуть терпіти зачіпки і недружелюбність співробітників. Рідко кому вдається, закривши на все очі, вести себе невимушено та продовжувати працювати.
13.1.2. Формування іміджу
13.1.3. Деякі складові іміджу
13.1.4. Імідж організацій та корпоративна культура
13.2. Діловий одяг і взуття
13.2.1. Зовнішній вигляд і успіх
13.2.2. Кольори одягу
13.2.3. Бізнесові уніформи
13.2.4. Жіноче і чоловіче взуття
13.2.5. Одягові правила для чоловіків