1. Поняття державних і місцевих видатків, їх ознаки й класифікація.
2. Фінансування державних і місцевих видатків, його принципи.
3. Зміст кошторисно-бюджетного фінансування. Кошторис.
4. Розпорядники й одержувачі бюджетних коштів.
1. Поняття державних і місцевих видатків, їх ознаки й класифікація
Як державні, так і місцеві видатки є публічними видатками, оскільки призначені для задоволення суспільних потреб і відповідно мають публічний характер.
За матеріальним змістом публічні видатки — це прямі, безперервні, цільові грошові витрати з державного та місцевих бюджетів, а також інших централізованих грошових фондів, пов'язані з функціонуванням держави та місцевого самоврядування.
Як економічна категорія публічними видатками є економічні відносини з приводу використання фондів коштів держави, місцевого самоврядування, що спрямовуються на виконання завдань і функцій останніх.
Фінансово-правовий аспект поняття видатків полягає в тому, що публічні видатки — це врегульована нормами фінансового права система фінансово-правових відносин, які виникають, змінюються або припиняються у зв'язку з використанням фондів коштів держави, місцевого самоврядування для задоволення загальнодержавних і місцевих публічних інтересів.
Публічним видаткам притаманні такі основні ознаки:
- грошовий характер;
— цільовий характер використання коштів, спрямування на здійснення програм та заходів, що передбачені відповідним кошторисом;
- постійний характер використання коштів;
- відображення розподілу Й перерозподілу публічних доходів;
- забезпечення можливості виконання завдань і функцій держави й місцевого самоврядування;
- визначення пріоритетів державної політики в цілому;
- забезпечення функціонування як держави в цілому, так і окремих її регіонів.
Видатки класифікуються за різними критеріями:
1) за джерелом фінансування:
- централізовані—покриваються за рахунок централізованих фондів коштів (бюджетів і державних цільових фондів);
- децентралізовані— покриваються за рахунок децентралізованих фондів коштів (власних коштів підприємств, установ, організацій);
2) за формою власності:
- державні—здійснюються органами державної влади;
- муніципальні (місцеві)—здійснюються органами місцевого самоврядування;
3) за економічною характеристикою:
- поточні— забезпечують фінансування поточної діяльності;
- капітальні — спрямовані на розширене відтворення, соціально-економічний розвиток, зміцнення матеріально-фінансової бази;
4) за характером участі в суспільному виробництві:
- видатки на фінансування основних засобів;
- видатки на фінансування оборотних засобів;
- видатки на створення резервів;
5) за роллю в суспільному виробництві:
- видатки на розвиток матеріального виробництва;
- видатки на розвиток нематеріальної сфери;
6) за галузевою ознакою:
- видатки на фінансування промисловості;
- видатки на фінансування сільського господарства;
- видатки на фінансування освіти;
- видатки на фінансування науки;
- видатки на фінансування культури;
- видатки на фінансування соціального забезпечення тощо:
7) за суспільним призначенням:
- видатки на розвиток економіки;
- видатки на правоохоронну діяльність;
- видатки на соціально-культурні заходи;
- видатки на обслуговування державного чи місцевого боргу;
- видатки на оборону;
- видатки на зовнішньоекономічну діяльність тощо; Основне місце серед видатків посідають видатки бюджетів —
державного бюджету та місцевих бюджетів. Проте вони не охоплюють усі публічні видатки, оскільки інша частина видатків здійснюється за рахунок спеціальних цільових фондів, а також за рахунок коштів державних і комунальних підприємств, організацій, установ, які вони отримують в результаті своєї діяльності.
2. Фінансування державних і місцевих видатків, його принципи
3. Зміст кошторисно-бюджетного фінансування. Кошторис
4. Розпорядники й одержувачі бюджетних коштів
МОДУЛЬ 4
Тема 13. Правове регулювання банківської системи: загальні положення
1. Банківська система України, її структура
2. Правовий статус банків в Україні
3. Види банків відповідно до законодавства України
4. Правовий статус банківських об'єднань