Фінансове право - Роль В.Ф. - Фінансування охорони здоров'я і фізичної культури

Стаття 49 Конституції України встановила право кожного на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування. Охорона здоров'я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм. У державних та комунальних установах охорони здоров'я медична допомога надається безкоштовно. Держава сприяє розвитку лікувальних установ усіх форм власності.

Кошторис фінансування установ охорони здоров'я ґрунтується на показниках: за стаціонаром - за кількістю ліжок і ліжко-днів, за поліклініками - за кількістю лікарських відвідувань. Система заробітної плати - за категоріями лікарів, середнього та молодшого медичного персоналу, адміністративно-управлінського й обслуговуючого персоналу. Крім бюджетів, джерелами фінансування медичних установ можуть бути доходи, що одержані від підприємств, установ за договорами на проведення медичного обслуговування, проведення профілактичних заходів (щеплень від грипу та ін.), доходи від надання платних послуг тощо, надходження спонсорських внесків, благодійних внесків (наприклад, за рахунок грошових внесків клубу "Ротарі" з канадського міста Ванкувера було обладнано відділення "Дитяче серце" в клініці ім. М. Амосова, а за рахунок ротарійців із Австралії підготовлені хірурги для цього відділення).

Видатки на культуру і мистецтво

Відповідно до функціональної структури видатків бюджетів в Україні розділ 10 "Культура і мистецтво" включає видатки на: мистецтво, культуру, бібліотеки, музеї, заповідники, клуби, кінематографію, архівну справу та інші установи у сфері мистецтва й культури.

При фінансуванні видатків на культуру грошові кошти з Державного бюджету виділяються головному розпоряднику бюджетних коштів - міністру культури і мистецтва України, який розподіляє кошти 20 розпорядникам бюджетних коштів. До їх кількості входять Комітет із національних премій України імені Тараса Шевченко, Академія мистецтв України, Всеукраїнський музичний союз, союзи композиторів, письменників, художників, театральних діячів та ін.

Після отримання коштів з бюджету (бюджетні призначення) розпорядники бюджетних коштів перекладають їх на рахунки підвідомчих підприємств, організацій і установ культури.

У фінансуванні видатків на культуру й мистецтво беруть участь усі ланки бюджетів. Кожна установа культури одержує асигнування з бюджету залежно від значущості і підлеглості.

Установи культури - театри, кінотеатри, клуби, філармонії працюють на початках госпрозрахунку. З бюджету вони одержують асигнування тоді, коли їх доходи не покривають видатків, оскільки вони не мають реальної можливості самостійно заробляти гроші, а їх послуги повинні мати доступний характер (музеї, бібліотеки, заповідники, ботанічні сади).

Фінансування національної оборони

Оборона країни, захист її суверенітету, територіальної цілісності та недоторканості покладається на Збройні сили України. Фінансування оборони здійснюється за принципом мінімальної достатності. Згідно з функціональною структурою видатків бюджетів України видатки на оборону фінансуються на:

- утримання Збройних Сил;

- закупівлю зброї і військової техніки;

- капітальне будівництво;

- науково-дослідні та дослідницько-конструкторські роботи;

- інші видатки у сфері оборони.

Головним розпорядником бюджетних коштів є міністр оборони. Фінансування Міністерства оборони і Прикордонних військ здійснюється на основі кошторисів, виходячи з сум, затверджених у Державному бюджеті.

Утримання військових частин здійснюється на підставі кошторисів, де основними статтями видатків є грошове утримання військовослужбовців та заробітна плата вільнонайманих. Придбання зброї і військової техніки визначається потребами постійної заміни техніки та зброї у зв'язку з моральним старінням і закінченням терміну експлуатації. Фінансуються видатки на оборону виключно з Державного бюджету України.

Фінансування органів законодавчої, виконавчої влади, правоохоронних органів

Функції держави, покладені на неї Конституцією України, виконують органи державної влади. Згідно зі ст. 6 Конституції України державна влада здійснюється за принципом її розділення на законодавчу, виконавчу та судову. Фінансування гілок державної влади здійснюється з Державного бюджету.

У функціональній структурі видатків бюджетів України першим розділом йде державне управління, яке включає:

1) функціонування законодавчої влади;

2) функціонування виконавчої влади;

3) утримання Президента України і його апарату;

4) утримання фінансових та фіскальних органів;

5) загальне планування і статистичну службу;

6) інші видатки на загальнодержавне управління.

На утримання Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Адміністрації Президента України і місцевих державних адміністрацій складаються штатні розписи з кількістю працюючих та кошториси видатків. Із Державного бюджету фінансуються видатки на проведення виборів і загальнодержавні референдуми.

Судова влада, прокуратура, органи безпеки та органи внутрішніх справ утримуються також за рахунок Державного бюджету відповідно до правил кошторисно-бюджетного фінансування і штатних розписів.

Видатки на культуру і мистецтво
Фінансування національної оборони
Фінансування органів законодавчої, виконавчої влади, правоохоронних органів
Тема 14. ФІНАНСОВО-ПРАВОВІ ОСНОВИ БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ГРОШОВОГО ОБІГУ І РОЗРАХУНКІВ
14.1. Банківська система України. Правовий статус Національного банку України
14.2. Грошова система України та її елементи
14.3. Правове регулювання готівкового обігу
14.4. Правові основи безготівкового обігу
Тема 15. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ВАЛЮТНИХ ВІДНОСИН
15.1. Поняття валюти і валютних цінностей
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru