Організація бізнесу - Скібіцький О.М. - 8.3. Зміст основних складових бізнес-плану

Даний підрозділ посібника містить описання найбільш важливих пунктів бізнес-плану і більш докладно розкриває пункти "План маркетингу" і "Фінансовий план", оскільки вони є визначальними у плануванні діяльності.

8.3.1. Резюме (можливості фірми)

Обсяг даного розділу не повинен перевищувати декількох сторінок. Його текст повинний бути зрозумілий і не спеціалісту - гранична простота і мінімум спеціальних термінів. Воно повинно містити дво-тристорінкове резюме ключових елементів бізнес плану - огляд, спрямований в основному на те, щоб зацікавити перспективні джерела фінансування. Як мінімум, резюме повинне містити:

o Ваші уявлення. Ваша освіта, досвід, причини, чому ви хочете відкрити свою справу, і яким образом ідея буде втілена.

o Опис вашої бізнес-ідеї і цільового ринку збуту вашої продукції і послуг. Тут необхідно описати, яким образом ваша продукція або послуга відрізняється від конкурентів, а також указати ту ринкову потребу, що буде ними задоволена. До того ж варто уточнити, чи будете ви конкурувати на існуючому ринку або створите новий. Укажіть коротко і переконливо, яким образом ви сягнете успіху в конкурентній ситуації.

o Опис керівної групи. Акцентуйте істотну інформацію про досвід і особливі навички кожного виконавця. Якщо існують слабості в керуванні, перелічіть їх і вкажіть, яким образом можна їх виправити.

o Опис ключових фінансових проектів. Резюме ключових фінансових проектів на наступні три-п'ять років.

o Опис вимог до фінансування. Резюме вимог до фінансування, у випадку якщо ви не шукайте фінансування з одноразово виплачуваної суми, коли компанії будуть потрібні різні суми капіталовкладень.

Робота над цим розділом надзвичайно важлива, оскільки якщо він не справить враження твору на інвесторів і кредиторів, то далі бізнес-план вони просто не стануть дивитися.

У цілому резюме повинно дати відповіді майбутнім інвесторам або кредиторам фірми (у тому числі і її акціонерах) на два питання:

1. Що вони одержать при успішній реалізації даного плану?

2. Який ризик утрати ними грошей?

Цей розділ повинний розроблятися наприкінці упорядкування бізнес-плану, коли досягнута повна ясність з усіх інших питань.

У розділі "Можливості фірми (резюме)" визначаються в пріоритетному порядку всі напрямки діяльності фірми, цільові ринки по кожному напрямку і місце фірми на цих ринках. По кожному напрямку встановлюються цілі, до яких фірма ринеться, стратегії їх досягнень, що включають перелік необхідних заходів. По кожній стратегії визначаються відповідальні особи.

У цьому ж розділі поміщається інформація, що дає уявлення про фірму, а також усі необхідні дані, що характеризують її комерційну діяльність.

Резюме бізнес-плану - це дуже стислий опис всього проекту. Воно повинно містити наступну інформацію:

o Назва проекту (правильно написана назва проекту має нести вже достатню інформацію про те, що планується. Наприклад, "Створення нової торгової точки з роздрібного продажу молочних продуктів у місті Нововолинську").

o Ціль розробки бізнес-плану (для чого та для кого розробляється бізнес-план).

9 Ціль проекту (мета бізнес-діяльності, яку ви плануєте). Цілі проекту-це цілі вашого бізнесу, які визначаються загальною стратегією: розширення ринку, впровадження нововведень, отримання максимального прибутку, створення нового бізнесу, розширення існуючого бізнесу, купівля бізнесу інше. Цілі мають бути описані таким чином, щоб було зрозуміло і переконливо для кожної людини, не знайомій з даним бізнесом, але в якій ви зацікавлені, що це за бізнес-пропозиція.

o Стислий опис проекту (що саме та яким чином буде відбуватися).

o Короткий опис продукції або послуг (яка саме продукція, в чому її корисність для покупців, у чому вимірюється одиниця продукції, яка ціна за одиницю вимірювання продукту, який заплановано обсяг збуту в квартал (або місяць, в залежності від терміну планування, який ви обрали), у випадку виробництва - який максимальний обсяг виробництва можливий в квартал (місяць).

o Короткий опис цільових ринків.

o Короткий опис сировини (матеріалів).

o Короткий опис необхідного обладнання.

o Місце розташування діяльності.

o Необхідний персонал.

o Термін планування, термін підготовчого періоду, термін початку реалізації проекту, термін окупності проекту.

o Необхідні інвестиції (загальна вартість проекту, скільки плануєте вкласти власних коштів, скільки треба залучених коштів, в якій формі планується їх залучити, які необхідні капітальні вкладення і обігові кошти).

o Заплановані показники оперативної діяльності (скільки планується надходжень від реалізації (виручки) протягом терміну планування, скільки планується витрат протягом терміну планування, які плануються прибутки на кінець терміну планування, скільки коштів залишається у вас після повернення залучених інвестицій).

Резюме має бути досить змістовне і зрозуміле для читання людині, якій ви подаєте свій бізнес-план. Потенційні інвестори вибирають вартий уваги проект з поміж десятків різних. Резюме - це візитна картка вашого проекту. Якщо воно погано складене і не зацікавило інвестора, то вірогідніше за все, він навіть не буде переглядати інші частини вашого бізнес-плану. Фактично резюме складається на основі написаного бізнес-плану, в нього вписується необхідна інформація з різних розділів бізнес-плану в стислому вигляді.

8.3.1. Резюме (можливості фірми)
8.3.2. Характеристика об'єкту інвестування
8.3.3. Характеристика продукції за проектом
8.3.4. Аналіз ринку збуту товарів (послуг)
8.3.5. Аналіз конкурентів
8.3.6. План маркетингу
8.3.6.1. Визначення попиту і можливості ринку
8.3.6.2. Конкуренція й інші зовнішні чинники
8.3.6.3. Стратегія маркетингу
8.3.6.4. Стратегія збуту і підрозділи
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru