Блок А. Контрольні питання одиничного вибору відповідей
1. Суб'єктом будь-яких суспільних процесів, що відбуваються в країні, та основним чинником виробничих процесів с:
а) економіка держави;
б) населення держави;
в) влада держави;
г) зовнішня політика держави.
2. Оберіть правильний варіант розрахунку коефіцієнта народжуваності:
3. В Україні для жінок працездатним віком ввижається період:
а) 18—59 років;
б) 16—60 років;
в) 16—54 роки;
г) 18—50 років.
4. Працездатний вік для чоловіків становить:
а) 16—59 років;
б) 18—54 роки;
в) 16—65 років;
г) 18—60 років.
5. Дайте визначення поняттю "трудовий потенціал":
а) сукупність працездатного населення, яке має відповідну професійно-кваліфікаційну підготовку" застосовує працю у народному господарстві з урахуванням її технологічної та технічної оснащеності;
б) економічно неактивне населення у працездатному віці;
в) сукупність працездатного населення країни;
г) економічно активне населення у працездатному віці.
6. Хто з наведених авторів під трудовим потенціалом розумів сукупність ресурсів праці, якими володіє суспільство:
а) В. Оникіенко;
б) Г. Сергеева і Л. Шевчук;
в) А. Попова і Н. Єсінова;
г) Л. Чижова і Г. Сергеева.
7. Який аспект трудового потенціалу може бути представлений середньорічною чисельністю працівників:
а) якісний;
б) кількісний;
в) демографічний;
г) соціальний.
8. Оберіть правильний варіант розрахунку прогнозованої чисельності трудових ресурсів:
9. Який із режимів відтворення населення характеризується абсолютним зменшенням смертей (депопуляцією):
а) просте;
б) відкрите;
в) звужене;
г) закрите.
10. Яка із наведених характеристик складається з двох частин: ресурсної і розподільної:
а) трудовий потенціал;
б) людський капітал;
в) баланс людського капіталу;
г) баланс трудових ресурсів.
Блок Б. Контрольні питання множинного вибору відповідей
1. Які з наведених складових можна віднести до економічно активної частини населення:
а) безробітні;
б) безробітні, які на даний момент не мають роботи, але бажають її одержати;
в) інваліди;
г) зайняті.
2. Виділяють такі режими відтворення населення:
а) просте;
б) відкрите;
в) звужене;
г) закрите.
3. Економічно неактивне населення охоплює:
а) студентів заочної форми навчання;
б) пенсіонерів;
в) інвалідів;
г) учнів шкіл.
4. Оберіть компоненти трудового потенціалу:
а) біологічна, демографічна, інтелектуальна;
б) економічна, соціальна, культурна;
в) освітня, мотиваційна, сакральна, здоров'я;
г) політична, демографічна, екологічна.
5. Назвіть основні аспекти трудового потенціалу в ринковій економіці:
а) соціальний;
б) кількісний;
в) демографічний;
г) якісний.
6. Виділяють такі типи відтворення трудових ресурсів:
а) якісне;
б) кількісне;
в) екстенсивне;
г) інтенсивне.
7. До системи балансів належать:
а) зведений баланс робочих місць, баланс робочого часу;
б) зведений баланс трудових ресурсів, баланс кадрів;
в) баланс додаткової потреби в трудових ресурсах;
г) баланс працівників підприємства.
8. Процес відтворення робочої сили передбачає такі фази:
а) використання;
б) споживання;
в) розподілу і перерозподілу;
г) формування.
9. Система балансів і балансових розрахунків розробляється па рівні:
а) окремих регіонів;
б) держави;
в) окремих груп трудових ресурсів;
г) окремого працівника.
10. Розробка системи балансів трудових ресурсів передбачає:
а) кон'юнктуру ринку праці та зайнятість населення;
б) динаміку робочих місць;
в) темпи зростання продуктивності праці;
г) рівень якості життя населення.
Тема 3. СОЦІАЛЬНО-ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ ЯК СИСТЕМА
Методичні вказівки до вивчення теми
Соціально-трудові відносини
Методи регулювання соціально-трудових відносин
Рекомендована література до теми
Блок завдань теоретичної та практичної підготовки
Тестові завдання для самоперевірки знань
Блок А. Контрольні питання одиничного вибору відповідей
Блок Б. Контрольні питання множинного вибору відповідей