Інформаційні системи і технології в банках - Страхарчук А.Я. - Переваги технології для продавців послуг i-banking

Переважна більшість банків користується стандартними системами, що пропонують професійні фірми - розробники чи сервіс-провайдери банківських Internet-систем. Для фірм - розробників банківських on-line-систем розробка систем Internet-banking - нова сфера діяльності, оскільки спеціалізовані сервіс-провайдери впроваджують Jnternet-системи та обслуговують їх.

Розробники банківського програмного забезпечення з 1996 року почали забезпечувати банки системами Internet-banking. Сьогодні постачальники програмного забезпечення пропонують банкам готові рішення для організації on-line-сервісу.

Переваги технології для продавців послуг i-banking

Під продавцями в Jnternet-бізнесі розуміємо всі компанії, що продають свої товари та послуги кінцевим споживачам.

Для обслуговування клієнта, який користується системою Internet-banking, продавцеві достатньо будь-яким традиційним способом надіслати йому рахунок. А клієнт, доступившись до банку через свій комп'ютер, оплатить товар, що значно прискорить покупку.

Більше того, виставлення рахунку не завжди є обов'язковою умовою, зокрема для клієнта банку, що має Internet-сервіс. Наприклад, клієнт, що перебуває на постійному обслуговуванні і періодично робить обумовлені договором платежі: за комунальні послуги, телефон, пейджер, доступ в Internet тощо, розмір і періодичність яких заздалегідь відомі, може істотно спростити процедуру оплати цих послуг, "запрограмувавши" платежі на певний майбутній період. Привабливість такого сервісу щодо постійного сплачування за послуги свого Internet -провайдера, стільникового і пейджингового зв'язку та комунальних послуг очевидна як для клієнта, так і для продавця Internet-послуг, тож він має найбільший попит.

Сьогодні використання банками мережі Internet для обслуговування клієнтів є еволюційним розвитком технології Home-banking. І хоча серед послуг Home-banking для приватних осіб телефонне обслуговування залишається найбільш масовою формою, системи Internet-banking вважаються найбільш перспективними. Це зумовлено тим, що сьогодні саме Internet -технології дозволяють максимально ефективно використовувати найзручніші для людини способи роботи з інформацією (текст, графіка, звук, відео), забезпечуючи при цьому прийнятну мобільність і доступність послуг.

Отже, можна зробити висновки щодо характерних рис банківських електронних послуг. E-banking - це не нові послуги, що їх надає банк, а лише зміна форми обслуговування клієнтури. Відрізняються вони інтерактивною формою взаємин із клієнтом і такими особливостями:

• система електронного банку вимагає наявності високоякісної системи back-office, що має передбачати як різні режими обслуговування клієнтів (тарифні плани - стандартний, економічний і т. ін.), так і забезпечувати автоматичний моніторинг ризиків, що виникають під час здійснення банківських операцій;

• Internet - найбільш конкурентне середовище, оскільки дозволяє робити операції в режимі реального часу (могутні пошукові системи дозволяють клієнтові аналізувати умови послуг, надані різними банками, і вибирати найбільш оптимальну пропозицію);

• при здійсненні оn-line-операцій працює інтерактивне середовище, тобто банк-робот, що функціонує без участі людини або з мінімальною участю;

• банк має можливість знижувати витрати на стандартні відділення і максимально оптимізувати стандартні банківські операції;

• Internet-banking, як глобальне середовище, змушує змінювати саму структуру бізнесу на користь Internet -економіки;

• системи Internet-banking дозволяють не тільки автоматизувати проходження платежів у режимі реального часу, а й підвищити частку безготівкових розрахунків у грошовому обігу, у такий спосіб зменшити частку готівкових платежів і грошових сурогатів (бартер, взаємозаліки, податкові звільнення тощо) і водночас збільшити оподатковувану базу. Таким чином, Internet являє собою реальне підґрунтя для сучасного банківського бізнесу, що дозволяє банкам перевести обслуговування своїх клієнтів на якісно новий рівень. Водночас Internet-banking - це лише зміна форми обслуговування клієнтовіри. Операції, що їх здійснює банк у мережі, - це ті самі операції, які він виконує у своїх стандартних відділеннях. Відрізняються вони лише інтерактивною формою взаємин із клієнтом і є найперспективнішим утіленням технології Home-banking.

7.4. СТАН І СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМИ РОЗВИТКУ INTERNET-BANKING
7.4.1. Світовий досвід застосування Internet -технологій у банківському бізнесі
Напрями розвитку Internet-технологій
7.4.2. Розвиток Internet-banking в Україні
ПриватБанк
Райффайзен Банк Аваль
ВАТ "Укрексімбанк"
УкрСиббанк
АКБ "Правекс-банк"
7.4.3. Система INTER PLAT Іnternet - платежі в НСМЕП
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru