Бухгалтерський і податковий облік автотранспорту та перевезень - Базилюк А.В. - 8.3. Первинний облік доходів автостанції

Основним первинним документом на проїзд автотранспортом є квиток пасажира. Він видається на руки пасажиру, а на автостанції залишається його копія у вигляді фіскального чека в касовому апараті - реєстраторі розрахункових операцій (РРО) каси АС. Технологія оброблення даних квитка передбачає створення узагальнюючого первинного документа - Відомості продажу квитків (типова форма № 20-АСС). Така відомість складається на кожний рейс автобуса і "закривається" по його відправленню. Після "закриття" відомості групують за Перевізниками. Виторг, отриманий у касі АС від продажу квитків, касир здає до центральної каси АС з оформленням прибуткового касового ордера (ф. № КО-1). По закінченні кварталу розрахунки звіряють з перевізниками, і при цьому оформлюється акт звіряння. Що стосується актів виконаних послуг, то вони також можуть бути оформлені за вимогою однією зі сторін.

На станційні послуги (обов'язкові і додаткові послуги АС) за кожним перевізником, як правило, складають у двох примірниках акт виконаних послуг.

Розглянемо приклад операції продажу квитка на поточний рейс автобуса в межах України і з'ясуємо, з яких частин складається дохід від продажу і кому він належить (приклад 1).

Приклад. Продано квиток на автобус міжміського сполучення по маршруту Суми - Ромни вартістю 7,50 грн. У квитку наводиться розшифровка складових частин його вартості: 1) тариф - 6,84 грн зі значком "А"; 2) страховий збір - 0,11 грн; 3) станційний збір - 0,55 грн зі значком "Б".

Разом - 7,50 грн; у т.ч. ПДВ "А" = 20,00% - 1,14 грн; ПДВ "Б" = 20,00% - 0,09 грн.

Відповідно до даних квитка загальна сума виторгу 7,50 грн розподіляється в такий спосіб:

1) тариф (доход) від продажу квитка в сумі 6,84 грн (у т.ч. ПДВ 1,14 грн) належить перевізникові (якщо він є платником ПДВ). Ця сума обчислюється як добуток відстані від пункту посадки до пункту призначення і тарифу за один кілометр шляху, встановленого перевізником за узгодженням з місцевими органами, що контролюють граничні межі вартості проїзду пасажирів в автобусах загального користування;

2) страховий збір у сумі 0,11 грн належить страховій компанії. Він становить 2% вартості тарифу без ПДВ (6,84:1,2 х 0,02);

3) станційний збір у сумі 0,55 грн одержує АС, що здійснила продаж квитка (в т.ч. ПДВ 0,09 грн). Збір розраховується як установлений договором відсоток (у нашому випадку він дорівнює 8%) від тарифу перевізника (6,84 х 0,08).

Крім того, за збір страхових сум АС нарахує собі винагороду в розмірі 10% (відповідно до договору зі страховою компанією), що становить 0,01 грн (0,11 х 10%), із загальної суми якої будуть нараховані зобов'язання з ПДВ;

4) нараховується ПДВ на вартість перевезення (тариф), на станційні та інші посередницькі послуги АС. Не нараховується ПДВ на суму страхового збору (п. 3.2.3 закону про ПДВ). Таким чином, загальна сума цього податку від вартості квитка розраховується як 20% від виторгу за мінусом страхового збору (7,50 - 0,11 х 20 : 120) і дорівнює 1,23 грн.

Відомість продажу квитків (ф. № 20-АСС). Цю відомчу форму первинного обліку встановлена для застосування на АС здавна. Відомість відкривається на кожний рейс автобуса конкретного перевізника. У відомості ф. № 20-АСС показники доходів (виторгу) можуть групуватися в такий спосіб: тариф (без ПДВ), ПДВ на тариф, збір за багаж, ПДВ на вартість багажу, страховий збір, станційний збір, ПДВ на вартість станційних послуг.

У нашому прикладі (Додаток 5) у відомості № 20-АСС до тарифу перевезення на маршруті включені і автостанційні послуги - 46,56 грн. З виторгу за тарифом перевізнику належить 90 % - 41,90 грн, а АС - 10 %, тобто 4,66 грн. Додатково до вартості квитків включається страховий збір - 0,69 грн. Отже, загальна сума виторгу за рейс становила 47,25 грн. ПДВ відсутній у зв'язку з тим, що перевізник не є платником цього податку.

Крім того, наводяться дані про кількість та суму квитків поточного й попереднього продажу. Підсумок виторгу поділяється на дві частини: сума, яка належить перевізникові (90%), і сума послуг автостанції (10%). За підсумками за місяць їхні дані групують у різні зведення аналітичного обліку АС, форми яких розглянуто нижче.

8.4. Аналітичний і синтетичний облік доходів у повіреного (автостанції)
8.5. Облік доходів у довірителя (перевізника) при перевезеннях територією України
8.6. Особливості обліку доходів та оподаткування міжнародних пасажирських перевезень
8.7. Первинний та аналітичний облік вантажних перевезень
8.8. Особливості обліку доходів та оподаткування міжнародних вантажних перевезень
8.9. Відображення доходів у формах фінансової звітності
8.10. Податковий облік доходів
РОЗДІЛ 9. ОБЛІК БЮДЖЕТНИХ ДОТАЦІЙ НА ТРАНСПОРТНІ ПОСЛУГИ
9.1. Порядок розрахунку дотацій
9.2. Синтетичний та аналітичний облік дотацій
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru