Курс адміністративного права України - Коваленко В.В. - 3. Адміністративні послуги, що надаються у сфері культури

У правовому полі використовуються терміни "послуги" і "адміністративні послуги в сфері культури", які несуть різне змістовне навантаження.

Послуги в сфері культури - це дія (діяльність), яка спрямована на задоволення потреб особи і не втілюється у певному майновому (уречевленому) результаті; її результат є невіддільним від самої діяльності, його якість не може гарантуватися, він споживається безпосередньо у момент її здійснення1.

Послуги можуть мати зміст нематеріальний (не речовий) та матеріальний.

Відмежування категорії "послуги" та "адміністративні послуги" грунтується на тому, що адміністративні послуги надаються публічною адміністрацією за зверненням фізичних або юридичних осіб і спрямовані на реалізацію їх прав, свобод та публічних інтересів.

У сфері культури визначено широкий перелік послуг. Вони мають свою специфіку, визначену особливістю самої сфери. За функціональними особливостями їх класифікують на послуги, що безпосередньо виконують культурну функцію (послуги, які надають актори, читці, музиканти, співаки під час концертів, шоу, спектаклів, лекцій, екскурсій, а також послуги, які надають диригенти, балетмейстери, хормейстери, режисери та ін.), і послуги, що виконують функцію "поширювального механізму" (видача книжок в бібліотеках, показ фільмів у кінотеатрах, прокат відеокасет, театральних костюмів і реквізиту, продаж предметів художнього мистецтва: картин, скульптур, антикваріату, виробів народних промислів і сувенірів, книг).

З огляду на функції організацій сфері культури, послуги можна класифікувати на такі групи:

а) у сфері культурно-освітянської діяльності (проведення вистав, театральних та музичних постановок, концертів, оперних і балетних спектаклів, інших постановок; діяльність артистичних груп, труп, оркестрів та окремих артистів; навчання у народних університетах (факультетах), лекторіях, на курсах; консультації з питань культури, літератури, музичного, театрального та образотворчого мистецтва, кінофотомистецтва, архітектури, краєзнавства, історії та з бібліотечно-бібліографічних питань тощо; навчання у школах, студіях, заняття в літературно-музичних вітальнях, ігрових кімнатах для дітей, у гуртках гри на музичних інструментах, співу тощо;

б) у сфері міжнародного співробітництва (надання допомоги мистецьким колективам і виконавцям, які приїжджають в Україну чи виїжджають за її межі, в оформленні документів; прийняття та культурне обслуговування культурно-мистецьких і туристських колективів; проведення міжнародних симпозіумів, науково-практичних конференцій, концертів, фестивалів, виставок, вистав тощо);

в) у сфері побутових послуг (обладнання майстерень для побутової технічної творчості населення "Зроби сам" (з урахуванням можливості виконання столярних, слюсарних робіт, машинного в'язання тощо); ремонт побутових приладів та обладнання теле-, аудіо -, відеоапаратури; навчання основ слюсарних і столярних робіт, чоботарювання, обслуговування побутової техніки тощо);

г) інші послуги (оформлення Інтер'єрів, дизайнерського оздоблення виставочних стендів; реконструкція, оснащення та переоснащення атракціонних комплексів, об'єктів дозвілля, атракціонів великих і малих форм тощо).

Адміністративні послуги в сфері культури - це результат здійснення владних повноважень публічною адміністрацією, компетенція якої розповсюджується на сферу культури, що відповідно до закону забезпечує юридичне оформлення умов реалізації фізичними, юридичними або іншими колективними особами прав, свобод і законних інтересів у даній сфері за їх заявою (видача дозволів (ліцензій), сертифікатів, посвідчень, проведення реєстрації тощо).

Відповідно суб'єкти адміністративних послуг у сфері культури - це органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, які перебувають у їх управлінні.

Законодавцем запроваджено стандарти надання адміністративних послуг у сфері культури зі здійснення легалізації об'єднань громадян; здійснення державної реєстрації благодійних організацій; здійснення державної реєстрації друкованих засобів масової інформації тощо.

Адміністративні послуги в сфері культури можна поділити на групи, залежно від того, ким вони надаються:

1) Міністерством культури України;

2) центральними та місцевими органами виконавчої влади;

3) місцевими державними адміністраціями;

4) органами місцевого самоврядування. Міністерство культури України надає такі послуги1: видає дозволи на:

переміщення (перенесення в Інше місце) пам'яток місцевого значення;

проведення робіт на пам'ятках національного значення у межах території, на якій вони розташовані, та в зонах їх охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць;

проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт у межах території, на якій розташовані пам'ятки, та в зонах їх охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також дослідження решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою;

відновлення земляних робіт, зупинених у зв'язку з виявленням знахідки археологічного або історичного характеру;

тимчасове вивезення пам'яток, що належать до державної частини Музейного фонду України, за межі України для експонування на виставках або реставрації;

у межах повноважень погоджує:

питання щодо відчуження або передачі пам'яток національного значення їх власниками чи уповноваженими ними органами іншим особам у володіння, користування або управління;

охоронні договори на пам'ятки національного значення;

науково-проектну документацію на виконання робіт із консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту та пристосування пам'яток національного значення;

програми та проекти містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, будівельних, меліоративних, шляхових, земляних робіт у межах території, на якій розташовані пам'ятки національного значення, та в зонах їх охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також програми та проекти, в результаті реалізації яких може змінитися стан об'єктів культурної спадщини;

розміщення реклами на пам'ятках національного значення та в зонах їх охорони, в історичних ареалах населених місць;

проекти відведення земельних ділянок, питання щодо зміни власника земельної ділянки (землекористувача) у межах території, на якій розташовані пам'ятки, та в їх охоронних зонах, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць;

порядок подальшого використання музейних зібрань у разі ліквідації музеїв, що засновані на державній або комунальній формі власності;

разом з тим:

забезпечує проведення державної експертизи культурних цінностей, заявлених до вивезення (тимчасового вивезення) та при поверненні після тимчасового вивезення;

видає свідоцтва на право вивезення (тимчасового вивезення) культурних цінностей тощо.

здійснює ліцензування і реєстрацію кіно-, аудіо -, відеопродукції, що має обмеження глядацької аудиторії.

Державне агентство з питань кіно надає такі адміністративні послуги:

видає державні посвідчення на право розповсюдження і демонстрування фільмів;

відповідно до міжнародних договорів надає в Україні аудіовізуальним творам статус продукту спільного виробництва1.

Державний комітет телебачення і радіомовлення України надає такі адміністративні послуги2:

вносить до Державного реєстру видавців, виготовників і розповсюджувачів видавничої продукції.

Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення надає такі адміністративні послуги:

видає телерадіоорганізаціям ліцензії на мовлення, кабельне мовлення, ретрансляцію, проводове (кабельне) мовленні та час мовлення.

Місцеві державні адміністрації надають такі адміністративні послуги в сфері культури:

погоджують розміщення реклами на пам'ятках місцевого значення, в межах зон охорони таких пам'яток;

надають акт щодо обстеження приймальних пунктів металобрухту на відповідність вимогам законодавства;

надають дозвіл на проведення робіт на пам'ятках місцевого значення (крім пам'яток археології), їх територіях та в зонах охорони, реєстрація дозволів на проведення археологічних розвідок, розкопок тощо.

Органи місцевого самоврядування надають наступні адміністративні послуги в сфері культури:

реєструють відповідно до законодавства статути (положення) розташованих на відповідній території культурно-освітніх закладів, незалежно від форм власності;

здійснюють державну реєстрацію місцевих благодійних організацій і фондів, інших неприбуткових організацій, які діють у сфері культури;

здійснюють в установленому порядку державну реєстрацію підприємств та інших суб'єктів підприємницької діяльності діяльність яких розповсюджується на сферу культури, розташованих на відповідній території;

здійснюють в установленому порядку реєстрацію місцевих об'єднань громадян, органів територіальної самоорганізації населення інтереси яких реалізуються в межах сфери культури, які створюються і діють відповідно до законодавства.

Законодавством України передбачено, що адміністративні послуги можуть бути як платними, так і безоплатними.

З цього приводу необхідно зауважити, що постановою Кабінету Міністрів України від 5 січня 2011 р. №33 про "Деякі питання надання платних адміністративних послуг" визначено: з 1 березня 2011 р. надання платних адміністративних послуг здійснюється виключно бюджетними установами, а також підприємствами, небюджетними установами та організаціями, на які законодавчими актами або міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, покладено повноваження щодо надання таких послуг, і державними підприємствами, що належать до сфери управління Державної служби технічного регулювання.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. № 639 "Про затвердження переліків платних адміністративних послуг, які надаються Міністерством юстиції, Державною реєстраційною службою та структурними підрозділами територіальних органів Міністерства юстиції, що забезпечують реалізацію повноважень Державної реєстраційної служби" затверджено перелік платних адміністративних послуг, що регулюють відносини в сфері культури, і надаються Міністерством юстиції, Державною реєстраційною службою та структурними підрозділами територіальних органів Міністерства юстиції, що забезпечують реалізацію повноважень Державної реєстраційної служби, А саме:

платні адміністративні послуги, які надаються Державною реєстраційною службою в сфері культури:

видача свідоцтва про реєстрацію громадських організацій, діяльність яких стосується сфери культури: міжнародних, всеукраїнських (видача дубліката про реєстрацію зазначеного свідоцтва);

видача свідоцтва про реєстрацію об'єднань громадян, діяльність яких стосується сфери культури: міжнародних, всеукраїнських (видача дубліката про реєстрації зазначеного свідоцтва);

видача свідоцтва про реєстрацію відділень, філій, та інших структурних осередків громадських (неурядових) організацій іноземних держав в Україні, діяльність яких стосується сфери культури (видача дубліката про реєстрацію зазначеного свідоцтва);

видача свідоцтва про державну реєстрацію благодійних організацій, діяльність яких стосується сфери культури: міжнародних, всеукраїнських (видача дубліката про реєстрацію зазначеного свідоцтва);

видача свідоцтва про державну реєстрацію всеукраїнських творчих спілок (видача дубліката про реєстрацію зазначеного свідоцтва);

видача свідоцтва про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації.

платні адміністративні послуги, які надаються структурними підрозділами територіальних органів Міністерства юстиції, що забезпечують реалізацію повноважень Державної реєстраційної служби в сфері культури:

видача свідоцтва про реєстрацію місцевих об'єднань громадян, а також місцевих осередків зареєстрованих всеукраїнських і міжнародних об'єднань громадян, діяльність яких стосується сфери культури: міжобласних, обласних, київських і севастопольських міських, міжнародних, районних (видача дубліката про реєстрацію зазначеного свідоцтва);

видача свідоцтва про державну реєстрацію місцевих благодійних організацій, також відділень, філій, представництв всеукраїнських, міжнародних благодійних організацій, діяльність яких стосується сфери культури (видача дубліката про реєстрацію зазначеного свідоцтва);

видача свідоцтва про державну реєстрацію територіальних осередків та територіальних (місцевих) творчих спілок (видача дубліката про реєстрацію зазначеного свідоцтва).

У той самий час на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 20 липня 2011 р. № 711-р "Про платну адміністративну послугу, що надається Державним комітетом телебачення і радіомовлення" Державним комітетом телебачення і радіомовлення надається платна адміністративна послуга із внесення суб'єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції з видачею відповідного свідоцтва, за що справляється реєстраційний збір у розмірі, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 28 вересня 1998 р. № 1540 "Про Державний реєстр видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції"1.

Надані адміністративні послуги в сфері культури заносяться до Реєстру адміністративних послуг.

Реєстр формується та ведеться на основі інформації, яку подають суб'єкти надання послуг Держателю Реєстру згідно з формою подання інформації до Реєстру адміністративних послуг.

Користувачами Реєстру є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, громадяни України, підприємства, установи, організації усіх форм власності, об'єднання громадян, іноземні юридичні та фізичні особи.

Інформація до Реєстру за встановленою формою подається: органами виконавчої влади не пізніше одного місяця після прийняття відповідних нормативно-правових актів, які регулюють питання надання ними адміністративних послуг;

органами місцевого самоврядування відповідно до запиту Держателя Реєстру.

Адміністратор Реєстру упродовж 10 робочих днів з дати надходження інформації про надані адміністративні послуги в сфері культури заносить її до Реєстру.

Витяг із Реєстру про надані адміністративні послуги в сфері культури видається на безоплатній основі на письмовий запит користувачів до Держателя Реєстру і містить обсяг інформації відповідно до змісту запиту.

Строк надання користувачам витягу з Реєстру не повинен перевищувати 10 робочих днів з дати отримання запиту.

4. Адміністративна відповідальність у сфері культури
Тема 29. Публічне адміністрування у сфері охорони здоров'я
1. Охорона здоров'я як об'єкт публічного адміністрування
2. Суб'єкти публічного адміністрування у сфері охорони здоров'я
3. Адміністративні послуги в сфері охорони здоров'я
4. Адміністративна відповідальність у сфері охорони здоров'я
Тема 30. Публічне адміністрування у сфері молоді та спорту
1. Сфера молоді та спорту як об'єкт публічного адміністрування
Пріоритети державної політики у сфері фізичної культури і спорту.
Нормативно-правові акти, що регулюють державну молодіжну політику.
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru