На початку 1920-х років сталася особливо важлива подія - ФРС випадково відкрила операції на відкритому ринку. Коли ФРС була створена, то її доход надходив виключно за рахунок процентів, які вона отримувала на дисконтні позички, надані банкам - членам ФРС. Після спаду 1920-1921 рр. обсяг дисконтних позичок драматично зменшився, і ФРС потрапила в скрутне становище. Вона розв'язала цю проблему шляхом купівлі цінних паперів, що дають доход. Коли це сталося, то ФРС виявила, що резерви у банківській системі зросли, і відбулося багаторазове розширення банківських позичок та депозитів. Цей результат нині для нас очевидний (ми з'ясували процес багаторазового створення банківських депозитів у розділі 14), але для ФРС у той час це було відкриттям. Народився новий метод монетарної політики, який з кінця 1920-х років став наймогутнішим в арсеналі ФРС.
"Велика депресія"
Бум на фондовій біржі у 1928 і 1929 роках створив дилему для ФРС. Вона хотіла уповільнити цей бум через підвищення облікової ставки, але це робилося так неохоче, бо означало підвищення процентних ставок для фірм і індивідів, які мали "законні" потреби у кредитах. (ФРС ще не мала повноважень встановлювати граничні норми резервних вимог, як це робиться сьогодні). Врешті-решт у серпні 1929 р. ФРС підвищила дисконтну ставку, та було вже надто пізно. Спекулятивні надлишки уже склалися на ринках, тож цей крок ФРС лише прискорив крах фондової біржі і допоміг економіці вповзти у спад. У розділі 16 аналізувалися грубі помилки ФРС з 1930 по 1933 рік, коли її невміння відіграти роль кредитора останньої надії призвело більш як третину комерційних банків у США до розорення. Результатом безпрецедентного падіння пропозиції грошей в цей період, як вважає багато економістів, стало посилення спаду, який ніколи не бував таким глибоким до того і не повторювався пізніше.
Резервні вимоги як метод проведення політики
Поправка Томаса до Закону про регулювання сільського господарства (1933 р.) надала Раді керуючих надзвичайну владу - змінювати резервні вимоги за згодою президента США. В законі 1935 р. про банки ця влада була розширена, і ФРС дозволяється змінювати резервні вимоги односторонньо, без згоди президента.
Перше застосування резервних вимог як методу монетарного контролю довело, що ФРС здатна збільшити кількість грубих помилок, яких вона допустилася під час банківської паніки на початку 1930-х років. До кінця 1935 р. банки збільшили свої надлишкові резерви до безпрецедентних рівнів. Це була розумна стратегія з боку банків, що враховувала їхнє становище у 1930-1933 рр., коли ФРС не завжди виконувала призначену їй роль кредитора останньої надії. Банкіри тепер зрозуміли, що їм доведеться захищатися самим від масового вилучення вкладів із банку шляхом нагромадження суттєвих сум надлишкових резервів. ФРС розглядала ці надлишкові резерви як прикрість, що утруднює їй контроль за грошовим обігом. Зокрема ФРС турбувало, що ці надлишкові резерви можна надавати в позичку і викликати "неконтрольоване збільшення кредиту в майбутньому"1.
Щоб вдосконалити кредитно-грошове регулювання, ФРС підвищила резервні вимоги у три етапи: серпень 1936 р., січень 1937 р. і травень 1937 р. Результатом цих кроків, як можна сподіватися з нашої моделі пропозиції грошей, стало уповільнення зростання грошової маси у кінці 1936 р. і фактичне падіння в 1937 р. Спад 1937-1938 рр., що почався у травні 1937 р., був глибоким і особливо засмутив американську громадськість, бо навіть на самому його початку безробіття було нестерпно високим. Тому здавалося, що ФРС не лише несе провину за страждання під час "великої депресії" 1929-1933 рр., але ще поглиблює завдану тоді рану. Здавалося, що ФРС також відповідає за невдачі наступного пожвавлення Катастрофічний досвід ФРС зі зміною резервних вимог зробив її обережнішою у використанні цього методу.
Воєнні фінанси і підтримання процентних ставок: 1942-1951 рр.
Націлювання на умови грошових ринків: 1950-і та 1960-і роки
Націлювання на грошові агрегати? 1970-і роки
Нові оперативні підходи ФРС: жовтень 1979 р.- жовтень 1982 р.
Ослаблення акценту на грошових агрегатах: жовтень 1982 р. і після нього
Врахування міжнародного аспекту: 1985 р. і після нього
Наскільки добре фрс може контролювати пропозицію грошей?
Частина VI. Міжнародні фінанси
Розділ 21. Валютні ринки