Аудит: організація і методика - Огійчук М.Ф. - 3.19. Умови домовленості про аудиторську перевірку

Міжнародним стандартом аудиту № 210 "Умови завдань аудиторської перевірки" передбачається порядок домовленості про проведення перевірки. Передусім рекомендується погодити умови виконання завдання із замовником. При цьому замовник може запропонувати аудитору змінити умови завдання на такі, що забезпечать більш низький рівень упевненості. Двостороння згода з умовами перевірки оформляється листом-зобов'язанням та іншими документами. Лист-зобов'язання містить короткий перелік робіт, які повинен виконати аудитор під час перевірки відповідно до домовленості. Лист-зобов'язання можна складати як при аудиті фінансової звітності, так і при наданні інших послуг: консультації з ведення бухгалтерського обліку, звітності та ін.

Лист-зобов'язання складається як в інтересах замовника, так і аудитора. Документ цей допомагає більш цілеспрямовано виконати передбачену договором роботу щодо проведення аудиту.

Для кожного замовника та для окремого аудитора форма і зміст листа-зобов'язання можуть відрізнятися одне від одного, але в них обов'язково вказують:

o мсту аудиторської перевірки фінансових звітів;

o відповідальність управлінського персоналу за фінансові звіти;

o обсяг аудиторської перевірки;

o форму звітів і висновків чи інший спосіб повідомлення результатів завдання;

o можливість невиявлення окремих перекручень;

o вимогу про вільний доступ до всієї бухгалтерської звітності.

Крім того, у листі необхідно вказати:

- заходи, пов'язані з плануванням аудиторської перевірки;

- отримані від управлінського персоналу необхідні пояснення;

- прохання про підтвердження замовником умов перевірки;

- перелік інших документів, які може аудитор додати до звіту перевірки;

- розмір винагороди за проведення перевірки. У листі-зобов'язанні можна також передбачити:

o можливість залучення експертів;

o можливість залучення до перевірки внутрішніх аудиторів;

o здійснення координації роботи з аудитором, який раніше проводив перевірку на цьому підприємстві;

o можливість обмеження відповідальності аудитора, де це можливо;

o інші погодження, які необхідні для конкретних умов перевірки. Бувають випадки, коли аудиторська перевірка проводиться одночасно

у материнській і дочірній компанії або філії. У цьому випадку на необхідність відправки листа-зобов'язання компонента може вплинути:

- повноваження аудитора та особи, яка призначає компонента;

- необхідність складання додаткового аудиторського висновку;

- дотримання чинного законодавства;

- передбачений обсяг робіт окремими аудиторами;

- розмір у статутному капіталі материнської компанії;

- рівень незалежності управлінського персоналу.

Під час проведення повторної аудиторської перевірки враховуються умови проведення аудиту і можливості пояснення замовнику нових умов завдання. При цьому вдруге може складатися лист-зобов'язання за таких умов:

o якщо замовник не повністю розуміє мету та обсяг перевірки, яка буде проводитися;

o якщо передбачені умови домовленості на аудиторську перевірку;

o якщо відбулися зміни в складі управлінського персоналу;

o якщо відбулися зміни характеру діяльності підприємства-замовника;

o якщо організаційні дії передбачені законодавством.

Коли замовник звертається до аудитора з проханням змінити умови завдання на більш низький рівень упевненості, то виконавець повинен розглянути необхідність таких обгрунтувань.

Причинами звернення замовника з приводу зміни умов проведення перевірки може бути зміна обставин у виробничій діяльності або ж неправильне розуміння аудитором поставлених питань для виконання. Тому перед тим, як розпочати перевірку, необхідно вивчити всі обставини заходів.

Якщо аудитор не погоджується на зміни умов перевірки і йому не дозволяють продовжувати виконання завдання, він повинен установити основного замовника інформації і при негативному його ставленні до процесу може відмовитися від проведення аудиту.

3.20. Відповідальність аудитора під час аудиторської перевірки фінансових звітів
3.21. Використання роботи іншого аудитора
3.22. Розгляд роботи внутрішнього аудиту
3.23. Порівняльні дані
3.24. Інша управлінська інформація
РОЗДІЛ 4. АУДИТОРСЬКІ ПОСЛУГИ, ЇХ ОБ'ЄКТИ І ВИДИ
4.1. Аудиторські послуги, їх об'єкти і види
Об'єкти досліджень в аудиті
4.2. Супутні послуги
4.2.1. Завдання з огляду фінансових звітів
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru