Курс адміністративного права України - Коваленко В.В. - 4. Адміністративна відповідальність за правопорушення в сфері внутрішніх справ

Підрозділами органів внутрішніх справ надаються численні адміністративні послуги - як фізичним, так і юридичним особам.

Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1098 "Деякі питання надання підрозділами Міністерства внутрішніх справ та Державної міграційної служби платних послуг" затверджено перелік у тому числі адміністративних послуг, що налаються вказаними центральними органами виконавчої влади.

Платні адміністративні послуги, що надаються підрозділами експертної служби:

1) сертифікація зброї, конструктивно схожих Із нею виробів, набоїв, виробів піротехнічних побутового призначення та феєрверків з видачею сертифікатів (за схемами згідно з ДСТУ 3413);

Платні адміністративні послуги, що надаються підрозділами міліції громадської безпеки:

2) видача дозволів на придбання і перевезення вогнепальної зброї, боєприпасів, інших предметів, на які поширюється дозвільна система, і пов'язане з цим оформлення документів;

3) видача (реєстрація, перереєстрація) дозволу на зберігання і носіння нагородної зброї, мисливської, холодної, пневматичної зброї, інших предметів, на які поширюється дозвільна система;

4) видача дозволу (оформлення документів) на:

а) відкриття та функціонування об'єктів дозвільної системи, що працюють з вибуховими матеріалами, піротехнічних майстерень та інших об'єктів відповідно до Положення про дозвільну систему, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 1992 р. № 576;

б) зберігання вогнепальної зброї, боєприпасів до неї, інших предметів і матеріалів, на які поширюється дозвільна система, на об'єктах дозвільної системи;

в) зберігання і носіння зброї, що належить підприємствам, установам та організаціям, під час виконання службових обов'язків;

г) ввезення в Україну та вивезення з України, транзит через територію України зброї, боєприпасів, інших предметів і матеріалів, на які поширюється дозвільна система;

5) видача висновку, пов'язаного з наданням юридичним та фізичним особам згоди на укладення договорів про виконання робіт, пов'язаних з виготовленням, придбанням, зберіганням, обліком, охороною, перевезенням предметів і матеріалів, на які поширюється дозвільна система;

6) переоформлення зброї за місцем її обліку з одного власника на іншого;

7) видача дублікатів документів дозвільного характеру, зазначених у пунктах 3-б цього переліку, у разі їх втрати або пошкодження;

Платні адміністративні послуги, що надаються підрозділами державної автомобільної інспекції:

8) видача посвідчення водія на право керування транспортними засобами;

9) видача свідоцтва про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі (із складенням іспитів);

10) видача свідоцтва про допуск транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів;

11) реєстрація, перереєстрація колісних транспортних засобів з видачею свідоцтва про реєстрацію або його дубліката та номерних знаків;

12) видача свідоцтва про реєстрацію колісних транспортних засобів у зв'язку з його пошкодженням або непридатністю, внесенням змін до реєстраційного документа або для виїзду за кордон;

13) видача тимчасового реєстраційного талона на право керування транспортним засобом (за заявою власника або за дорученням);

14) зняття з обліку транспортного засобу з видачею облікової картки та номерних знаків для разових поїздок;

15) повторне прийняття таких іспитів з подальшим оформленням документів на право керування транспортними засобами з видачею екзаменаційної картки;

16) оформлення та видача:

- дозволу на встановлення і використання на транспортних засобах спеціальних звукових та/або світлових сигнальних пристроїв синього чи жовтого кольору;

- дозволу на перевезення надгабаритних, великовагових вантажів;

- документів щодо погодження маршрутів дорожнього перевезення небезпечних вантажів;

17) розгляд проектів нормативно-технічної документації щодо погодження проектів конструкцій транспортних засобів у частині дотримання вимог щодо забезпечення безпеки дорожнього руху з видачею свідоцтва про погодження конструкції;

18) підготовка документів та оформлення висновку про подальшу експлуатацію транспортного засобу, ідентифікаційні номери кузова (рами) якого підроблені, прийшли в непридатність або який розшукується правоохоронними органами іноземних держав;

19) видача висновку щодо можливості:

- дублювання ідентифікаційних номерів транспортних засобів;

- нанесення ідентифікаційних номерів транспортних засобів;

20) видача:

- довідки про відповідність технічного стану автобусів перевізника-претендента умовам перевезень;

