1. Систематизована і цілеспрямована діяльність підприємства сфери туризму, пов'язана із наданням туристичних послуг і туристичного продукту іноземним туристам на території своєї країни і наданням туристичних послуг туристичного продукту за кордоном, — це туризм:
а) в'їзний;
б) виїзний;
в) міжнародний;
г) внутрішній.
2. Тимчасовий виїзд громадян конкретної країни з постійного місцепроживання в межах національних кордонів тієї самої країни для відпочинку, задоволення пізнавальних інтересів, занять спортом і в інших туристичних цілях — це туризм:
а) в'їзний;
б) виїзний;
в) міжнародний;
г) внутрішній.
3. Навчання в бізнес-турі, переговори з іноземними фірмами в діловому турі належать до:
а) провідної послуги туризму;
б) додаткових послуг туризму;
в) загальних послуг туризму;
г) послуг за вимогою.
4. Складний, багатоступінчатий процес, що вимагає комплексного, системного аналізу і здійснюється при виконанні низки умов (проведення маркетингового дослідження ринку для визначення потенційного споживчого попиту на різні види туристичного продукту; визначення видів, форм, елементів туристичного продукту) — це:
а) розробка туристичного продукту;
б) просування туристичного продукту;
в) дослідження туристичного продукту.
5. Процес розробки і реалізації туристичного продукту споживачеві повинен включати:
а) два етапи;
б) три етапи;
в) чотири етапи.
6. Початкова функція туристичної фірми, яка повинна забезпечити створення привабливого і конкурентоспроможного туристичного продукту для його подальшої реалізації на ринку, — це:
а) планування турів;
б) реалізація турів;
в) розробка турів;
г) дослідження етапів просування турів.
7. Завдання пошуку відповідного партнера (контрагента) постає перед туристичною фірмою, коли вона виходить на:
а) міжнародний ринок;
б) національний ринок;
в) роботу в новому регіоні своєї країни.
8. Скільки процентів становлять санкції за прострочення платежів або пені, суми заборгованості за кожен день затримки платежу в міжнародних принципах розрахунків у туристичному бізнесі:
а) 0,05;
б) 0,5;
в) 0,1;
г) 1?
9. Підприємства, що надають засоби розміщення, харчування, перевезення, належать до:
а) постачальників послуг;
б) туроператорів;
в) турагенств;
г) посередницьких організацій.
10. Співвідношення попиту і пропозиції, рівень і динаміка конкуруючих цін, політична ситуація в країні, визначення платоспроможності споживачів належать до:
а) зовнішніх чинників, що впливають на рівень цін на туристичні послуги;
б) внутрішніх чинників, що впливають па рівень цін на туристичні послуги;
в) регіональних чинників, що впливають на рівень цін на туристичні послуги.
11. Укладення франчайзингової угоди з незалежним турагенством належить до дій:
а) туроператора;
б) турагенства;
в) великих туристичних фірм.
12. Скільки є умовних агентських мереж туроператора:
а) одна;
б) дві;
в) три;
г) чотири?
13. Документ, в якому встановлюються конкретні умови надання і споживчі властивості туристичної послуги, — це:
а) туристська путівка;
б) договір продавця туру з клієнтом;
в)ваучер;
г) квитанція до прибуткового ордера.
14. Договір купівлі-продажу туристичного продукту, який належить до категорії публічних договорів, — це:
а) договір на туристичне обслуговування;
б) туристська путівка;
в) договір продавця туру з клієнтом;
г) квитанція до прибуткового ордера.
15. Створення інформаційно-аналітичної бази для ухвалення маркетингових рішень і зменшення ступеня невизначеності в туризмі належать до:
а) мети маркетингового дослідження;
б) предмета маркетингового дослідження;
в) об'єкта вивчення маркетингового дослідження.
16. Інформація, яка вже десь існує, будучи зібраною раніше для інших цілей, — це:
а) вторинні дані маркетингового дослідження;
б) первинні дані маркетингового дослідження;
в) результативні дані маркетингового дослідження.
17. Якісно новий підхід в управлінні туристичним бізнесом, задоволенні ринкового споживчого попиту належить до:
а) маркетингу послуг;
б) маркетингу туризму;
в) загальних маркетингових прийомів.
18. Проведення оцінки попиту і пропозиції, характеру зміни попиту при збільшенні або зниженні ціни, характеру зміни обсягу продажу при зміні чинників, які впливають на них (ціна, комплекс послуг тощо), належить до:
а) асортиментної політики послуг;
б) каналів розподілу;
в) цінової політики;
г) післяпродажного сервісу;
д) комплексу маркетингових комунікацій.
19. Визначення структури собівартості послуг, співвідношення "якість — ціна" належить до:
а) асортиментної політики послуг;
б) каналів розподілу;
в) цінової політики;
г) післяпродажного сервісу;
д) комплексу маркетингових комунікацій.
20. Визначення структури елементів, тактичних і стратегічних графіків реклами, ефективності рекламних заходів і рівня кореляції між обсягом вкладень у рекламу і купівельною віддачею, вираженою в купівлі послуг, належить до:
а) асортиментної політики послуг;
б) каналів розподілу;
в) цінової політики;
г) післяпродажного сервісу;
д) комплексу маркетингових комунікацій.
