Організація праці менеджера - Скібіцька Л.І. - Заходи щодо формування політичної динаміки змін

Етап 9. Забезпечення підтримки всіх груп влади всередині фірми

У такій політичній системі, як організація, перш ніж оголошувати про заплановані зміни, необхідно заручитися підтримкою ключових груп, що мають владу. Необхідно також виявити неформальних лідерів - для формування сприятливого для здійснення змін організаційного клімату. Часто існує лише невелика кількість людей, участь яких на самому початку є абсолютно необхідною, тому в цьому випадку варто орієнтуватися на дійсно ключових людей, а вже потім забезпечувати участь інших.

Групи, що протидіють змінам, мають бути "збалансовані" або нейтралізовані. Немає необхідності безпосередньо втягувати у зміни всі групи, що мають владу. Деякі з цих груп можуть підтримувати зміни на ідейних засадах, тоді як інші виступати за них тому, що вони посилюють їх власний статус в ієрархії. Разом з іншими ці групи мають враховуватися при плануванні змін, щоб їхня участь створювала стимули для членів груп.

Також існують групи, з якими необхідно торгуватися або укладати домовленості. Головне - визначити ключові групи, яких можуть торкнутися зміни, а також розробити і використовувати стратегії, що дозволяють забезпечити підтримку необхідної частини цих груп.

Методи забезпечення підтримки:

o запрошення до участі (співробітник буде ототожнювати себе зі змінами);

o переконання (підтримка людей, участь яких не обов'язкова на початковій стадії, може бути досягнута за рахунок апелювання до найбільш значимих цінностей організації);

o формальні і неформальні стимули (можливість отримати нове завдання, підвищення статусу, просування у кар'єрі тощо);

o ізоляція (застосовується відносно людей, які є важливими для організації, але при цьому навряд чи будуть підтримувати зміни на початкових етапах; збереження позицій таких людей у службовій ієрархії спрямоване на створення їх дистанціювання від розв'язання завдань, безпосередньо пов'язаних зі змінами);

o "вентилювання" (звільнення, незважаючи на їх інтелект, знання і досвід, невеликої кількості керівників вищої ланки, не здатних через різні причини інтегруватися в нове життя організації, як показує практика, є неминучим).

Етап 10. Формування стилю поведінки, орієнтованої на лідерство Вплив на політичну атмосферу організації в забезпеченні підтримки змін роблять керівники. Особливе значення має стиль поведінки лідерів організації, зокрема те, як вони поводяться на людях, як використовують механізми стимулювання, якою термінологією оперують. Це має особливе значення на початкових стадіях трансформації, коли спостереження співробітників за лідером є особливо пильним.

Етап 11. Навмисне використання символів і термінології змін

Навмисне використання символіки і лексики для створення енергії змін впливає на учасників перетворень, дає можливість створити новий центр влади або об'єднати існуючі під спільним прапором. Лексика також є важливою для управління в умовах невизначеності. Якщо, наприклад, зміни були оголошені успішними, то воно може згодом стати таким у сприйнятті оточуючих.

Етап 12. Визначення точок стабільності

При постійній невизначеності люди можуть вдатися до паніки, почати зайві захисні дії і чинити нерозумний опір будь-яким запропонованим змінам, що може викликати дисфункціональні наслідки. Щоб зменшити тривогу людей, необхідно підтримувати певні джерела стабільності (структур, людей, фізичних параметрів, що не змінюються). Ці точки стабільності відіграють роль "якорів". Вони дають людям точку опори, щоб не загубитися в епіцентрі бурхливих змін.

Зрозуміло, що надто багато якорів можуть спровокувати опір. Важливо пропагувати витримку. Люди не зможуть відчувати себе комфортно там, де немає стабільності, або якщо вони в ній сумніваються. Таким чином, ті елементи організації, які не змінюються протягом перехідного періоду, мають бути ідентифіковані і стати відомими членам організації. Вони будуть виконувати функцію поручнів під час руху по хиткому мосту змін.

Отже, успіх впровадження змін залежить від безлічі факторів. Насамперед, від групи технічних факторів. Найголовнішим, мабуть, варто визнати функціональну і технічну/технологічну адекватність інновацій. Велике значення має якість процесів розробки і супроводження змін. Велику роль відіграє і те, як організовані процеси в самій організації.

КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

1. У чому полягає розподіл управлінської праці?

2. Охарактеризуйте основні види розподілу та кооперації праці на підприємстві.

3. Розкрийте технологічний розподіл завдань серед менеджерів різних категорій.

4. Назвіть особливості розподілу функцій між членами загального керівництва підприємства.

5. Визначте форми розподілу праці та їх зміст.

6. Висвітліть напрямки вертикального та горизонтального розподілу праці.

7. У чому полягає зміст понять "відповідальність", "повноваження", "компетенція", "зобов'язання", "розпорядження", "делегування"?

8. Охарактеризуйте схему делегування повноважень. Назвіть умови делегування повноважень.

9. Назвіть і охарактеризуйте фактори, що перешкоджають активному делегуванню повноважень в організації. Розкрийте сутність та особливості делегування відповідальності.

10. Визначте фактори ефективності лінійних повноважень.

11. Обґрунтуйте заходи подолання помилок працівників.

12. Розкрийте зміст та принципи розпорядчої діяльності менеджера.

13. Охарактеризуйте типи комунікативної поведінки керівників.

14. Висвітліть комунікаційно-інформаційні аспекти розпорядчої діяльності менеджера.

15. Охарактеризуйте ознаки команди.

16. Перерахуйте основні принципи командної роботи.

17. Назвіть методи організації командної роботи.

18. Перерахуйте основні позитивні якості командної роботи.

19. Назвіть негативні якості командної роботи.

20. Опишіть концепції керівництва з різною орієнтацією на використання командної роботи.

21. Перерахуйте основні етапи створення та організації командної роботи.

22. Охарактеризуйте ролі учасників команди.

23. Що повинен передбачити менеджер при організації командної роботи.

24. Охарактеризуйте ознаки команди.

25. Перерахуйте основні принципи командної роботи.

26. Назвіть методи організації командної роботи.

27. Перерахуйте основні позитивні якості командної роботи.

28. Назвіть негативні якості командної роботи.

29. Опишіть концепції керівництва з різною орієнтацією на використання командної роботи.

30. Перерахуйте основні етапи створення та організації командної роботи.

31. Охарактеризуйте ролі учасників команди.

32. Що повинен передбачити менеджер при організації командної роботи.

КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ
4. ПЛАНУВАННЯ ОСОБИСТОЇ РОБОТИ МЕНЕДЖЕРА
4.1. Встановлення особистих цілей менеджера
4.2. Методи планування роботи менеджера
4.3. Вибір пріоритетних справ, принципи пріоритетності
4.4. Перспективні, річні, місячні та поточні (оперативні) плани
4.5. Раціональні методи та засоби планування і виконання управлінської роботи. Практичні поради менеджеру
КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ
5. НОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ ПРАЦІ. ОБЛІК ТА АНАЛІЗ РОБОЧОГО ЧАСУ
5.1. Види норм і завдання нормування управлінської праці
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru