На регіональному рівні необхідно розробити нормативні акти, спрямовані на зменшення адміністративно-бюрократичних перешкод. Зокрема, особлива увага повинна бути приділена питанням спрощення процедури реєстрації (самих суб'єктів господарювання, майнових відносин тощо) шляхом покладення на реєструючі органи обов'язків із сприяння суб'єктам МП в процесі реєстрації. Необхідно впорядкувати діяльність органів, що контролюють суб'єктів МП, спростити процедури відомчих погоджень під час ліцензування, сертифікації та інших процедур, які вимагають погодження органів державної влади.
6. Заходи з розвитку матеріально-технічної бази МП
Майнова підтримка МСП є різновидом прямої підтримки. Тому для забезпечення рівності господарюючих суб'єктів на ринку така політика може бути тільки адресною.
Ключем до визначення суб'єктів майнової підтримки МП є наступні положення. Недоліками матеріально-технічної бази є:
o специфічний для МП бар'єр входження на ринок - отже, регіон і муніципальна влада повинні сприяти зниженню цих бар'єрів для суб'єктів, щодо яких необхідно розвивати зайнятість;
o формування такої структури витрат, котра робить невигідним виробництво соціально значимих товарів і послуг - отже, надання таких пільг повинно супроводжуватися розрахунками об'єму виробництв подібних послуг;
o специфічні ризики (невеликі об'єми продаж) пов'язані і "життєвим циклом продукту", для інноваційних підприємств та підприємств у сфері науково-технічного обслуговування - надання їм пільг на перші три роки в зменшуваних об'ємах (крім центрів підтримки інновації). Надалі область має право розраховувати на отримання ними фінансового результату від ефективної діяльності;
o необхідність залучати у виплат видатків ресурси, котрі можуть бути використані в якості внутрішніх інвестицій пріоритетних галузях - надання їм пільг забезпечує більш динамічний ріст в тих галузях, котрі необхідні господарському комплексу Регіону.
Виходячи з цього необхідна реалізація таких заходів:
1. Надання на пільгових умовах суб'єктам МП державних або муніципальних матеріально-технічних ресурсів;
2. Надання приміщень і земельних ділянок, які знаходяться в державній власності, на умовах довгострокової оренди;
3. Облаштування земельних ділянок для комерційного використання;
4. Організація спеціалізованих конкурсів на оренду та придбання об'єктів нерухомості, земельних ділянок, незавершених будівництв;
5. Створення спеціалізованого фонду нежитлових приміщень для суб'єктів МП та інфраструктур підтримки МП;
6. Надання концесів (довгострокова оренда родових корисних копалин, природних багатств, цехів);
7. Сприяння створенні складської, транспортної, постачально-збутової інфраструктури, а також інфраструктури дрібних оптових баз;
8. Сприяння у паданні МП і ^використовуваних основних фондів великих підприємств-боржників, не завантажених виробничих зон;
9. Сприяння у наданні в оренду дорогого обладнання (в т.ч. погодинно і поденно) в рамках виробничих зон.
Можливість застосування тих чи інших заходів обґрунтовується відповідними програмами підтримки МП. Ці заходи реалізуються, перш за все, по відношенню до МСП, визначених муніципальними утвореннями, чи по відношенню до суб'єктів МП, пріоритетний розвиток яких підтверджений обласною (муніципальною) програмою підтримки МП. Заходи пункту 7 є першочерговими для розвитку галузей, щодо яких вживаються заходи спеціальної підтримки.
Діяльність по створенню і розвитку загальноекономічної інфраструктури може бути віднесена до загальних заходів прямої підтримки МП в інтересах всього сектору МП. Діяльність, спрямована на стимулювання розвитку матеріально-технічної бази шляхом розвитку кооперації з великим бізнесом, є непрямим способом підтримки, і також може бути підтримана в будь-яких формах, за виключенням створення локальних монополій.
7. Забезпечення доступу МП до сучасних технологій та "ноу-хау"
8. Розвиток кооперації великих та малих підприємств
9. Підтримка розвитку дрібномасштабних ринків товарів та послуг, ринків субпідряду
10. Підтримка створення і розвитку кадрового потенціалу МП
11. Підтримка менеджменту, маркетингу і кооперації МП
12. Сприяння міжрегіональній і зовнішньоекономічній діяльності
13. Сприяння розвитку недержавної інфраструктури підтримки МП
14. Сприяння в захисті інтересів МП, безпеці та соціальному захисті підприємців
15. Сприяння формуванню сприятливого соціально-психологічного середовища для МП