Інформаційна політика - Почепцов Г.Г. - Створення загальноєвропейської ідентифікаційної картки

Європейський Союз робить кроки до створення загальноєвропейської ідентифікаційної картки. До 2008 року будуть введені нові картки з мікрочіпами, на яких будуть записані біометричні та персональні дані. Передбачається, що нова картка за розміром буде такою самою, як теперішні кредитні картки. Страхові медичні поліси, які сьогодні є серед документів майже будь-якого мандрівника, будуть замінені на єдину картку медичного страхування (European Health Insurance Card). В майбутньому ця картка замінить й інші документи медичного характеру, які потрібно оформляти для проживання в інших країнах (не лише для короткострокових поїздок).

Перший етап програми починається 1 червня 2004 року. Кожна країна може сама зробити вибір щодо того, чи будуть на картці фотокартка, відбитки пальців, біометричні дані (наприклад, райдужна оболонка ока). Вся ця інформація буде міститися на "національній" частині картки, інша частина буде загальною. Напевно кожна картка буде містити вбудований мікрочіп. Спочатку Європейська комісія пропонує інтегрувати біометричні ідентифікатори у звичайні візи та види на проживання. У перспективі ця новинка може бути використана і в паспортах громадян країн – членів ЄС. Пропонується зберігати два види біометричних даних, що "вміщені" у безконтактні радіочіпи. Перший тип даних стосується ознак особи і розглядається як основний. Міжнародна організація цивільної авіації (ІСАО) вже заявила про свій намір використовувати такі біометричні ідентифікатори. Американські візи вже містять фотокартки. США наполягають, щоб у Європейських паспортах біометричні дані з'явилися не пізніше 26 жовтня 2004 року. Друга категорія даних, що зберігаються в мікрочіпі, – цифрові фотокартки двох відбитків пальців. У всіх країнах – членах ЄС вже зібрана база даних відбитків пальців злочинців, це означає що за відомими відбитками в принципі можна встановити порушника. Відбитки пальців будуть вимагатися при отриманні візи і зберігатися в новій Інформаційній системі видачі віз (Visa Information System, VIS).

Країни – члени ЄС можуть самі визначатися, чи потрібно їм використовувати фотокартки для віз. Фінансова частина питання поки що не розглядалася відкрито. У своєму робочому документі Європейська комісія запевняє, що вартість чіпа поки що невідома, але якщо замовниками будуть усі 25 членів ЄС, то вартість істотно знизиться. У пам'яті чіпа можна зберігати й додатковий текст. У новому плані Єврокомісії є Декларація захисту приватності, але нічого не згадується про те, як можна забезпечити ці гарантії, беручи до уваги сучасну прозорість кордонів. Проблема набула яскравого вираження під час розгляду питань з даних про пасажирів. Невідомо, яким чином дані на чіпі будуть захищені від несанкціонованого доступу, а також як можна боротися проти "збирання" біометричних даних європейських пасажирів у країнах "третього світу".

Нагорода "великому брату"

Активісти із захисту приватності й громадських свобод по всій Європі презентували нагороду "великому брату" – урядам, компаніям і особам, які зазіхали на право на приватність.

У Німеччині приз надійшов до підрозділу Німецької поштової компанії (German Post-Shop) за примушення працівників відмовитися від конфіденційності медичних даних, які повідомляються лікарям у разі невиходу працівників на роботу. Німецька компанія, що обслуговує розрахунки в метро (German cash-and-carry chain Metro), отримала нагороду за встановлення радіохвильових індикаторів у деяких своїх магазинах, а Берлінський сенатор з внутрішніх справ Кортинг отримав одну з нагород за надсилання "беззвучних" SMS-повідомлень мобільною мережею для стеження за користувачами GSM, – практика, відома під назвою "тестове опитування" (pinging).

В Іспанії нагороду вручили Міністерству науки і технологій за внесення першого у Європі проекту закону про обов'язкове зберігання провайдерам даних, переданих мережею.

Юрист компанії PriceWaterhouseCoopers пан Рібас отримав аж дві нагороди від журі і громадськості за погрози притягнути усіх користувачів peer-to-peer в Іспанії. Компанія Microsoft була нагороджена на розробку Palladium, своєї майбутньої операційної системи на основі платформи захисту прав інтелектуальної власності DRM (Digital Rights Management).

Австрійська нагорода була порівну поділена між місцевими і загальноєвропейськими переможцями. Серед переможців – Європейська Комісія, за проект Директиви про захист інтелектуальної власності, і Європейське Патентне Бюро – за надання патентів ідеям і методам в інформаційних технологіях. Так само, як і в Німеччині, була нагороджена поштова служба, тут – за продаж дірект-маркетінговим фірмам адрес людей, які вимагали переадресації своєї пошти після зміни місця проживання.

Одна зі швейцарських нагород надійшла екзаменаційному магістрату п. Трессані, який видав розпорядження компаніям мобільного зв'язку зберігати увесь трафік з окремого телефону. Інша була вручена Міністерству оборони Швейцарії за опитування рекрутів з пікантних тем, як наприклад, їх сексуальні уподобання.

У Фінляндії нагорода "Великому брату" недавно була присуджена компанії YTV, що керує транспортною мережею в Гельсінкі та на околицях. YTV зберігала інформацію про пасажирів, включаючи номери соціального захисту. В Голландії компанія Translink номінується на відому анти-премію за аналогічні ініціативи: там пасажири, що хочуть зберегти анонімність, мають доплачувати за проїзд.

У Швейцарії та Іспанії захисники приватності були нагороджені справжніми нагородами. У Швейцарії пані Rebekka Salome, клієнт страхової компанії Winterthur, отримала нагороду за розкриття існуючої секретної бази даних про клієнтів, а активіст Daniel Costantino – за оприлюднення опитувального списку рекрутів Міністерства оборони Швейцарії. В Іспанії таку нагороду отримала громадська група Proinnova, яка протистоїть патентній директиві ЄС.

У 1998 році, коли Прайвесі Інтернешнл презентувала свою першу нагороду "великому брату", розпочато міжнародна традиція вручення таких нагород. До цього часу відбулось понад 45 церемоній у 15 різних країнах.

Література
Розділ 6. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СФЕРИ В УКРАЇНІ
6.1. Основи законодавства України в інформаційній сфері
6.2. Закони України щодо регулювання різних аспектів інформаційної діяльності
6.3. Проблеми та перспективи правового регулювання інформаційної сфери в Україні
Література
Розділ 7. ЕЛЕКТРОННИЙ УРЯД: ПРОБЛЕМИ ТА ПРІОРИТЕТИ
7.1. Сутність електронного уряду, методи та принципи його організації
Принципи організації електронного уряду
Впровадження ініціатив е-уряду в деяких країнах світу
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru