Теоретичні основи сучасної української педагогіки - Вишневcький О. - Кодекс цінностей сучасного українського виховання і розвитку

Виховання

Абсолютні, вічні цінності

• Віра.

• Надія.

• Любов.

• Гідність.

• Сумлінність.

• Правдивість.

• Досконалість,

• Доброта.

• Чесність.

• Щирість.

• Співчутливість.

• Милосердність.

• Прощення.

• Благородство.

• Краса.

• Свобода.

• Нетерпимість до зла.

• Служіння.

• Оберігання життя.

• Мудрість.

• Справедливість.

Основні національні цінності

• Українська ідея.

• Державна незалежність України.

• Самопожертва в боротьбі за свободу нації.

• Патріотизм, готовність до захисту Батьківщини.

• Єдність поколінь на основі віри в національну ідею.

• Почуття національної гідності.

• Історична пам'ять.

• Громадянська національно-патріотична активність.

• Повага до державних та національних символів.

• Любов до рідної культури, мови, традицій.

• Повага до Конституції України.

• Підтримка владних чинників у відстоюванні незалежності України та розбудові атрибутів державності.

• Орієнтація власних зусиль на розбудову Української держави і розвиток народного господарства.

• Прагнення побудувати справедливий державний устрій.

• Протидія антиукраїнській ідеології.

• Готовність стати на бік народів, які борються за національну свободу.

• Сприяння розвиткові духовного життя українського народу.

Основні громадянські цінності

• Свобода.

• Прагнення до соціальної гармонії.

• Відстоювання соціальної та міжетнічної справедливості.

• Культура соціальних і політичних стосунків.

• Пошана до Закону.

• Рівність можливостей.

• Свобода слова.

• Пріоритет ідеї громадянськості над ідеєю влади.

• Рівність громадян перед Законом.

• Самовідповідальність людини.

• Права людини — на життя, власну гідність, безпеку, приватну власність тощо.

• Суверенітет особи.

• Право на свободу думки, совісті, вибору конфесії, участі у політичному житті, проведення зборів, самовираження тощо.

• Готовність до захисту індивідуальних прав і свобод.

• Обов'язки, що випливають з прав і свобод інших народів.

• Повага до національно-культурних вартостей інших народів.

• Повага до демократичних виборів і демократично обраної влади.

• Толерантне ставлення до чужих поглядів, якщо вони не суперечать абсолютним і національним вартостям.

• Пошана праці як головного джерела суспільного добробуту.

Цінності сімейного життя

• Подружня вірність.

• Піклування про дітей.

• Піклування про батьків і старших у сім'ї.

• Пошана предків, догляд за їхніми могилами.

• Взаємна любов батьків.

• Злагода та довір'я між членами сім'ї.

• Гармонія стосунків поколінь у сім'ї.

• Демократизм стосунків, повага до прав дитини і старших.

• Відповідальність за інших членів сім'ї.

• Здоровий спосіб життя.

• Дотримання народних звичаїв, оберігання традицій.

• Гостинність.

• Сімейна відкритість щодо суспільного життя.

• Багатодітність.

Валео-екологічні цінності

• Увага до власного здоров'я.

• Прихильність до спорту і фізичної праці.

• Гарт організму в процесі сімейного і громадянського виховання.

• Здоровий спосіб життя і протидія згубним звичкам (алкоголізму, наркоманії, палінню тощо).

• Дотримування правил гігієни в особистому, родинному, громадському житті, на виробництві тощо.

• Прихильне ставлення до профілактики захворювань.

• Увага до умов безпеки праці та охорони здоров'я громадян на виробництві.

• Самоусвідомлення і переживання своєї єдності з Природою.

• Любов і дбайливе ставлення до всього живого на Землі.

• Відчуття краси природи як Божого творіння.

• Обмеження власних споживацьких потреб і контроль за своєю практичною поведінкою в довкіллі.

• Дбайливе і економне ставлення до природних ресурсів і національних багатств.

• Збалансованість раціоналістично-наукового (утилітарного) І духовного начал у господарському ставленні до природи.

• Оволодіння знаннями про основні екосистеми Землі.

• Участь у природоохоронній діяльності, прихильність до руху "зелених".

• Охорона краси довкілля, відраза до господарського і побутового нехлюйства.

Розвиток

Цінності життеспрямованості й мотивації життєдіяльності

• Домінуюча життєва мета.

• Визначеність життєвих пріоритетів.

• Підпорядкованість повсякденних цілей головній меті (цілеспрямованість).

• Гармонія головної мети і виду діяльності.

• Духовні сили, спрямовані на діяльність.

• Прагнення до реалізації життєвої мети.

• Стійкість намірів осягнути головну мету.

• Зосередженість на обраних пріоритетах і цілях.

• Духовне ставлення до мети і життєвих пріоритетів.

Цінності сфери усвідомлення змісту, мети і процесу діяльності

• Розум.

• Уява, фантазія.

• Мудрість.

• Пам'ять.

• Здібності, талант.

• Спостережливість.

• Евристичне мислення.

• Світогляд.

• Творча активність,

• Стійкість поглядів винахідливість. і переконань.

• Самостійність мислення.

• Навички і звички.

• Увага.

• Здоровий глузд.

Цінності реалізації процесу діяльності

• Воля.

• Самодисципліна і самоконтроль.

• Рішучість.

• Самостійність у діяльності.

• Мужність.

• Самовпевненість.

• Наполегливість.

• Витривалість.

Цінності, репрезентовані індивідуальними якостями суб'єкта діяльності

• Внутрішня свобода.

• Амбітність.

• Ідеалізм.

• Самоповага.

• Оптимізм, бадьорість, життєрадісність.

• Твердість слова.

• Почуття гумору.

• Ощадливість.

• Енергійність.

• Послідовність.

• Урівноваженість.

• Комунікабельність.

• Точність.

• Культ доброго імені.

• Самокритичність.

• Надійність у партнерстві.

• Правдивість.

• Принциповість.

• Добре здоров'я.

• Працьовитість.

• Підприємливість.

Чистота і гармонія цінностей у системі виховання і розвитку
ЗМІСТ ВИХОВАННЯ
Розділ 18. Моральний аспект змісту виховання
Повернення моралі
Походження моралі
Трактування моралі
Цінності морального виховання
Гуманізм
Розділ 19. Національно-патріотичний аспект змісту виховання
Двозначність терміна "національне виховання"
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru