Упровадження рекомендацій педагогічної науки, передового педагогічного досвіду — це свідома система діяльності вчених, працівників освіти, учителів, методичних установ, спрямована на перетворення і вдосконалення практики. Структура процесу впровадження: об'єкт упровадження (наукова теорія, досвід), адресат упровадження (школа, ПТУ, учитель, колектив учителів, місто, область), суб'єкт упровадження (методисти, директор, завуч). Найважливішим є вчитель, який упроваджує досвід. Організатори впровадження — це люди розуміючі, зацікавлені. Вони складають план упровадження," регулюють і контролюють його.
Розглянемо етапи управління процесом упровадження: о попередня підготовка вчителя — це тривалий і складний шлях; керівники установ конкретно допомагають порадами вчителю під час планування та аналізу практики; о постановка цілей і завдань на основі аналізу і порівняння практики з тим, що буде впроваджуватися; о планування впровадження — це проспект або схема, або спеціальний розділ у річному плані відділу освіти (зазначаються етапи, терміни, відповідальні особи, заходи); О етап організації — це раціональна діяльність самого вчителя (вивчає літературу, виступає з доповідями, дає відкриті уроки, обладнує виставки, працює школа передового педагогічного досвіду, опорна школа); о коригування, виправлення ходу впровадження в особистому контакті, а також через накази, інструкції, рекомендації;
о стимулювання — моральне заохочення педагогів у впровадженні передового педагогічного досвіду (оголошення подяк, популяризація досвіду);
о аналіз результатів упровадження буває поточний і підсумковий.
Отже, під управлінням процесом упровадження в практику педагогічних рекомендацій ми розуміємо колективну роботу з питань визначення проблематики, планування, координації й контролю дій з метою підвищення, ефективності навчально-виховного процесу. Органи освіти та адміністрація школи повинні постійно дбати про те, щоб учителі осмислювали суть передового педагогічного досвіду та досягнення науки, передбачили можливі наслідки впровадження, а лише потім застосовували в своїй практиці. Головне — застерегти від механічного використання рекомендацій науки і передового педагогічного досвіду, впроваджувати їх на основі діагностики можливостей і потреб педагогічних працівників різних категорій.
Цикл управління процесом упровадження педагогічних новацій на Рівненщині дивіться у додатку 5.
Висновки
Суттєве місце в роботі адміністрації школи з питань підвищення майстерності відводиться вивченню, узагальненню і впровадженню в практику передового педагогічного досвіду.
Найкращих наслідків творчих пошуків і формування передового педагогічного досвіду досягають там, де забезпечується комплекс умов: наявність добре підготовлених, творчо працюючих керівників школи, які володіють методикою вивчення й узагальнення передового педагогічного досвіду; наявність науково-методичного консультанта із працівників наукових установ та методичних кабінетів; вибір актуальної і посильної для педагогічного колективу проблеми; конкретність завдань творчого пошуку для всього колективу і кожного вчителя зокрема; відповідна наукова і практична підготовка вчителів, озброєння їх теорією і методикою творчого пошуку; створення в колективі творчої атмосфери, здорового морально-психологічного клімату, сприятливих матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних та естетичних умов праці; вміння відшукувати найефективніші шляхи впровадження передового педагогічного досвіду в практику. Важливою умовою є також своєчасне виявлення й переборення протиріч, виникаючих між досвідом роботи з питань навчання і виховання, який склався, і вимогами соціального та науково-теоретичного характеру.
1. Найзначніші показники кризового стану виховання молоді
2. Реформування освіти в Україні на різних рівнях
3. Зміна мети та кінцевих результатів виховання
4. Квалімєтричне вимірювання ступеня гармонійності розвитку учнів
Висновки
Тема 5. Інноваційні педагогічні технології на зламі тисячоліть
Вступ. Нові підходи до управління освітою
1. Визначення педагогічної інновації та педагогічної технології; перелік інновацій
2. Нові технології навчання та виховання