Бюджетний менеджмент - Клець Л.Є. - Розглянемо порядок складання розпису асигнувань Державного бюджету

Витрати Державного бюджету здійснюються на основі річного розпису асигнувань Державного бюджету, тому доцільно розглянути порядок його складання.

Розпис асигнувань загального і спеціального фондів Державного бюджету складається на рік у розрізі головних розпорядників коштів (далі - головних розпорядників) за програмною класифікацією видатків та кредитування й повною економічною класифікацією видатків бюджету без розподілу за періодами року.

Помісячний розпис асигнувань загального фонду Державного бюджету (за винятком надання кредитів з державного бюджету) - це розпис асигнувань загального фонду Державного бюджету на рік з розбивкою за місяцями в розрізі головних розпорядників за програмною класифікацією видатків та кредитування й скороченою економічною класифікацією видатків бюджету.

Складання розпису

1) Починається зі складання розпису доходів, розпису фінансування та розпису повернення кредитів до Державного бюджету.

Розпис доходів складається Управлінням доходів Міністерства фінансів України.

Розпис фінансування складається Департаментом фінансової політики та управління державним боргом.

Розпис повернення кредитів складається відповідними структурними підрозділами Міністерства фінансів України.

2) На основі складених розписів доходів, фінансування та повернення кредитів Управління організації бюджетного процесу Міністерства фінансів:

- враховує необхідність забезпечення своєчасності та повноти платежів з погашення основної суми державного боргу, можливостей щодо обсягів і термінів залучення державних запозичень, графіків проведення приватизації державного майна, а також потреб покриття помісячних касових розривів загального фонду державного бюджету;

- розраховує граничні помісячні обсяги асигнувань та надання кредитів із загального фонду Державного бюджету;

- подають розрахунки відповідним структурним підрозділам Міністерства фінансів разом із роз'ясненнями.

3) Відповідні структурні підрозділи Міністерства фінансів:

- визначають головним розпорядникам помісячні обсяги асигнувань загального фонду в розрізі бюджетних програм або в цілому головному розпоряднику за тими бюджетними програмами, які належать до компетенції відповідного структурного підрозділу;

- складають лімітну довідку;

- надають ці документи Управлінню організації бюджетного процесу Міністерства фінансів.

4) Управління організації бюджетного процесу Міністерства фінансів:

- зводить отримані помісячні обсяги асигнувань загального

фонду;

- складає узагальнену лімітну довідку за кожним головним розпорядником з визначенням помісячних обсягів асигнувань головному розпоряднику в цілому;

- доводить усі лімітні довідки до кожного головного розпорядника. За необхідності структурні підрозділи Мінфіну надають головним розпорядникам додаткові матеріали разом із необхідними роз'ясненнями.

5) Головні розпорядники за участю розпорядників нижчого рівня:

- згідно з отриманими лімітними довідками уточнюють проекти кошторисів;

- складають проекти планів асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду бюджету;

- складають проекти планів надання кредитів із загального фонду бюджету;

- складають проекти планів спеціального фонду бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків);

- подають зведені проекти цих документів відповідним структурним підрозділам Мінфіну.

6) Відповідні структурні підрозділи Міністерства фінансів:

- перевіряють відповідність зведених проектів показникам лімітних довідок;

- відстежують підготовку головними розпорядниками матеріалів до розпису;

- забезпечують своєчасне подання головними розпорядниками цих матеріалів Мінфіну;

- аналізують зазначені матеріали і вносять при необхідності до них корективи;

- подають Управлінню організації бюджетного процесу Мінфіну свої пропозиції щодо включення їх до розпису.

7) Управління організації бюджетного процесу Міністерства фінансів:

- зводить отримані від структурних підрозділів Мінфіну матеріали;

- вносить при необхідності корективи;

- подає розпис на затвердження Міністру фінансів України. Затверджений розпис Державного бюджету:

- оригінал передається Державному казначейству України;

- перша копія передається Комітету Верховної Ради України з питань бюджету;

- друга залишається в Управлінні організації бюджетного процесу Мінфіну.

Обласним управлінням Державного казначейства разом із розписом Державного бюджету надається помісячний розподіл повернення кредитів до загального та спеціального фондів.

Державному казначейству України, Міністерству фінансів Автономної Республіки Крим, фінансовим управлінням обласних (Київської та Севастопольської міських) державних адміністрацій разом із розписом Державного бюджету надається помісячний розподіл міжбюджетних трансфертів за кодами бюджетів за відповідними місцевими бюджетами.

Державне казначейство України протягом трьох робочих днів після затвердження розпису доводить головним роз порядникам витяг із розпису.

Головні розпорядники бюджетних коштів на основі отриманого розпису затверджують в установленому порядку:

- кошториси планів асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду бюджету;

- плани надання кредитів із загального фонду бюджету;

- плани спеціального фонду бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків);

- плани використання бюджетних коштів.

Зміни до розпису за загальним і спеціальним фондом Державного бюджету вносяться шляхом затвердження довідок про внесення змін до кошторисів, планів асигнувань (за винятком надання кредитів із бюджету) загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету та планів спеціального фонду бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) у порядку, встановленому для затвердження цих документів.

Процес внесення змін до розпису бюджету здійснюється за наступною схемою:

1) Головні розпорядники надають обґрунтовані пропозиції про внесення змін до розпису відповідним структурним підрозділам Міністерства фінансів.

