Економічний аналіз торговельної діяльності - Гринів Б.В. - 4.7.7. Аналіз статті "Інші витрати"

Аналізуючи цю статтю витрат, необхідно вивчити такі складники витрат на тару: витрати, що виникають у зв'язку з різницями між відпускною і приймальною ціною мішків при поверненні їх постачальникам за цією ж категорією або з пониженням на одну категорію; витрати на перевезення, навантаження та розвантаження порожньої тари у разі повернення її постачальникам або здачі підприємствам, які займаються збиранням тари; витрати на ремонт, очищення, просушування, пропарювання, дезінфекцію тари; вартість тари, списаної внаслідок зносу за вирахуванням утилю та брухту; інші витрати на тару, які за своїм змістом не є наслідком недоліків у роботі чи у тарному господарстві. Щоб глибше вивчити кожен із перерахованих елементів витрат на тару, їх аналіз необхідно проводити не тільки загалом, а також за окремими видами тари (дерев'яної, картонної, скляної та мішкотари).

Для виявлення резервів економії витрат на тару необхідно за первинними документами і шляхом особистих спостережень вивчити стан ведення тарного господарства торговельного підприємства та його недоліки. При цьому необхідно перевірити: правильність приймання тари за кількістю, якістю і ціною; дбайливість розпакування, зберігання; своєчасність повернення тари і в якому стані вона поверталася, чи проводилася її очищення, сортування, ремонт; стан матеріальної відповідальності працівників за збереження якості тари; прийнятий порядок матеріального заохочення за зниження витрат на тару і недопущення втрат.

У процесі діяльності торговельних підприємств, крім витрат на тару, можуть виникати втрати, як наслідок недбалого відношення до тари та безгосподарності. Якщо такі втрати були допущені, то вони повинні бути проаналізовані за кожним їх видом (пониження якості мішків більше ніж на одну категорію при поверненні їх постачальникам; різниця між обліковою і приймальною ціною картонної, а також дерев'яної тари, яка за своїм технічним станом може бути використана лише, як тароматеріал; бій скляної посуди понад установлені норми; вартість розбитої й непридатної для використання тари; інші витрати, пов'язані з безгосподарністю).

Втрати по тарі обліковуються окремо від витрат на тару і списуються за рахунок підприємства лише у випадках, коли не можуть бути відшкодовані винуватцями, або коли останні не встановлені. Під час аналізу необхідно виявити конкретні причини виникнення втрат, пов'язаних з використанням тари, намітити заходи для їх попередження, а також для зниження витрат на тару.

4.7.6. Аналіз витрат на рекламу та проведення маркетингових заходів

Ця стаття містить витрати на оформлення вітрин, виставок - продажів, на відрядження працівників підприємства для участі у виставкових заходах, на розроблення та виготовлення рекламних засобів (проспектів, каталогів, плакатів, ескізів етикеток, зразків фірмових пакетів та упакування тощо), на рекламу в засобах масової інформації (в пресі, теле- і радіопередачах), на оформлення світлової та іншої зовнішньої реклами, на проведення маркетингових досліджень.

Очікувані витрати на рекламу визначають прямими техніко-економічними розрахунками, беречи за основу план рекламних заходів, які намічено провести. У плані цих заходів передбачаються витрати для кожного з них.

Витрати на рекламу належать до постійних витрат, які залежать від політики керівництва підприємства і визначаються нею. Під час аналізу цих витрат необхідно оцінити ефективність і рівень виконання плану рекламних заходів, а також дотримання плану витрат по кожному з них.

Необхідно також перевірити: дотримання нормативів витрачання матеріалів і товарів на рекламні заходи; обгрунтованість цін на них, а також на послуги радіо, телебачення, преси; правильність уцінки товарів, які частково втратили свою якість на виставках у вітринах та інших рекламних заходах; списання вартості зразків товарів, які безоплатно передані покупцям або посередницьким організаціям відповідно до угод і які не підлягають поверненню.

4.7.7. Аналіз статті "Інші витрати"

На цю статтю відносять комплекс витрат обігу, які не віднесенні до розглянутих вище статей: витрати на охорону праці і додержання техніки безпеки; витрати на збір виручки; витрати на відрядження працівників, зайнятих збутом; витрати на проведення експертиз та лабораторних аналізів якості товарів; витрати на проведення медогляду працівників та інші витрати обігу.

Аналіз цієї статті проводиться за даними аналітичного обліку витрат обігу і первинних документів. Під час аналізу необхідно перевірити правильність віднесення витрат на цю статтю, обґрунтованість та доцільність витрат та виявити резерви їх економії. Так, аналізуючи витрати на охорону праці та додержання техніки безпеки необхідно вияснити, чи були виконані намічені заходи з профілактики захворювань і попередження травматизму, достатність цих заходів, стан додерження техніки безпеки тощо. При цьому необхідно враховувати, що витрати на охорону праці і техніку безпеки, як більшість витрат за статтею "Інші витрати" є постійними, залежними від політики керівництва підприємства.

Виняток становлять витрати на збір виручки, які належать до змінних. Вони містять оплату послуг підприємств зв'язку і банківських установ з інкасації торгової виручки. Рівень цих витрат залежить від обсягу виручки, що підлягає інкасації чи переказу, частки її в товарообороті, а також від прийнятих ставок за інкасацію виручки чи її поштового переказу. Вплив цих факторів необхідно враховувати, оцінюючи зміни рівня витрат на збір виручки.

Після завершення аналізу кожної статті і окремих елементів статей витрат обігу дають оцінку діяльності колективу підприємства з дотриманням режиму економії, розробляють заходи, спрямовані на економію витрат обігу, недопущення надлишкових витрат та втрат за одночасного дотримання прийнятого стандарту торговельного обслуговування.

4.8. Особливості аналізу витрат обігу оптового торговельного підприємства
РОЗДІЛ 5. АНАЛІЗ ДОХОДІВ І ФІНАНСОВИХ РЕЗУЛЬТАТІВ ДІЯЛЬНОСТІ ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА
5.1. Завдання та інформаційна база аналізу фінансових результатів
5.2. Аналіз валового доходу від реалізації товарів
5.3. Аналіз рівня, динаміки та структури фінансових результатів
5.4. Аналіз фінансових результатів від основної діяльності
5.5. Аналіз фінансових результатів інших видів звичайної і надзвичайної діяльності підприємства
5.6. Аналіз та оцінка меж беззбитковості торговельної діяльності
РОЗДІЛ 6. АНАЛІЗ ФІНАНСОВОГО СТАНУ ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА
6.1. Зміст і структура методики аналізу фінансового стану підприємства та його інформаційна база
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru