Федеральна служба з фінансового моніторингу (Росфінмоніторинг) є головною ланкою національної системи протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму, що об'єднує решту її елементів (фінансові установи як джерела інформації, наглядові і інші органи державної влади як регулюючі елементи і правоохоронні органи як кінцеві одержувачі інформації, що розслідують факти, пов'язані з відмиванням злочинних доходів і фінансуванням тероризму) та координує діяльність інших федеральних органів виконавчої влади в цій галузі.
Головне завдання Федеральної служби з фінансового моніторингу - гарантувати своєчасну та ефективну передачу важливої інформації відповідним державним структурам: слідчим органам, прокуратурі і судам, обов'язками яких є викривання і покарання злочинців.
Інформація, необхідна для проведення розслідувань у рамках боротьби з відмиванням злочинних доходів, часто стосується не лише дій, здійснюваних виключно в злочинних цілях, а й широкого діапазону діяльності людини. Для успішної боротьби з відмиванням незаконних доходів слід не тільки знати закони і правові норми, слідчу роботу і методи аналізу, а й орієнтуватися у банківській справі, фінансах, бухгалтерському обліку й інших, пов'язаних з цією галуззю, видах економічної діяльності.
Нині в Росфінмоніторингу успішно функціонує єдина інформаційна система, що забезпечує щоденний прийом і обробку більше 12 тис. повідомлень від кредитних та інших організацій. На основі сучасних програмних продуктів і інформаційних ресурсів федеральних органів виконавчої влади здійснюється виявлення і аналіз фінансових операцій, що пов'язані з легалізацією злочинних доходів і фінансуванням тероризму. У 2003 р. за наслідками аналізу в правоохоронні органи були направлені 482 матеріали, у 2004 р. - 1720, за перші чотири місяці 2006 р. - 680 матеріалів (проти 400 за аналогічний період 2004 р.). Активізували боротьбу з сумнівними фінансовим] операціями і органи МВС. У січні - квітні 2005 р. вони направили в Росфінмоніторинг 950 запитів, що майже у два рази більше, ніж 2004 р. Кожна третя перевірка за цими запитами виявила ознаки легалізації злочинних доходів.
У 2004 р. низку великих кримінальних справ з "відмивання" злочинних доходів, порушених на підставі матеріалів Росфінмоніторингу, була розглянута російськими судами з виголошенням звинувачувальних вироків. Зокрема, вперше в Росії за ст. 174 Кримінального кодексу РФ "Легалізація (відмивання) грошових коштів або іншого майна, придбаних злочинним шляхом" були засуджені шість осіб.
Є і перші приклади успішних міжнародних розслідувань за участю Росфінмоніторингу, зокрема у справах про фінансування тероризму.
Важливим свідоцтвом досягнутого в цій сфері прогресу стало надання Росії в червні 2003 р. статусу повноправного члена Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (ФАТФ), рекомендації якої є загальновизнаними міжнародними стандартами.
Нині Росія не тільки бере участь у розробці міжнародних стандартів протидії легалізації злочинних доходів і фінансуванню тероризму, а й відіграє провідну роль у їх поширенні. У жовтні 2004 р. за ініціативою Росії була створена Євразійська група з протидії легалізації злочинних доходів і фінансуванню тероризму (ЄАГ).
Наприкінці 2004 р. міжвідомча робоча група, створена відповідно до розпорядження президента Російської Федерації від 28 жовтня 2003 р. № 506-рп, завершила підготовку проекту Концепції національної стратегії протидії легалізації злочинних доходів і фінансуванню тероризму, що визначає подальші напрями розвитку цієї системи.
Росфінмоніторинг оснащений високопродуктивним технологічним устаткуванням і відповідним програмним забезпеченням, що не поступаються за якісними характеристиками можливостям колег у розвинених країнах.
Потужність технічного устаткування Росфінмоніторингу забезпечує прийом, обробку і зберігання величезних масивів інформації, що надходить цілодобово зі всіх регіонів Російської
Федерації. Наприклад, у 2004 р. надійшло 1700 тис. повідомлень, що майже у 2 рази більше, ніж у 2003 р. Якщо подавати обсяг інформаційної бази у вартісному вираженні, то вона становить 25,5 трлн руб., тобто приблизно 8-9 бюджетів країни.
Система протидії легалізації злочинних доходів і фінансуванню тероризму, що діє в Російській Федерації, повністю відповідає світовим стандартам у цій сфері, про що неодноразово наголошували міжнародні експерти під час здійснення відповідних перевірок.
Служба з 2002 р. є членом міжнародної групи "Егмонт", що об'єднує підрозділи фінансової розвідки (ПФР) 94 держав і юрисдикцій світу, у рамках якої здійснюється взаємодія, зокрема на двосторонній основі, з фінансовими розвідками більш ніж 70 країн Європи, Америки, Близького Сходу і Азії. З ПФР 18 держав Росія уклала міжвідомчі угоди про глибшу інформаційну взаємодію; продовжується робота з підписання подібних документів з іншими ПФР.
Після вступу в червні 2003 р. у ФАТФ Росія бере активну участь у всіх заходах цієї міжнародної структури. Представники Росії, зокрема Росфінмоніторингу, беруть участь у засіданнях робочих груп і пленарних засіданнях, у навчальних семінарах для експертів-оцінювачів та інших заходах. Крім того, експерти Росфінмоніторингу беруть участь у проведенні взаємних оцінок рівня відмивання "брудних грошей", що проводяться ФАТФ.
17 травня 2004 р. була підписана угода про інформаційну взаємодію між Центральним банком Російської Федерації і Федеральною службою з фінансового моніторингу, здійснювану відповідно до Федерального закону "Про протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму" у новій редакції.
Результатом спільної роботи стало помітне збільшення в 2004 р. (порівняно з 2003 р.) відомостей від кредитних організацій про операції з грошовими коштами або іншим майном, які підлягають обов'язковому контролю, а також сумнівних коштів, виявлених у процесі здійснення програм внутрішнього контролю.
2.7.1. Оцінка макроекономічної політики
2.7.2. Основні завдання бюджетної політики на 2006 р. і середньотермінову перспективу
2.7.3. Основні напрями податкової політики
2.7.4. Основні пріоритети бюджетних витрат
2.7.5. Удосконалення міжбюджетних відносин
2.7.6. Шляхи вдосконалення управління іноземним державним боргом перед Росією
Основні напрями врегулювання заборгованості іноземних держав перед Росією та її участь у Паризькому клубі
2.7.7. Етапи реформування фінансової системи Російської Федерації до 2025 р.
2.8. Деякі особливості фінансів підприємств