Регіональна економіка - Качан Є.П. - Автомобільний транспорт

Особливо зручний для перевезення вантажів на короткі відстані, доставки їх до залізничних станцій, пристаней і портів, обслуговування місцевого й сільськогосподарського вантажообороту. За обсягом вантажообороту автотранспорт не поступається залізничному й морському транспорту.

Найважливіші автомагістралі: Київ — Брест; Москва — Харків; Дніпропетровськ — Запоріжжя — Сімферополь; Дніпропетровськ — Нікополь; Львів — Київ; Харків — Ростов-на-Дону.

Автотранспортом перевозять продукцію здебільшого сільського господарства, харчової та легкої промисловості, будівельні матеріали. В районах Донбасу і Придніпров'я — продукцію вугільної промисловості.

Переважна сфера використання автотранспорту — перевезення усередині підприємства (технологічні), в межах міста, між населеними пунктами областей. Частково автотранспорт використовується в міжреспубліканських і міжнародних перевезеннях.

Автомобільний транспорт переважає у перевезенні пасажирів та перевезенні вантажів на короткі дистанції "від дверей до дверей". Автотранспорт має розвинену інфраструктуру та непогану базу технічного забезпечення. Якщо брати до уваги лише географічне положення України, то обсяги транзитних перевезень мали б постійно зростати, але цього не відбувається.

Можна виділити декілька проблем, які перешкоджають розширенню розмірів транзиту.

Насамперед це поганий стан доріг України. Досить часто він не відповідає не лише міжнародним вимогам, але й внутрішнім стандартам держави. Такий стан шляхового покриття спричиняє негативний потрійний ефект: по-перше, це збільшує час проходження транспорту територією країни, по-друге, призводить до більшого зносу автотранспорту, і по-третє, збільшує використання пального на провезення вантажу. Все це збільшує собівартість транзитних перевезень по території України та робить українські автошляхи нерентабельними порівняно з європейськими.

Крім того, скорочують швидкість пересування шляхами України такі фактори, як відкритість шляхів для місцевого населення, проходження автомагістралей через населені пункти, недостатня пропускна спроможність вузлових споруд.

Митна інфраструктура, тарифна політика, транспортні термінали гальмують розвиток галузі. Але, беручи до уваги спільне минуле усіх країн колишнього Радянського Союзу, такі проблеми мають спостерігатись і в інших країнах пострадянського світу. Тим не менш, транзит територіями Білорусі та країн Балтії зростає, тобто відбувається перерозподіл транзитних потоків не на користь України. Тут значну роль відіграють вже інші чинники — політичні. Справа в тому, що структура тарифів цих країн побудована у такий спосіб, щоб сприяти залученню транзитних перевезень. В Україні цього немає. Негативним фактором також є недостатньо розвинена митна інфраструктура.

Нормальне функціонування автомобільного транспорту можливе лише за умови відповідного розвитку мережі автошляхів. Щоб досягти європейського рівня забезпечення автошляхами, треба побудувати майже 200 тис. км шляхів, у тому числі 60 % у сільській місцевості. Світовий досвід показує, що саме в час економічних криз будівництво автошляхів набувало пріоритетного значення завдяки можливості створити нові робочі місця і високій ефективності капіталовкладень.

Територія України має велике транзитне значення: коефіцієнт її транзитності становить 3,75 (Польщі — 2,92). Міністри транспорту всіх європейських держав на Критській нараді спланували реалізувати 9 дорожньо-транспортних коридорів, у трьох з яких буде задіяна Україна: Берлін — Краків — Львів — Київ (третій коридор), Трієст — Будапешт — Чоп —Львів (п'ятий коридор), Гельсінкі — Москва — Санкт-Петербург — вихід на Київ, Одесу та країни Європи. Будівництво нових магістралей зі світовими стандартами забезпечить зручний вихід України до Південної і Центральної Європи, Центральної Росії, Кавказу, Близького Сходу, Середньої Азії.

За кошти технічної допомоги Єврокомісії в рамках програми ТАСІв побудовано автомобільний міст через р. Західний Буг, продовжується розширення і модернізація автомобільного пункту пропуску Ягодин —Дорогуськ на українсько-польському кордоні. Завершена реалізація першої Кредитної угоди між Україною та ЄБРР з відновлення автомагістралі М-06 Київ — Чоп (вартістю 75 млн євро) на ділянці Чоп — Стрий, завершені роботи з реалізації другого кредитного проекту (100 млн євро) відновлення магістралі на ділянці від м. Стрий до кордону Львівської і Рівненської областей. Ведеться будівництво на концесійних засадах автомобільних доріг Львів — Краковець та Львів — Броди. Завершено будівництво автомобільної дороги Київ — Одеса на ділянці Жашків — Червонознам'янка з використанням кредитів Дойче-банку [42].

Трубопровідний транспорт
Газопровідний транспорт
Повітряний транспорт
Міський пасажирський транспорт
Зв'язок в Україні
Розділ 10. МІЖНАРОДНІ ЕКОНОМІЧНІ ЗВ'ЯЗКИ УКРАЇНИ, ЇЇ ІНТЕГРАЦІЯ В ЄВРОПЕЙСЬКІ ТА ІНШІ СВІТОВІ СТРУКТУРИ
10.1. Роль зовнішньоекономічних зв'язків в умовах сучасної глобалізації і регіоналізації економіки світу
10.2. Основні форми міжнародних економічних зв'язків
10.3. Зовнішньоторговельний баланс країни
10.4. Зовнішньоторговельний баланс послуг
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru