Організація готельного обслуговування - Мальська М.П. - 2.5. Міжнародна класифікація готельних номерів

Класифікація житлових номерів у готелях передбачає їхній поділ на категорії відповідно до розмірів, місткості, типу житлових і нежитлових приміщень, обладнання, рівня комфорту й інших чинників. Категорія номера — вагома характеристика, що передбачає його відповідність установленим нормам, прийнятому стандарту стосовно комфорту. Згідно з категорією номера визначають його ціну. Структура номерного фонду в готелі встановлює його відповідність певній категорії щодо якості послуг. Критерії, згідно за якими оцінюють номер, узгоджують національні й міжнародні профільні в сфері гостинності та туризму організації. Це використовують у презентації готельного продукту.

За основні критерії, згідно з міжнародним стандартом щодо класифікації номерів, прийняті: площа; кількість житлових і нежитлових приміщень; комфорт; обсяг пропонованих вигод; місткість; санітарно-гігієнічне і технічне обладнання; оснащення меблями, інвентарем.

Відповідно до міжнародного досвіду стосовно комфорту проживання, місткості, структури приміщень, обладнання житлові номери класифікують на такі типи:

— президентський (королівський ) апартамент (англ. presidential apartament) — номер квартирного типу значної площі з чотирьох і більше житлових кімнат — вітальні, спальні, кабінету, приміщення для проведення нарад; кухні з їдальнею, повного санвузла — умивальника, ванни (джакузі), душу, унітаза, біде й одного санвузла (в окремих номерах — декількох додаткових). Розрахований на проживання одніеї-двох осіб;

— апартамент (apartament) — номер квартирного типу з трьох і більше житлових кімнат — вітальні, спальні, кабінету, кухні (кухні-ніші), повного — ванни, умивальника, унітаза, душу, біде та додаткового санвузла. Розрахований для одніеї-двох осіб;

— дуплекс (duplex) — двоповерховий номер, з'єднаний внутрішніми сходами; складається з двох і більше житлових кімнат, повного санвузла — ванни, умивальника, унітаза, душу, біде. Тут можуть проживати одна-дві особи;

— люкс (suite) — номер з двох і більше житлових кімнат — спальні, вітальні (кабінету); обладнаний повним санвузлом;

— напівлюкс, студіо (junior suite, studio) — номер з однієї житлової кімнати значних розмірів, у плануванні якої передбачено використання частини приміщення водночас як вітальні, кабінету, їдальні; сюди входить також повний санвузол (умивальник, ванна (душ), унітаз). Номер розрахований на проживання одніеї-двох осіб;

— перша категорія (first category) — номер з однієї житлової кімнати та повного санвузла — умивальника, ванни (душу), унітаза. Для проживання однієї-двох осіб;

— друга категорія (second category) — номер з однієї житлової кімнати та санвузла — умивальника й унітаза). Розрахований на проживання однієї-двох осіб;

— третя категорія (third category) — номер з однієї житлової кімнати і санвузла (умивальника й унітаза) для проживання трьох і більше осіб;

— четверта категорія (fourth category) — номер з однієї житлової кімнати з умивальником, розрахований на проживання трьох і більше осіб;

— п'ята категорія (fifth category) — номер з однієї житлової кімнати без санітарно-гігієнічного обладнання (санвузол у загальному коридорі) для проживання трьох і більше осіб;

— суміщені номери, комплекс (complex) — два і більше номери, з'єднані спільною кухнею, санвузлом або забезпечені окремим санвузлом;

— одномісний номер (SNGL, single room) — з односпальним ліжком для проживання особи;

— двомісний номер (DBL, double room) — з двоспальним або двома спареними односпальними ліжками для проживання двох осіб;

— двомісний номер (TWN, twin room) — розрахований на проживання двох осіб на двох окремо розташованих ліжках;

— тримісний номер (TRPL, triple room) — для проживання трьох і більше осіб, обладнаний односпальними ліжками відповідно до кількості гостей;

— багатомісний номер (multiple bedded room) — розрахований на проживання чотирьох і більше осіб, з односпальними ліжками згідно з кількістю гостей.

Запитання для самоконтролю

1. Розкрийте зміст поняття "модель гостинності" й охарактеризуйте основні концепції гостинності.

2. Охарактеризуйте зміст поняття "готель", "готельна справа", "готельне господарство".

3. Які головні складові послуги розміщення у готелях?

4. Визначте категорію "готельний продукт", назвіть основні рівні готельного продукту.

5. Проаналізуйте головні типи готельного продукту.

6. Розкажіть про особливості готельних послуг.

7. Які категорії засобів розміщення вирізняються згідно з типологією ВТО? Назвіть їхні типові ознаки.

8. Проаналізуйте головні ознаки типології готельних підприємств.

9. Охарактеризуйте головні види засобів розміщення готельного типу.

10. Які основні принципи класифікації готельних підприємств Ви знаєте?

11. Розкажіть про відомі системи класифікації готелів у країнах світу.

12. Яка класифікація готелів існує в Україні?

13. Назвіть та охарактеризуйте типи готельних номерів згідно з міжнародним досвідом класифікації.


Запитання для самоконтролю
Розділ 3. УПРАВЛІННЯ ГОТЕЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ
3.1. Сутність процесу управління
3.2. Поняття та принципи побудови систем управління в готелях
3.3. Типи організаційних структур управління
3.4. Форми управління в готельній сфері
Запитання для самоконтролю
Розділ 4. ЯКІСТЬ ОБСЛУГОВУВАННЯ У ГОТЕЛЬНІЙ СФЕРІ
4.1. Поняття й особливості якості готельних послуг
4.2. Механізм управління якістю послуг
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru