Розділ 5. Документи щодо особового складу
5.1. Заява.
5.2. Автобіографія .
5.3. Наказ з особового складу.
5.4. Контракт. Трудова угода.
5.5. Резюме.
Документи цієї групи містять інформацію про особовий склад підприємства ^установи, організацій фірми й ведуться відповідним працівником канцелярії, (управління) з моменту вступу людини на роботу. Це заяви (про прийняття на роботу, звільнення з роботи, переведення на іншу посаду), накази щодо особового складу (про прийняття на роботу, звільнення з роботи, переведення чи зміщення на іншу посаду, заохочення, стягнення, відрядження); контракти з найму (трудові угоди), особові листки з обліку кадрів, особові картки, трудові книжки, графіки відпусток, журнали обліку працівників, які відбувають у відрядження, анкети, автобіографії та резюме, трудові книжки.
5.1. Заява
Заява - офіційний документ, у якому міститься прохання особи про виконання певних дій або захист інтересів.
За місцем виникнення розрізняють заяви внутрішні й зовнішні, які надходять від організацій, установ (службові) та окремих осіб (особисті). У зовнішній особистій заяві обов'язково зазначається повна домашня адреса, а у службовій - повна поштова та юридична адреса установи, підприємства. У внутрішній заяві визначені вище вимоги не обов'язкові.
Реквізити заяви:
1. Адресат - назва професії, місце роботи, вчене звання, прізвище й ініціали керівної особи, на чиє ім'я подається заява (в давальному відмінку).
2. Адресант - назва професії, місце роботи, прізвище, ім'я й по батькові, адреса (для зовнішніх заяв) особи, яка подає заяву (в родовому відмінку).
3. Назва виду документа (заява), що пишеться посередині рядка з великої літери.
4. Текст заяви, в якому чітко викладається прохання з коротким його обґрунтуванням.
5. Додатки. До складної заяви подаються відомості про те, які саме документи додано до заяви на підтвердження правомірності висловленого в ній прохання.
6. Дата написання (ставиться ліворуч).
7. Підпис особи, яка писала заяву (ставиться праворуч).
Заяву пишуть власноручно в одному примірнику, іноді заповнюють у вигляді бланка. Різновидами заяви є заява-зобов'язання (обліково-фінансовий документ - прохання про надання позики), заява про відкриття рахунку в банку, позовна заява тощо.
Головні вимоги до оформлення тексту заяви: 1. Використовуйте такі форми родових і відмінкових закінчень у реквізитах "адресат" і "адресант":
1) "Адресат": паралельне вживання закінчення давального відмінка.
Ректорові НаУКМА проф. Іванюку С.С. або Ректору НаУКМА проф. Іванюкові С.С; 2) "Адресант": найменування посади частіше вживається у формі чоловічого роду.
Студента факультету журналістики Семенцової Натали Юріївни;
Асистента кафедри україністики Бондаренко Лесі Олександрівни.
1. Не вживайте прийменник від у реквізиті "адресант": Студента факультету журналістики
2. Назву документа пишіть з великої літери, крапку після неї не ставте:
Заява
3. Текст розпочинайте без звертань, з викладу прохання: Прошу надати мені академічну відпустку...
4. Додатки до заяви оформлюйте так: До заяви додаю (Додаток):
1. Копію диплома про вищу освіту - і прим.
2. Трудову книжку.
3. Особовий листок з обліку кадрів - 1 прим.
Або: Довідку про стан здоров'я додаю; До заяви додаю довідку про стан здоров'я.
5. Дату записуйте так:
10 липня 2003р.; 17.02.2004 р.
6. Підпис заявника не розшифровується. Не можна також замість підпису записувати прізвище.
Зразки заяв
Деканові економічного факультету проф. Супруненку В.О. студента групи БО-І-8 Родичевської Лідії Серафимівни
Заява
Прошу дозволити мені перескласти академічну заборгованість із дисципліни "Розміщення продуктивних сил" 10 січня 2004 р.
8 січня 2004 р. (підпис)
Директорові Українського гуманітарного ліцею п. ЧервінськійО.Л. вчителя країнознавства Омельченка Андрія Савовича
Заява
Прошу надати мені відпустку з 24 березня по 5 квітня 2004 року у зв'язку з від'їздом на лікування до санаторію "Україна". Довідку про стан здоров'я додаю.
11.03.2004 р. (підпис)
Генеральному директорові
НВО "Мілана"
п. Цвіркуненку Б.О .
Власенко Олени Костянтинівни,
що мешкає за адресою:
вул. Старонаводницька, 18, кв. 47,
01015, м. Київ-15, тел. 296-6886
Заява
Прошу зарахувати мене на посаду лаборанта відділу парфумерії. Додаток:
1. Копія диплома про вищу освіту в 1 прим.
2. Трудова книжка.
3. Особовий листок з обліку кадрів у 1 прим.
4. Автобіографія.
15 серпня 2003 р. (підпис)
5.3. Наказ з особового складу
5.4. Контракт. Трудова угода
5.5. Резюме
Розділ 6. Довідково-інформаційні документи
6.1. Службове листування. Рекламні листи
6.1.1. Види листів та їхні особливості
6.1.2. Написання листа за допомогою текстового редактора Word
6.2. Довідка
6.3. Звіт