Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Які є два основні канали інформаційного забезпечення керівників:
1) офіційний і неофіційний;
2) письмовий та усний;
3) формалізований і стихійний;
4) письмовий та електронний?
2. У чому полягає сутність поняття "комунікація":
1) процес обміну інформацією та змістовим значенням між двома або більше особами;
2) обмін інформацією та змістовим значенням між двома чи більше людьми;
3) процес обміну інформацією між двома або більше особами;
4) процес обміну інформацією та змістовим значенням між двома чи більше людьми в процесі здійснення цілеспрямованої діяльності?
3. Шум — це:
1) будь-яка інформація, передбачена джерелом, вона створює помилки в передачі;
2) додатковий сигнал, непередбачений джерелом інформації, що створює помилки в передачі;
3) додаткова інформація, непередбачена отримувачем, що створює помилки в передачі;
4) будь-який додатковий сигнал, непередбачений джерелом інформації.
4. Що належить до "П'яти "С" комунікацій", за Р. Фалмсром:
1) ясність, повнота, лаконічність, конкретність, коректність;
2) ясність, прозорість, лаконічність, достовірність, коректність;
3) достовірність, повнота, лаконічність, своєчасність, коректність?
б. Як називаються комунікаційні перешкоди, зумовлені багатозначністю слів:
1) перешкоди під час сприйняття;
2) нсвербальні перешкоди;
3) поганий зворотний зв'язок;
4) семантичні перешкоди?
6. З чим пов'язані соматичні проблеми в комунікаціях:
1) вибором символів, що найточніше відображали б бажаний зміст;
2) ступенем впливу повідомлення на поведінку суб'єкта;
3) точністю передачі комунікаційних символів;
4) невмінням слухати?
7. Як називається неформальний ланцюг передачі інформації, що використовується, найчастіше характеризується вибірковістю комунікацій та оперативністю передання інформації:
1) "одножильним";
2) кластерним;
3) ланцюгом "пліткаря";
4) імовірнісним?
8. Які два великі класи комунікацій розрізняють американські автори М.Х. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоурі:
1) між двома індивідами та індивідом і групою;
2) вертикальні та горизонтальні;
3) між організацією та її зовнішнім середовищем і між рівнями та підрозділами організації;
4) формальні та міжособистісні?
9. У чому полягає сутність емпатії:
1) увага до себе та оточення;
2) увага до почуттів інших людей;
3) увага до себе;
4) повна відсутність уваги до будь-кого?
10. Хто є автором 10 правил ефективного слухання:
1) Т. Холл;
2) К. Девіс;
3) Р. Фалмер;
4) В. Врум?
IV. Твердження
Визначте, правильні чи неправильні твердження.
1. На сьогодні інформація розглядається як один із найменш важливих ресурсів розвитку суспільства разом із матеріальними, енергетичними і людськими:
а)так; б) ні.
2. Управлінська робота — це в основному робота, що ґрунтується на використанні фізичної праці:
а)так; б) ні.
3. Комунікація — процес обміну інформацією та змістовим значенням між двома або більше особами:
а) так;
б) ні.
4. Інформаційні системи мають будуватися з урахуванням забезпечення максимальних зручностей і можливостей для безпосередніх користувачів:
а) так;
б) ні.
5. У комунікаційному процесі розрізняють два базових елементи — відправник і одержувач:
а) так;
б) ні.
6. Неформальні комунікації поділяються на вертикальні, горизонтальні та діагональні:
а) так;
б) ні.
7,"П'ять "С" комунікацій" корисні у процесі оцінювання будь-якого повідомлення:
а) так;
б) ні.
8. Технічна проблема в комунікації пов'язана з вибором таких символів, що найточніше відображали б бажаний зміст:
а) так;
б) ні.
9. Семантика вивчає спосіб використання слів і значень, які передаються словами:
а) так;
б) ні.
10. Позитивним аспектом усних комунікацій є економія часу та забезпечення глибшого взаєморозуміння:
а) так;
б) ні.
VIІ Кросворд
Тема 11.ЕФЕКТИВНІСТЬ В УПРАВЛІННІ
11.1. Поняття продуктивності організації
11.2. Комплексний підхід до питань продуктивності
11.3. Управління за критерієм продуктивності
НАВЧАЛЬНИЙ ТРЕНІНГ
І. Афоризми
II. Терміни і поняття
ІІІ. Тести