21. Комплекс заходів, які проводяться, коли немає необхідності в строгих чисельних результатах туристичної діяльності, — це:
а) якісні дослідження;
б) експериментальні дослідження;
в) спостереження.
22. Комплекс заходів, що можуть застосовуватися під час тестування нових продуктів і послуг, зміни методів торгівлі, просування товарів і послуг у туристичному бізнесі, — це:
а) якісні дослідження;
б) експериментальні дослідження;
в) спостереження.
23. Захід, що впливає як на якість отриманих результатів, так і на можливість розумної економії на витратах у туристичному бізнесі, — це:
а) вибір репрезентативної групи;
б) постановка проблеми;
в) інтервальний прогноз;
г) "точковий" прогноз обсягу продажу.
24. Здійснення оцінки виокремлених сегментів з погляду їх привабливості і вимог до комплексу маркетингу фірми в туристичному бізнесі, — це:
а) постановка основних завдань;
б) постановка мети;
в) формування робочої гіпотези;
г) визначення джерел інформації;
д) методи збору первинної інформації.
25. Письмове опитування клієнтів за допомогою спеціально розробленої анкети в туристичному бізнесі, — це:
а) постановка основних завдань;
б) постановка мети;
в) формування робочої гіпотези;
г) визначення джерел інформації;
д) методи збору первинної інформації.
26. Стратегія, спрямована на ланку "компанія — споживач" і пов'язана з питаннями ціноутворення, комунікацій і каналами розповсюдження, — це стратегія:
а) традиційного маркетингу;
б) внутрішнього маркетингу;
в) двостороннього (інтерактивного) маркетингу.
27. Стратегія, спрямована на ланку "персонал — споживач і пов'язана з контролем якості надання послуги, процес якої що відбувається у взаємодії персоналу і споживачів, — це стратегія:
а) традиційного маркетингу;
б) внутрішнього маркетингу;
в) двостороннього (інтерактивного) маркетингу.
28. Стратегія, спрямована на ланку "компанія — персонал" і пов'язана з мотивацією персоналу на якісне обслуговування споживачів — це стратегія:
а) традиційного маркетингу;
б) внутрішнього маркетингу;
в) двостороннього (інтерактивного) маркетингу.
29. Комплекс маркетингу туризму, який описує стратегію відносин "компанія — персонал", — це комплекс:
а) внутрішнього маркетингу;
б) зовнішнього маркетингу;
в) регіонального маркетингу.
30. Можливість отримання ліцензійної картки як певної законності свого становища належить до чинників: а) що визначають різні аспекти мотивації співробітників туристичної компанії;
б) забезпечують можливість успішного здійснення пропонованих туристичних послуг;
в) визначають успішність туристичної компанії па національному ринку;
г) визначають успішність туристичної компанії на міжнародному ринку.
31. Конкурентоспроможність вартості туристичних послуг належить до чинників:
а) що визначають різні аспекти мотивації співробітників туристичної компанії;
б) забезпечують можливість успішного здійснення пропонованих туристичних послуг;
в) визначають успішність туристичної компанії на національному ринку;
г) визначають успішність туристичної компанії на міжнародному ринку.
32. Надання пільгових умов під час використання послуг туристичної компанії належить до чинників:
а) що визначають різні аспекти мотивації співробітників туристичної компанії;
б) забезпечують можливість успішного здійснення пропонованих туристичних послуг;
в) визначають успішність туристичної компанії на національному ринку;
г) визначають успішність туристичної компанії на міжнародному ринку.
33. Можливість здійснення послуг, які фірма надає своєму контактному персоналу, зокрема величина агентської винагороди, належить до категорії:
а) продукт;
б) ціна;
в) спосіб доведення продукту до споживача;
г) просування продукту.
34. Ступінь мотивації співробітника або зусилля, які співробітник готовий докласти до виконання своїх посадових обов'язків, належить до категорії:
а) продукт;
б) ціна;
в) спосіб доведення продукту до споживача;
г) просування продукту.
35. Деякі аспекти корпоративної культури туристичної фірми належать до категорії:
а) продукт;
б) ціна;
в) спосіб доведення продукту до споживача;
г) просування продукту.
Тема 7 КОНКУРЕНТНЕ СЕРЕДОВИЩЕ НА МІЖНАРОДНОМУ ТУРИСТИЧНОМУ РИНКУ
7.1. Загальна характеристика конкурентоспроможного підприємства
7.2. Визначальні чинники конкурентоспроможності туристичної фірми
7.3. Кількісна оцінка визначення конкурентоспроможності туристичної фірми
Тема 8 КОНКУРЕНТНЕ СЕРЕДОВИЩЕ НА ВНУТРІШНЬОМУ ТУРИСТИЧНОМУ РИНКУ ТА УПРАВЛІННЯ КАНАЛАМИ ЗБУТУ
8.1. Оцінювання конкурентного середовища у туристичній галузі
8.2. Визначення обсягів реалізації туристичних послуг
8.3. Напрями підвищення конкурентоспроможності туристичної фірми
8.4. Управління каналами збуту туристичної фірми