- висновку про відповідність перевізника-претендента вимогам нормативно-правових актів у сфері безпеки дорожнього руху;

21) виготовлення макетів індивідуальних номерних знаків транспортних засобів, які виготовляються на замовлення власників транспортних засобів, з видачею номерних знаків;

22) оформлення та видача погодження (висновку) на заміну номерного агрегату транспортного засобу, а також на переобладнання транспортного засобу без заміни номерних агрегатів;

23) оформлення дозволу на видачу документів, транзитних номерних знаків, пов'язаних з придбанням або реалізацією транспортних засобів та кузовів (рам);

Платні адміністративні послуги, що надаються підрозділами ДМС України:

24) оформлення та видача тимчасового посвідчення громадянина

України;

25) видача довідки про реєстрацію особи громадянином України;

26) оформлення та видача:

- паспорта громадянина України для виїзду за кордон;

- паспорта громадянина України для виїзду за кордон на заміну втраченого;

- проїзного документа дитини для виїзду за кордон;

- дозволу на імміграцію в Україну іноземцям або особам без громадянства;

- посвідки на постійне або тимчасове проживання;

- запрошення фізичним особам для отримання візових документів на в'їзд в Україну іноземцям та особам без громадянства;

- запрошення юридичним особам для отримання візових документів на в'їзд в Україну іноземцям та особам без громадянства;

- дозволу для виїзду громадянина України на постійне проживання за кордон;

27) видача довідки третім особам про реєстрацію місця проживання та місця перебування фізичних осіб;

28) внесення відомостей про другий паспорт громадянина України для виїзду за кордон до паспорта громадянина України для виїзду за кордон;

29) внесення відомостей про дітей до паспорта громадянина України для виїзду за кордон;

30) внесення відомостей до паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадянам, які повернулися на постійне проживання в Україну;

31) оформлення іноземцям та особам без громадянства продовження строку перебування на території України.

4. Адміністративна відповідальність за правопорушення в сфері внутрішніх справ

Органи внутрішніх справ є одним із суб'єктів розгляду справ про адміністративні правопорушення. Перелік адміністративних проступків, які органи внутрішніх справ уповноважені розглядати, міститься уст. 222 КУпАП.

Крім того, є значна кількість адміністративних проступків, які органи внутрішніх справ не розглядають, але за якими вони уповноважені складати протокол про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 255 КУпАП.

Зазначені правопорушення знаходяться у різних главах КУпАП. Можна виокремити дві великі групи адміністративних проступків, до провадження у справах, про які органи внутрішніх справ є причетними тією чи іншою мірою. Тобто йдеться про адміністративні проступки, розгляд або складання протоколів за якими прямо пов'язані зі службовою діяльністю працівників органів внутрішніх справ.

Отже, такими правопорушеннями є:

1) адміністративні правопорушення, які згідно зі ст. 222 КУпАП органи внутрішніх справ уповноважені розглядати:

- порушення правил дорожнього руху (статті 80,81, 121,121', 1212, 122,123,124і, 125,126,127);

- порушення правил, що забезпечують безпеку руху транспорту (статті 109,114,1162,127і, 128,128і, 129, 133,133 140);

- порушення правил користування засобами транспорту (статті 110, 115,117,119,135);

- порушення правил, спрямованих на забезпечення схоронності вантажів на транспорті (статті 136,137);

- порушення громадського порядку (статті 173,175і, 176,177,178);

- порушення правил дозвільної системи (статті 1892,192, І 94,195);

- порушення правил паспортної системи (статті 197-201);

- інші правопорушення, що віднесено до розгляду органами внутрішніх справ (статті 44,106і, 161,1644);

2) у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218-221 КУпАП, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи органів внутрішніх справ.

Вичерпний перелік вказаних правопорушень наведено у ст. 255 КУпАП.

РОЗДІЛ 3. ПУБЛІЧНЕ АДМІНІСТРУВАННЯ В СОЦІАЛЬНО-КУЛЬТУРНІЙ СФЕРІ
Тема 26. Публічне адміністрування в сфері освіти України
1. Освіта як об'єкт публічного адміністрування
2. Суб'єкти публічної адміністрації в сфері освіти
3. Адміністративні послуги в сфері освіти
4. Адміністративна відповідальність у сфері освіти
Тема 27. Публічне адміністрування в сфері науки України
1. Наука як об'єкт публічного адміністрування
2. Суб'єкти публічного адміністрування в сфері науки
3. Адміністративні послуги в сфері науки
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru