Технологія, що забезпечує управління банківськими рахунками з комунікаторів та смартфонів у режимі on-line, отримала назву Mobil-banking. Цей вид послуги забезпечує надання клієнтові доступу до інформації про стан його рахунків та можливості отримання витягів із рахунку. Ефективність цієї послуги пояснюється такими властивостями персональних комунікаторів, як персональність, наявність екрана, можливість виконувати обчислювальні операції. Ця технологія, як правило, підтримує всі типи фінансових документів і користувацький інтерфейс, розроблений з урахуванням особливостей комунікаторів і смартфонів.
Як уже зазначалося, сьогодні є два основні різновиди мобільних послуг із використанням стільникових телефонів: на базі протоколів WAP (Wireless Access Protokol) і SMS (Short Message Service) - WAP-banking і SMS-banking.
SMS-banking
SMS-banking заснований на використанні технології передавання коротких повідомлень (Short Message Service) - спеціального каналу передавання даних, який спочатку використовували оператори стільникового зв'язку для передавання службової інформації. Банки переважно пропонують власникам стільникових телефонів послугу SMS-banking, оскільки для неї характерна висока швидкість передачі даних та невисока вартість. Ця послуга забезпечує надання клієнтові доступу до інформації про стан його рахунків та можливості отримання витягів із рахунку через SMS. За допомогою коротких повідомлень (довжина інформаційного блоку - 140 байтів) на стільниковий телефон передається інформація з банку, а до банків - дані, введені клієнтом.
Технологія SMS, як технологія віддаленого обслуговування клієнтів, по-перше, дає клієнтові можливість мати оперативну інформацію про стан свого рахунку, а по-друге - захищає від карткових шахраїв. Ця технологія особливо ефективна в разі збільшення кількості операцій з оплати безготівковим шляхом, коли власникові картки потрібен повний та оперативний контроль за банківським рахунком. Деякі банки пропонують витяг про десять останніх операцій за картковим рахунком через банкомат, однак це можливо лише в тому разі, коли банкомат належить банкові - емітенту картки.
Системи SMS-Banking підтримують, як правило, послуги щодо перевірки залишку на рахунку, контролю трансакцій за карткою або за рахунком. Передбачено можливість розсилання SMS-повідомлень про поточні залишки, про рух коштів на рахунках і картах, витяги за розкладом. Під час проходження трансакції за карткою або за рахунком на мобільний телефон користувача надходить SMS-повідомлення, в якому вказується сума, валюта, місце (країна), дата і час трансакції. SMS також буде містити залишок на рахунку, міні-витяг із зазначенням останніх операцій за картковим рахунком або повідомлення про надходження коштів на рахунок. Якщо клієнт обирає цю послугу, він буде отримувати SMS щоразу, коли за його карткою або рахунком пройшла трансакція. Це забезпечить своєчасне інформування клієнта про спробу доступу шахраями до його рахунків. Якщо SMS інформує про трансакцію, якої клієнт не здійснював, він має негайно повідомити про це банк. Ця послуга є ефективним методом контролю безпеки коштів клієнта і захисту від шахрайських трансакцій.
Підключення до послуги відбувається через банкомат або, якщо клієнт має поточний рахунок, - через будь-яке відділення банку. Настроювання розсилання SMS-повідомлень здійснюється клієнтом самостійно в Internet-banking.
Способи дистанційного отримання інформації з рахунку телефоном, факсом, електронною поштою, по-перше, не забезпечують, на відміну від SMS-banking, миттєвого отримання інформації, по-друге, SMS-banking підтримується всіма GSM-телефонами і дозволяє власникові підключеного стільникового телефону здійснювати контроль за рухом коштів на рахунку в режимі реального часу. Окрім цього, оперативна банківська інформація дається власникові картки за допомогою SMS у будь-який час та в будь-якому місці. Це особливо зручно, коли поблизу немає пристрою з приймання карток. SMS-banking дає можливість заблокувати проведення операцій за карткою в разі, якщо, наприклад, картка була загублена.
Сьогодні послуги SMS-banking у багатьох банках проходять у режимі тестової експлуатації. Суттєвим недоліком цієї послуги є те, що інформація про картку стає відомою операторам стільникового зв'язку, і банки не можуть гарантувати конфіденційність цих операцій.
Основні операції у WAP-banking
7.3.5. Інформаційна безпека систем Internet-banking
Безпека в системі Internet-banking - iBank 2 UA
Загальні питання IP-безпеки
7.3.6. Переваги застосування технологій e-banking для учасників електронного бізнес-процесу
Переваги застосування e-banking для споживачів послуг.
Переваги застосування Internet-технологій для банків
Переваги технології Internet-banking для розробників
Переваги технології для продавців послуг i-banking