Ділова кар'єра - Дахно І.І. - 17.1.1. Реєстрація

17.1. Створення фірми

17.1.1. Реєстрація

Реєстрація фірми є першим кроком на шляху до власного бізнесу. Він може бути законним способом заняття улюбленою справою без відмітки у трудовій книжці. Одночасно можна працювати за наймом і займатися власною підприємницькою діяльністю. Зрозуміло, що необов'язково повідомляти про це своєму роботодавцеві.

Майбутньому підприємцеві, передусім, слід визначитися з формою власності. Найпоширенішими нині вважаються такі:

o приватні підприємства (ПП);

o акціонерні товариства (АТ);

o товариства з обмеженою відповідальністю

(ТОВ).

Перша форма (ПП) приваблює бізнесменів тим, що не вимагає статутного капіталу. Процедура реєстрації - коротка. Реєєстрація проводиться за місцем проживання підприємця без юридичної особи. Не обов'язкого мати печатку та рахунок в банку. Не потрібен бухгалтер. Застосовується спрощена система оподаткування. Держава не занадто ретельно пильнує за діяльністю фізичних осіб - підприємців. Ця форма власності вважається особливо зручною для торговельних фірм та сфери послуг.

Якщо створюється фірма - юридична особа і її створювач хоче бути 100-відсотковим власником, то таку фірму найкраще зареєструвати як приватне підприємство. Для спільного бізнесу з партнерами зручнішим буде ТОВ.

Для створення АТ і ТОВ статутний комітет є потрібним. Для АТ - це 100 мінімальних зарплат, а для ТОВ - 1250 мінімальних зарплат.

Той, хто не планує річний оборот, що перевищує 500 тис. грн., може зареєструватися як суб'єкт підприємницької діяльності без створення юридичної особи.

Створення підприємств - юридичних осіб розпочинається складанням і підписанням установчих документів. Необхідно підготувати два оригінали та одну копію статуту. Якщо є можливість, то хай це зробить для вас грамотний правник.

Статут складається державною мовою (тобто українською). У тексті обов'язково зазначається власник (засновник), назва, організаційно-правова форма підприємства, предмет і цілі діяльності, органи управління, юридична адреса, розмір і порядок формування статного фонду, розподіл прибутків і збитків, спосіб ухвалення рішень, вирішення спорів, ліквідації та реорганізації, розмір частки кожного учасника (для ТОВ) і відомості про акції (для АТ).

Якщо необхідний статутний фонд, то відкривається рахунок для його формування. Якщо фірма успішно пройде реєстрацію, цей рахунок перетворюється у поточний. У випадку відмови у реєстрації, банк повертає учасникам внесені ними частки. Для підтвердження формування статутного фонду державному реєстратору подається документ банка, що підтверджує внесення необхідної суми.

Підприємців реєструють у місцевому виконкомі або держадміністрації. Там поцікавляться як би ви хотіли назвати свою фірму. Головне, щоб назва, яка вам сподобалася, не була у реєстрі діючих підприємств і не нагадувала собою назву державного закладу. Не завадить знати табу, що накладаються Законом України "Про охорону прав на знаки для товарів та послуг".

За реєстрацію стягується державне мито - 170 грн. (для юридичних осіб), 34 грн. (для фізичних осіб - підприємців).

У процесі реєстрації застосовується принцип "одного віконця", тобто заявник подає документ в одне віконечко і з нього ж отримує згоду чи інколи - відмову. Впродовж трьох робочих днів з дати подачі повного комплекту документів представники районних відділень податкової адміністрації, Пенсійного фонду, Центру зайнятості мають розглянути подані документи. Вони видадуть довідки про взяття на облік у цих органах та проконсультують щодо майбутньої звітності.

До "Єдиного реєстру підприємців і організацій України" новостворена фірма заноситься після звернення до районного управління статистики. Термін отримання довідки у райуправлінні статистики - від одного до п'яти днів.

Відмова у реєстрації відбувається тоді, коли заявник подав недостовірні відомості, або статут містить положення, що суперечать чинному законодавству, або порушений встановлений законом порядок створення підприємства.

17.1.2. Оподаткування

Коли фірма розпочне одержувати прибутки, то ними потрібно ділитися з державою. Це - не зовсім радісна процедура, але вона є неминучою, єдина втіха - не платять податків громадяни, мабуть, лише в Монако. У решті світу податки сплачуються, у якому розмірі та як вони потім витрачаються - це вже інша справа.

Юридичні особи можуть сплачувати податки за однією з двох систем - загальною чи спрощеною. У першому випадку слід зареєструватися як платник податків у податковій інспекції і сплачувати податки. Ті, хто пристає на спрощену систему оподаткування, вибирають між 10-відсотковою і 6-відсотковою ставками податку. Вона щомісячно розраховується не від прибутку, а від доходу. Спрощена форма оподаткування влаштовує тих, чий річний оборот не перевищує 1 млн грн.

Фізичні особи - підприємці можуть вибирати єдиний податок. Розмір його залежить від виду діяльності. Бухгалтерський облік у фізичних осіб підприємців - це книга доходів і витрат. Звіти у них - максимально спрощені. Звітують один раз на квартал.

Для того, щоб стати платником єдиного податку, необхідно не пізніше 15 днів до закінчення кварталу подати податковій інспекції за місцем реєстрації заяву про це. Разом із заявою слід подати платіжку, що підтверджує сплату єдиного податку, як мінімум, за один місяць.

Слід взяти до уваги набуття з 1 січня 2011 року чинності Податковим кодуксом України.

17.1.3. Печатка і рахунок

Юридичній особі обов'язково слід мати печатку і рахунок у банку. Наш менталітет не сприймає довідку без печатки. На Заході без печаток цілком обходяться. Фізичні особи - підприємці можуть мати печатку і рахунок, якщо вони того хочуть.

Перед тим, як оформити замовлення на власні штамп і печатку, слід отримати дозвіл у органі дозвільної системи Міністерства внутрішніх справ за місцем реєстрації. За це стягується 51 грн. Видати дозвіл або відмовити у ньому названий орган МВС мусить впродовж 5 днів.

Коли вже є печатка, можна йти у банк. Слід пам'ятати, що законом передбачено - поточний рахунок відкривається лише у національній валюті - гривнях. Про відкриття рахунку слід впродовж трьох днів повідомити податківцям. Вони поставлять позначку на банківській довідці. Без цього документа банк не буде виконувати жодних операцій, за винятком зарахування грошей.

17.1.2. Оподаткування
17.1.3. Печатка і рахунок
17.2. Початок бізнесу
17.2.1. Правила і поради для початківців
17.2.2. Досвід - запорука бізнесу
17.3. Функціонування бізнесу
17.3.1. Прибуткове ведення бізнесу
17.3.2. Запобігання краху бізнесу
17.3.3. Досвід мафії
17.3.4. Винахідливість в одержання прибутків
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru