Інформаційні системи і технології в банках - Страхарчук А.Я. - 4.4.3. АРМ Адміністратора

АРМ Адміністратора передбачає наявність набору функцій - редагування списку функцій відкриття/закриття Операційного дня; Адміністрування користувачів; Конструктор АРМів тощо.

Під час відкриття/закриття Операційного дня система повинна автоматично виконати низку операцій (прийом курсу валют НБУ, розсилання повідомлень про закриття дня тощо), перелік яких визначає Адміністратор САБО і може редагувати його в будь-який час. Для виконання такої роботи в АРМ Адміністратор САБО передбачена функція Редагування списку функцій при відкритті /закритті дня. Після запуску цієї функції на екран виводиться вікно Редагування списків функцій (рис. 4.48).

Вікно редагування списків функцій

Рис. 4.48. Вікно редагування списків функцій

Вікно поділено на дві частини: верхня частина містить назви списків; нижня частина - робоча, яка, у свою чергу, поділена на дві частини, ліва - список функцій, визначених для автоматичного виконання, права - перелік доступних функцій, якими можна доповнювати ліву частину.

Технологія редагування списку поділяється на три етапи: перш за все у верхній частині вікна слід виділити список, що редагується (тут Список відкриття дня); далі сформувати (відредагувати) список функцій - у нижній правій частині виділяються доступні функції і за допомогою кнопки <= переміщуються в ліву частину вікна (за аналогією функції з лівої частини вікна можна переміщувати у праву, виключаючи їх зі Списку відкриття/закриття дня). Кнопки и U призначені для переміщення курсора в межах лівої та правої частин вікна; після завершення формування Списку відкриття/закриття дня слід його зберегти шляхом активації на панелі інструментів кнопки Зберегти. Кнопка Вихід дає можливість вийти з функції.

Для адміністрування користувачів (створення нового користувача, редагування його прав, вилучення користувача з системи тощо) у системі БАРС Millennium передбачена функція Адміністрування користувачів, за допомогою якої здійснюється прив'язка користувачів до АРМів, визначаються права доступу, групи контролю та операції введення даних. Цю функцію розробники системи включили до АРМу Адміністратор САБО з ім'ям bars і роллю dba (da-tabase administrator). Роль - це привілей (право на виконання певної дії). Слід зазначити, що в системі БАРС Millennium передбачена велика кількість ролей, які адміністратор САБО надає користувачам під час їх адміністрування. Одному користувачеві може бути надана лише одна роль, у цьому разі користувач зможе в системі виконувати одну певну операцію, іншому користувачеві, залежно від його ролі в технологічному процесі банку, адміністратор системи може надати кілька ролей. Назви ролей та їхнє призначення ми будемо розглядати поступово, а саме разом з описом тієї або іншої функції. Наприклад, роль TOSS надається технологові банку, роль dba надається користувачеві, а саме адміністраторові, і передбачає необмежені повноваження.

Після запуску функції Адміністрування користувачів у головному меню системи з'являється пункт Користувачі, а на екрані - вікно Адміністрування користувачів, яке поділено на дві частини: верхня - перелік користувачів САБО, які вже зареєстровані в системі; нижня - перелік привілеїв користувачів, причому в правій частині містяться всі можливі права, у лівій -права, які адміністратор надав користувачеві (рис. 4.49).

Вікно Адміністрування користувачів

Рис. 4.49. Вікно Адміністрування користувачів

Адміністрування користувача в системі проходить три етапи: створення користувача; надання користувачеві певних прав; переведення користувача з категорії відсутнього на роботі в категорію присутнього (і навпаки).