2) Структурні підрозділи Міністерства фінансів не пізніше 20 числа поточного місяця подають до Управління організації бюджетного процесу Міністерства фінансів довідку (один екземпляр), до якої додають:

- обгрунтовані пропозиції щодо доцільності внесення запропонованих головним розпорядником змін;

- інформацію про виділені асигнування за відповідними бюджетними програмами згідно зі звітністю Державного казначейства України.

3) В Управлінні організації бюджетного процесу Міністерства фінансів:

- довідку перевіряють;

- підписують начальником Управління.

4) Довідка, підписана начальником Управління організації бюджетного процесу Мінфіну і начальником відповідного структурного підрозділу Мінфіну затверджується першим заступником Міністра або заступником Міністра.

5) Структурні підрозділи Міністерства фінансів, подають оригінал затвердженої довідки та три її копії Управлінню організації бюджетного процесу Міністерства фінансів.

6) Управління організації бюджетного процесу Міністерства фінансів:

- реєструє довідку і копії за номером та датою. Причому, за п'ять робочих днів до закінчення місяця (звітного періоду) довідки про внесення змін не реєструються;

- заносить довідку до реєстру, який складається у двох примірниках;

- передає Державному казначейству України один примірник реєстру разом з оригіналами та копіями довідок, а також перелік нових бюджетних програм;

- другий примірник з копіями довідок залишається в Управлінні організації бюджетного процесу Мінфіну;

- один примірник копій довідок залишається у відповідному структурному підрозділі Мінфіну.

7) Державне казначейство України:

- здійснює реєстрацію довідок та облік змін до розпису;

- надсилає їх копії головному розпоряднику, що є підставою для затвердження довідок про внесення змін до кошторисів та планів асигнувань (за винятком надання кредитів із бюджету) загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків).

8) Головні розпорядники:

- подають Державному казначейству України в триденний термін у розрізі розпорядників нижчого рівня довідки про внесені зміни до зведених кошторисів та планів асигнувань (за винятком надання кредитів із бюджету) загального фонду бюджету, зведених планів надання кредитів із загального фонду бюджету, зведених планів спеціального фонду бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків).

- доводять відповідні зміни до розпорядників нижчого рівня, які, в свою чергу, вносять зміни до кошторису та плану асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків).

Внесення змін до розпису за спеціальним фондом здійснюється у порядку, встановленому для внесення змін до розпису за загальним фондом.

Внесення змін до розпису здійснюється у наступних випадках:

- необхідності перерозподілу видатків за економічною та програмною класифікаціями;

- прийняття нормативного акта про передачу повноважень на виконання функцій або надання послуг, на які затверджено бюджетне призначення, від одного головного розпорядника до іншого;

- прийняття рішення про розподіл нерозподілених бюджетних асигнувань між головними розпорядниками;

- необхідності збільшення асигнувань спеціального фонду державного бюджету;

- необхідності внесення змін до розпису доходів, до розпису фінансування або до розпису кредитування;

- унесення змін до закону про Державний бюджет України. Виконання розпису:

1) Виконання розпису здійснюється наростаючим підсумком з початку року.

2) Якщо за результатами місячного звіту про виконання загального фонду державного бюджету виявиться, що отриманих надходжень недостатньо для здійснення бюджетних асигнувань відповідно до затвердженого закону про Державний бюджет України, то Міністр фінансів України приймає рішення про обмеження асигнувань загального фонду державного бюджету.

3) Управління доходів Міністерства фінансів разом з Департаментом фінансової політики та управління державним боргом Міністерства фінансів:

- розраховують уточнений щомісячний прогноз надходжень доходів загального фонду, державних запозичень, надходжень від приватизації державного майна, повернення кредитів на фінансування загального фонду державного бюджету:

- не пізніше 15 числа місяця, що настає за звітним місяцем, подають Управлінню організації бюджетного процесу Міністерству фінансів цей прогноз.

4) Управління організації бюджетного процесу Міністерства фінансів за участю відповідних структурних підрозділів Мінфіну на підставі уточненого помісячного прогнозу надходжень розробляє пропозиції щодо тимчасового обмеження помісячних обсягів асигнувань загального фонду Державного та подає на розгляд Міністру фінансів України.

5) Міністерство фінансів України видає наказ на тимчасове обмеження бюджетних асигнувань загального фонду Державного бюджету.

6) Державне казначейство України, керуючись наказом Міністерства фінансів України у триденний термін повідомляє головних розпорядників про таке тимчасове обмеження асигнувань і проводить видатки з урахуванням тимчасового обмеження асигнувань.

7) Розпорядники здійснюють бюджетні асигнування, встановлені кошторисами, з урахуванням тимчасового обмеження асигнувань загального фонду Державного бюджету.

8) До 10-го числа місяця, що настає за звітним, Державне казначейство України проводить з Управлінням організації бюджетного процесу Мінфіну звірку розпису за загальним фондом Державного бюджету за звітний період, уточненого з урахуванням унесених змін.

5.3. Бюджетна класифікація
5.4. Касове виконання бюджету
5.5. Казначейська система виконання Державного бюджету за доходами
Операції з надходження доходів до загального фонду Державного бюджету
Операції за надходженнями до спеціального фонду державного бюджету
Операції з виконання Державного бюджету за доходами у Державному казначействі України (центральний рівень)
Тема 6. ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ ЗА ВИДАТКАМИ
6.1. Класифікація видатків бюджету
Класифікація кредитування бюджету
6.2. Класифікація фінансування бюджету і класифікація боргу
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru