Особлива увага буде приділена забезпеченню стійкого функціонування пенсійної системи, безумовної виплати заробітної плати і виконання інших фінансових зобов'язань перед населенням.
Витратні зобов'язання, що знову беруться, в пріоритетному порядку мають сприяти вирішенню проблеми підвищення життєвого рівня працівників організацій бюджетної сфери, федеральних державних цивільних службовців, військовослужбовців і прирівняних до них осіб. Планується визначити можливості і терміни реального підвищення оплати праці в середньо-терміновій перспективі. Планується почати перехід до впровадження галузевих систем оплати праці працівників організацій бюджетної сфери, що дасть змогу забезпечити відповідність між якістю праці та рівнем заробітної плати в бюджетному секторі.
Намічено модернізувати механізми проведення активної політики зайнятості і реалізації інших заходів, що сприяють підвищенню якості людського капіталу.
Особлива увага буде приділена підвищенню результативності бюджетних витрат. Перш за все це стосується забезпечення доступності і якості послуг охорони здоров'я та освіти, що безпосередньо впливає на рівень життя населення. Вирішення цього завдання вимагає зокрема зміни діючих механізмів фінансування. Намічено відновити престиж і суспільну значущість професії лікаря і вчителя, створити умови для залучення до охорони здоров'я та освіти кваліфікованих кадрів, технічного переозброєння розвитку цих галузей.
Планується також надавати підтримку в рамках федеральних програм заходам, що проводяться на регіональному рівні: надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим громадянам і багатодітним сім'ям, влаштування дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків, в прийомні сім'ї; боротьба з дитячою безпритульністю і бездоглядністю.
2.7.5. Удосконалення міжбюджетних відносин
Забезпечення стабільності закріплених за рівнями публічної влади прибуткових джерел і витратних повноважень стане найважливішим принципом бюджетної політики федеральних органів державної влади і органів державної влади суб'єктів Російської Федерації у найближчі роки.
Одночасно планується проаналізувати практику виконання суб'єктами РФ делегованих їм федеральних повноважень, коло яких розширюватиметься з наданням субвенцій з федерального бюджету.
Суб'єктам РФ і органам місцевого самоврядування надалі надаватиметься підтримка в роботі з оздоровлення їх бюджетів. З цією метою в Росії будуть активніше впроваджуватися принципи практики планування і виконання бюджетів, не допускатиметься утворення бюджетної заборгованості, що передбачає чітке виконання органами влади зобов'язань перед суб'єктами господарювання і населенням. Бюджетний процес будуватиметься за схемою "від регіону до селища".
Планується на довготривалій основі визначитися з напрямами використання Федерального фонду регіонального розвитку, змінити механізм його формування і розподілу з урахуванням застосування єдиних методологічних принципів відбору регіонів для надання інвестиційної підтримки і порядку надання коштів з цього фонду, зважаючи на фінансові можливості суб'єктів Російської Федерації.
У складі Фонду співфінансування соціальних витрат планується передбачати кошти, достатні для соціальної підтримки ветеранів праці, трудівників тилу, реабілітованих осіб і осіб, потерпілих від політичних репресій, жертв політичних репресій, громадян, що мають дітей, а також для надання малозабезпеченим громадянам житлових субсидій.
Незабаром буде здійснено перехід до формування бюджетів закритих адміністративно-територіальних утворень у порядку, встановленому для формування бюджетів муніципальних утворень. У проекті федерального бюджету будуть передбачені кошти на виплату бюджетам закритих адміністративно-територіальних утворень компенсації додаткових бюджетних витрат і/або втрат, пов'язаних з їх статусом.
Основні напрями врегулювання заборгованості іноземних держав перед Росією та її участь у Паризькому клубі
2.7.7. Етапи реформування фінансової системи Російської Федерації до 2025 р.
2.8. Деякі особливості фінансів підприємств
2.8.1. Фінанси державних підприємств (на прикладі ДП "Московський метрополітен")
2.8.2. Особливості інвестиційної діяльності промислових підприємств Російської Федерації
2.9. Фінансування соціальної сфери
2.10. Позабюджетні і цільові фонди
2.10.1. Федеральні соціальні позабюджетні фонди
2.10.2. Цільові бюджетні фонди