Створення нового користувача починається з виконання команди Користувачі/Створити користувача. На екран виводиться шаблон картки користувача (рис. 4.50), в яку адміністратор системи у присутності користувача заносить такі дані: Код користувача - як правило, це порядковий номер користувача в системі; Табельний номер - необов'язковий реквізит; ПІБ користувача - прізвище, ім'я та по батькові; Відповідальний виконавець - ознака-прапорець встановлюється для того користувача, якому надається право бути відповідальним за рахунок; Тип користувача - вибирається зі списку, що розкривається; Робоче ім'я користувача - це Login-ім'я, за яким користувач буде реєструватись у системі, ім'я може складатися з букв латинського алфавіту і цифр, але не починатися з цифри; Пароль - визначає і вводить безпосередньо сам користувач; Тейблспейс по замовчуванню - це простір пам'яті комп'ютера, в якому користувач може створювати свої об'єкти; Тимчасовий Тейблспейс - це простір пам'яті, який використовується сервером Oracle для збереження тимчасових даних; Квоти - визначають обмеження користувачів на використання пам'яті; Роль по замовчуванню - це роль, яка надається користувачеві в системі. Для звичайних користувачів у це поле слід увести роль START1, для технолога - START1, TOSS (право відкривати/закривати операційний день банку тощо), для працівника служби безпеки - START І, TECHXAU1 (право переглядати повноваження користувачів) тощо; Файл профілю ресурсів - це набір привілеїв і обмежень на використання ресурсів сервера Oracle, які визначає адміністратор у кожному конкретному випадку. Найчастіше профіль ресурсу треба залишити без зміни, тобто в полі залишити слово DEFAULT. Операція реєстрації нового користувача закінчується активацією кнопки Виконати. Після підтвердження пароля система заносить нового користувача у вікно Присутні та Відсутні як відсутнього.

Якщо користувача залишити в такому стані (тобто лише зареєстрованим), він у системі не зможе виконати жодної дії, оскільки йому ще не надані права доступу до АРМів, Операцій введення даних, Груп доступу і Груп контролю. При цьому в кожному конкретному разі адміністратор надає користувачеві лише ті права, які він повинен мати. Тому після реєстрації користувача адміністратор відразу, не виходячи з вікна Адміністрування користувачів, здійснює надання користувачеві певних прав шляхом активації відповідної вкладки (АРМ, Операцій введення даних, Груп доступу і Груп контролю), а далі переміщенням записів із вікна Доступні застосування у вікно Вибрані застосування.

АРМ - це функціонально-адміністративна одиниця САБО, що являє собою набір функцій (кожна функція забезпечує автоматизацію деякого технологічного процесу, наприклад, відкриття Операційного дня, формування первинного документа тощо). Операції введення передбачають можливість користувача формувати документ певного типу. Групи доступу - це можливість користувача мати доступ до рахунків за трьома напрямками (Перегляд, Дебетування, Кредитування). Групи контролю - надають можливість користувачеві здійснювати візування документів, тобто керувати фазами переміщення документів.

Адміністратор САБО може змінювати як перелік АРМів, так і їхні функції. Для здійснення такої роботи в системі передбачена функція Конструктор АРМів (рис. 4.50).

Вікно Конструктор АРМів

Рис. 4.50. Вікно Конструктор АРМів

Вікно Конструктор АРМів поділено на дві частини: верхня - повний перелік діючих АРМів, до яких можна додати новий; нижня - для наповнення АРМу функціями, довідниками, звітами і користувачами, що повинні мати доступ до АРМу.

Створення нового АРМу починається з активації кнопки Створити новий АРМ, при цьому в наступне вікно Введення даних слід увести мнемонічний код АРМу і його назву - Записати. Ім'я нового АРМу фіксується у верхній частині вікна Конструктор АРМів і тепер його можна наповнювати конкретним змістом - функціями, довідниками, звітами, користувачами.

Наповнення АРМу функціями розпочинається з активації вкладки Функцій з наступним гпереміщєнням конкретних функцій із правої частини нижнього вікна в його ліву частину. Якщо користувачеві під час роботи з АРМом треба буде переглядати або редагувати (мітка в колонці. - Ред.) довідники, тоді такі довідники слід включати до складу АРМу. Для переміщення довідників із бази даних до АРМу, що проектується, використовується кнопка Довідники. За допомогою кнопки Звіти Адміністратор системи має можливість включити до АРМу звіти, які мають генеруватись і виводитись на друк цим АРМом. За допомогою кнопки Користувачі можна переглядати і встановлювати доступ користувачів до АРМу, що конструюється.

4.4.4. АРМ Технолога
4.4.5. Робоче місце Операціоніста
4.5. СИСТЕМА БАНКІВСЬКОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ (CБОН)
4.5.1. Загальна характеристика системи
4.5.2. Конфігурації технічних засобів системи СБОН+
4.5.3. Периферійні пристрої системи
4.5.4. Основні особливості технології системи
РОЗДІЛ 5 СУЧАСНІ БАНКІВСЬКІ КАРТКОВІ ТЕХНОЛОГІЇ
5.1. ПЛАТІЖНА КАРТКА - ОСНОВА БАНКІВСЬКОЇ КАРТКОВОЇ ТЕХНОЛОГІЇ
5.1.1. Функціональне призначення платіжних карток
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru