Заповніть порожні місця структурно-логічних таблиць, позначені запитаннями, необхідними термінами (поняттями) відповідно до змісту.
Таблиця 1.1. Відмінності між менеджером та підприємцем
Ознака | Характерні особливості | |
Менеджер | Підприємець | |
1. Формальний статус | ? | ? |
2. Виробничо-господарська орієнтація | ? | ? |
3. Здійснення задуманого | ? | ? |
4. Залучення ресурсів | ? | ? |
5. Матеріальні інтереси | ? | ? |
6. Ставлення до побудови організації | ? | ? |
Таблиця 1.2. Характеристика рівнів управління
Рівень управління | ? | ? |
Інституційний | ? | ? |
Управлінській | ? | ? |
Технічний | ? | ? |
VII. Кросворд
По горизонталі
1. Компоненти входу в організацію. 3. Відношення кількості одиниць на виході до кількості одиниць на вході. 5. Підхід, який концентрується на тому, що придатність різних методів в управлінні визначається ситуацією. 6. Узагальнений підхід до управління, до складу якого входять чотири найважливіші підходи. 8. Рішення про те, якими мають бути цілі організації та що мають робити члени організації для їх досягнення. 9. Можливість тривалого існування. 10. Групи людей, що виникають спонтанно і регулярно для досягнення визначеної мети вступають у взаємодію. 11. Типова посада низової ланки на підприємстві 12. Що має передбачати керівник в різних ситуаціях? 15. Одна з категорій ролей, яку виокремлює Г. Мінцберг. 16. Умовно створена типова ситуація або предмет. 17. Група осіб, діяльність яких свідомо координується для досягнення загальної мети. 18. Система, що має жорсткі фіксовані межі. 19. Засіб, який застосовується з метою мотивації персоналу. 20. На що звертає найбільшу увагу школа людських відносин? 25. Компоненти виходу в організацію. 26. Дохід організації. 27. Хто досліджував школу людських стосунків? 28. Сукупність певних правил поведінки, що відповідають конкретній установі або конкретній посаді. 29. Хто є засновником школи адміністративного управління? 30. Хто поділяє рівні управління на технічний, управлінський та інституціональний? 31. Підрозділи, що виконують специфічні конкретні завдання та досягають специфічних конкретних цілей. 33. Забезпечення руху відповідно до поставлених завдань. 34. Рівень, на якому особи зайняті управлінням і координацією всередині організації. 35. Складова організації, коли продукція реалізується. 36. Група осіб, котрі навмисно працюють разом, щоб досягти значущої для всіх мети. 39. Підхід, який конкретизується на тому, що придатність різних методів в управлінні визначається ситуацією. 40. Дослідник, який визначив шість складових успіху організації. 42. Процес обміну інформацією та її смисловим значенням. 43. Вид поділу праці, за яким відокремлюється робота з координації дій і дії. 45. Складова успіху — наслідок того, що речі створюються правильно. 46. Рівень, на якому робітники в основному займаються щоденними операціями та діями, необхідними для забезпечення ефективної праці без перешкод у виробництві. 47. Хто здійснив фундаментальне дослідження з вивчення праці п'яти керівників вищої ланки? 49. Процес управління керівником організацією. 50.Про-цес управління, організації, мотивації та контролю, необхідний для формулювання та досягнення цілей організації.
По вертикалі
2. Підхід, в якому сутність управління розглядається як безперервна серія взаємопов'язаних управлінських функцій. 4. Процес отримання позитивного результату від праці. 7. Положення (твердження), яке має виконувати кожна особа в організації* 8. Один із принципів управління спрямованого на успіх. 11. Теорія управління організацією. 13. Класичні школи управління виробництвом. 14. Ланка, керівники якої відповідають за прийняття найважливіших рішень для організації загалом. 16. Процес, за допомогою якого керівники створюють ситуацію, коли люди працюють продуктивніше. 20. Одна зі складових зовнішнього середовища. 21. Вид поділу праці на компоненти, що становлять частини загальної діяльності. 22. Рівень, на якому робітники розробляють довготермінові цілі та формулюють їх. 23. Один із засновників школи наукового управління. 24. Організація, що спрямовує діяльність на досягнення лише однієї мети. 32. Процес забезпечення того, що організація справді досягає своїх цілей. 35. Система, що характеризується взаємодією із зовнішнім середовищем. 37. Сукупність методів, які є основою теорії чи підходу. 38. Організація, котра має взаємопов'язані цілі та характерні ознаки. 41. Кінцевий результат організації, коли вона досягла мети. 42. Цілеспрямоване узгодження, поєднання рухів або дій. 45. Представник школи людських стосунків. 48. Представник періоду розвитку поведінково-біхевіористського напряму.
2.1. Розвиток науки управління
2.2. Ранні теорії менеджменту
2.3. Інтегровані підходи до управління
НАВЧАЛЬНИЙ ТРЕНІНГ
І. Афоризми
ІІ. Терміни і поняття
III. Тести
IV. Твердження
V. Ситуаційні задачі