Функція Введення документів призначена для введення в базу даних банківських і клієнтських платіжних документів. Після запуску вказаної функції на екрані бачимо вікно Ввод документов (рис. 4.52).
Рис. 4.52. Початкове вікно Введення документів Операція подокументного введення даних починається з активації кнопки Введення подокументне з подальшим вибором банківської операції (рис. 4.53).
Для вибору операції слід виділити рядок із потрібною операцією і натиснути кнопку Выбрать, - на екран виводиться шаблон первинного документа. Технологія заповнення шаблону така: вибрати зі списку, що розкривається, тип документа. Перехід до наступного поля може здійснюватися: натиском клавіші Tab або натисканням Enter. Номер балансового рахунку Дебет (Кредит) і призначення платежу можуть бути введеними явно в поле або вибраними зі списку відкритих рахунків і призначень платежу шляхом активації перед уведенням кнопки Знак запитання . Поля назв формуються автоматично на основі довідкової інформації. У разі набору неправильного коду ЗКПО введення документа блокується. Сума документа має бути в межах кредитового сальдо, яке виводить вікно, розташоване у верхньому правому куті шаблону. Якщо сума перевищує суму залишку на рахунку, система попереджує про намагання вийти на червоне сальдо. Призначення платежу можна ввести з клавіатури, а можна вибрати з довідника призначень платежу після натискання кнопки (аналогічно номеру рахунку).
Якщо найменування контрагента (у разі міжбанківських розрахунків) або призначення платежу вводиться вперше (тобто введення однозначно ручне), його можна занести в довідник шляхом збереження набраних вручну даних, тобто натисканням на відповідну кнопку панелі інструментів Зберегти. Це забезпечує в подальшому можливість автоматичного введення даних із відповідних довідників. Довідник внутрішніх рахунків респондентів, доступ до яких визначено операціоністові адміністратором системи, у межах функції доповнювати не можна.
Уведений документ має пройти етап оплати за допомогою відповідної кнопки панелі інструментів - Оплатити документ, яка надає можливість вивести на екран діалогове вікно із сумою (літерами) оплачуваного документа. Після перевірки суми та її затвердження операціоніст уводить персональний ідентифікаційний номер - PIN-код (електронний підпис). Оплаченому документу система надає унікальний ключ - референс, який оптимізує пошук документа в базі даних.
Інструментальна панель вікна Введення документів надає можливість роздрукувати документ (кнопка ).
Роботу з документами операціоніст повинен завершити операцією візування, яка виконується функцією Візування своїх операцій. Функція надає можливість виведення на екран вікна Неоплачені документи на контролі з переліком документів, що підлягають візуванню, і Груп контролю платежів, які мають здійснити операцію візування (рис. 4.54).
Перш за все у верхньому вікні слід виділити документи для візування, далі активувати кнопку , на повідомлення системи про те, що будуть завізовані всі виділені документи, треба дати відповідь Так або Ні. Відповідь
Так після введення P/N-коду викликає операцію візування до виконання. Підтвердженням успішності виконання операції є очищення вікна Неоплачені документи на контролі.
Рис. 4.54. Вікно Неоплачені документи на контролі
Історію віз документа можна переглянути. Для цього за допомогою кнопки слід вибрати з бази даних документ, що нас цікавить (наприклад за його референсом, сумою тощо), відкрити його кнопкою і активувати вкладку Віза. На екрані ми побачимо, які візи вже накладені на документ і яких він ще очікує.
Функція Прийом документів з інших задач Moper.dbf АРМа Операціоніста призначена для прийому документів із локальних задач. Такою задачею може бути, наприклад, ОДБ БАРС на Clipper. Після запуску функції на екрані з'являється вікно Прийом документів з інших задач moper.dbf у структурі Морег, у якому слід задати ім'я файла, що імпортується.
Після ствердної відповіді на запит Прийом/Оплата Морег здійснюється прийом документів із файла імпорту в САБО та оплата за плановим або фактичним залишком. На екран виводиться також довідкова інформація щодо кількості імпортованих (опрацьованих документів) із детальною характеристикою кожного з них.
Уведені та опрацьовані документи та рахунки Операціоніст має можливість переглянути за допомогою пунктів класичного меню системи Інструментарій/Перегляд документів та Інструментарій/Перегляд рахунків.
4.5.1. Загальна характеристика системи
4.5.2. Конфігурації технічних засобів системи СБОН+
4.5.3. Периферійні пристрої системи
4.5.4. Основні особливості технології системи
РОЗДІЛ 5 СУЧАСНІ БАНКІВСЬКІ КАРТКОВІ ТЕХНОЛОГІЇ
5.1. ПЛАТІЖНА КАРТКА - ОСНОВА БАНКІВСЬКОЇ КАРТКОВОЇ ТЕХНОЛОГІЇ
5.1.1. Функціональне призначення платіжних карток
5.1.2. Історичні передумови виникнення платіжних карток
5.1.3. Основні типи платіжних карток