Економіка підприємства - Ковальчук І.В. - РОЗДІЛ I. ПІДПРИЄМСТВО В СУЧАСНІЙ СИСТЕМІ ГОСПОДАРЮВАННЯ

У разі, коли прагнення засновника майбутнього підприємства досягти певної мети передбачає здійснення господарської діяльності (він визначився з метою інвестування, обрав сферу діяльності) і стартовий капітал знайдено, проаналізовані ресурсні та продуктові ринки і зроблено попередні розрахунки щодо доцільності інвестування в певному напрямку, на етапі, що передує процесу інвестування, він має вирішити такі проблеми.

Сформулювати стратегію і цілі діяльності підприємства. Ринкове економічне середовище наповнене суб'єктами господарювання (станом на 1 липня 2006 р. в Україні налічувалося 1 108 737 підприємств і організацій), кожен з яких щоденно веде боротьбу за "місце під сонцем". Для того щоб досягти конкурентних переваг і бажаних результатів діяльності, підприємство має чітко сформулювати та економічно обґрунтувати стратегію розвитку і цілі діяльності в коротко - та довгостроковому періодах, на основі яких будуть розроблятися шляхи їх досягнення.

Обрати організаційно-правову форму ведення господарської діяльності, яка має бути:

- ефективною як з позиції власника (власників) підприємства, так і з погляду зручності управління ним;

- привабливою для залучення інвестицій у разі потреби і співпраці з фінансовими установами;

- оптимальною для вирішення проблем щодо реєстрації (мінімізації витрат на реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності, ліцензування);

- зручною для власників підприємства відносно ступеня їх відповідальності за фінансовими зобов'язаннями суб'єкта господарювання;

- оптимальною з позиції оподаткування бізнесу;

- такою, що мінімізує ризик втрати бізнесу, наприклад, через вихід зі складу юридичної особи одного з учасників та ризик захоплення конкурентами.

Ознайомитися з законодавчими обмеженнями щодо господарювання в обраній сфері діяльності. Можливо, обраний сегмент ринку має високі вхідні бар'єри - наявність системи квотування чи ліцензування, що передбачає додаткові витрати на придбання державних дозволів (ліцензій), та дотримання певних вимог щодо організації виробничого процесу.

Зареєструвати суб'єкт господарської діяльності у відповідних інституціях державної влади. Процедура державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності чітко виписана в Законі України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", проте на практиці правила реєстрації дуже часто порушуються.

Обрати технологічний спосіб виготовлення продукції, пам'ятаючи, що в сучасному світі майбутнє, безумовно, за інноваційними технологіями.

Визначитися з виробничою структурою майбутнього підприємства та побудувати ефективну систему управління. Цілі власників підприємства не будуть реалізовані повною мірою, якщо підприємство не матиме раціональної виробничої структури (критерії - зручність, доцільність, мінімізація витрат) та ефективної системи управління. Інтереси власників інвестованого капіталу, топ-менеджерів підприємства та інших найманих працівників дуже часто відрізняються. Тому вкрай важливо вирішити проблему щодо створення ефективної системи управління, яка б максимально, наскільки це можливо, об'єднала їх заради досягнення місії та цілей підприємства. Проблеми управління, особливо корпоративного, гостро стоять сьогодні перед багатьма підприємствами.

Виважені рішення з зазначених вище питань значною мірою впливають на успішність ведення справи, ефективність інвестування капіталу та діяльності майбутнього підприємства.

Не слід недооцінювати також і впливу чинників зовнішнього середовища на ефективність діяльності підприємства. Політична ситуація в країні, фаза розвитку економіки, стан ринку, на якому працює підприємство, ступінь розвинутості ринкової інфраструктури, мінливість регулюючої діяльності законодавчої бази (постійні зміни правил гри) тощо є чинниками, що опосередковано впливають на ефективність господарювання.

Вирішенню зазначених проблем сприяє опанування матеріалу, викладеному в першому розділі книги.

Тема 1. Підприємство як суб'єкт господарювання
Нормативна база
1.1. Поняття підприємства, цілі та напрямки його діяльності
1.2. Правові основи функціонування підприємств. Порядок їх створення та реєстрації
1.3. Класифікація підприємств та їхніх об'єднань
1.4. Зовнішнє середовище господарювання підприємств
Тема 2. Управління підприємством
Нормативна база
2.1. Сутність і функції процесу управління
Планування
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru