Логістика - Тридід О.М. - НАВЧАЛЬНИЙ ТРЕНІНГ

Короткі методичні рекомендації до вивчення теми

Основні терміни: міжнародна логістика, зовнішньоторгові компанії, міжнародний збут, IHKOTEPMC, міжнародні маркетингові канали, міжнародні перевезення. Матеріал, який мають засвоїти студенти Студенти повинні мати уявлення про розвиток міжнародної логістики, про роль держави в регулюванні міжнародної логістичної діяльності. Міжнародна логістика тісно пов'язана з поняттями міжнародного постачання, міжнародного маркетингу та міжнародних логістичних каналів.

Міжнародне постачання означає процес придбання сировини, комплектуючих за межами країни*152. Щодо міжнародного маркетингу, то в кожній конкретній країні він має свої особливості, форми. Для міжнародного розподілу характерне використання безвідзивних акредитивів, які з позицій менеджерів-логістів призначені для управління рухом вантажів.

*152: {Джонсон Д.С., Вуд Д.Ф., Вордлоу Д.Л., Мэрфи ПР. мл. Современная логистика: Пер. с англ. — 7-е изд. — М.: Вильяме, 2002. — 624 с.}

Слід знати, що в міжнародних трансакціях, крім поняття логістичний канал, з'являється поняття канал документообігу. Його поява обумовлена значною кількістю документації, що супроводжує міжнародні вантажі.

У міжнародній логістиці особлива увага надається узгодженню умов постачання, таких як*153: фізичний рух товарів (логістичний канал); плата за товари, перевезення, страхування вантажів (канал фінансування); право розпоряджатися товарами (канал приналежності); необхідна документація (канал документообігу); відповідальність за збережність товару (логістичний канал).

*153: {Там же.}

У процесі вивчення цієї теми студенти мають ознайомитися з правилами ІНКОТЕРМС. У світовій практиці найчастіше використовуються такі 13 базових умов постачань: франко-завод; франко-перевізник; франко-вагон; франко вздовж борту судна, франко-борт; вартість і фрахт; вартість, страхування і фрахт; фрахт або перевезення, оплачені до певного пункту; франко-судно; франко-пристань; франко-кордон; франко-місце призначення.

Товаропотоки в міжнародній торгівлі підлягають державному регулюванню. Регулюючий вплив держава здійснює через розміри ввізного мита, імпортні квоти та нетарифні бар'єри, тобто певні правила, які зменшують імпортний потік.

Семінарське заняття

Питання до семінарського заняття

1. Яка роль міжнародної логістики в зовнішьоторговельній діяльності підприємства?

2. Охарактеризуйте сутність поняття "міжнародне постачання".

3. Назвіть відомі вам міжнародні канали розподілу.

4. Дайте характеристику державному регулюванню товаропотоків у міжнародній торгівлі.

Тематика рефератів

1. Діяльність міжнародних експедиційних агенств.

2. Правила ІНКОТЕРМС.

3. Організація міжнародних вантажопотоків.

4. Причини та форми впливу держави на міжнародну логістичну та торговельну діяльність.

Практичне заняття

Завдання для самостійного виконання

Виконати тестові завдання.

1. Процес придбання сировини і матеріалів за межами країни називається:

а) міжнародний маркетинг;

б) міжнародне постачання;

в) міжнародна торгівля;

д) міжнародний маркетинговий канал.

2. Міжнародні комерційні правила, що є умовами постачань, називаються:

а) ІНКОТЕРМС;

б) ДАФ;

в) НАФТА;

г) ETC.

3. Умова франко-завод означає:

а) що товар відпускається зі складу виробника або посередника;

б) продавець зобов'язаний за свій рахунок завантажити товар на транспортний засіб;

в) продавець зобов'язаний поставити за свій рахунок товар в аеропорт, вказаний покупцем;

г) продавець несе ризики й оплачує поставку товару до кордону, але не оплачує провіз товару через нього;

д) продавець відповідає за завантаження на борт судна і доставку товару в порт імпортера;

е) продавець доставляє товар до дверей імпортера.

4. Умова франко-аеропорт означає:

а) що товар відпускається зі складу виробника або посередника;

б) продавець зобов'язаний за свій рахунок завантажити товар на транспортний засіб;

в) продавець зобов'язаний поставити за свій рахунок товар в аеропорт, вказаний покупцем;

г) продавець несе ризики й оплачує поставку товару до кордону, але не оплачує провіз товару через нього;

д) продавець відповідає за завантаження на борт судна і доставку товару в порт імпортера;

е) продавець доставляє товар до дверей імпортера.

5. Умова франко-вагон означає:

а) що товар відпускається зі складу виробника або посередника;

б) продавець зобов'язаний за свій рахунок завантажити товар на транспортний засіб;

в) продавець зобов'язаний поставити за свій рахунок товар в аеропорт, вказаний покупцем;

г) продавець несе ризики й оплачує поставку товару до кордону, але не оплачує провіз товару через нього;

д) продавець відповідає за завантаження на борт судна і доставку товару в порт імпортера;

е) продавець доставляє товар до дверей імпортера.

6. Умова франко-судно означає:

а) що товар відпускається зі складу виробника або посередника;

б) продавець зобов'язаний за свій рахунок завантажити товар на транспортний засіб;

в) продавець зобов'язаний доставити за свій рахунок товар в аеропорт, вказаний покупцем;

г) продавець несе ризики й оплачує доставку товару до кордону, але не оплачує провіз товару через нього;

д) продавець відповідає за завантаження на борт судна і поставку товару в порт імпортера;

е) продавець доставляє товар до дверей імпортера.

7. Умова франко-кордон означає:

а) що товар відпускається зі складу виробника або посередника;

б) продавець зобов'язаний за свій рахунок завантажити товар на транспортний засіб;

в) продавець зобов'язаний доставити за свій рахунок товар в аеропорт, вказаний покупцем;

г) продавець несе ризики й оплачує поставку товару до кордону, але не оплачує провіз товару через нього;

д) продавець відповідає за завантаження на борт судна і доставку товару в порт імпортера;

е) продавець доставляє товар до дверей імпортера.

8. Умова франко-місце призначення означає:

а) що продавець доставляє товар до дверей імпортера;

б) продавець зобов'язаний за свій рахунок завантажити товар на транспортний засіб;

в) продавець зобов'язаний доставити за свій рахунок товар в аеропорт, вказаний покупцем;

г) продавець несе ризики й оплачує поставку товару до кордону, але не сплачує провіз товару через нього;д) продавець відповідає за завантаження на борт судна і доставку товару в порт імпортера;

е) товар відпускається зі складу виробника або посередника.

9. Вимоги до продавця щодо перевезення товару в країну призначення, який не бере на себе ризики втрати чи псування товару, є загальним для базових умов постачання групи:

а) Е;

б) F;

в) С;

г) D.

10. Вимоги до продавця прийняти на себе витрати і ризики, пов'язані з доставкою товару в країну призначення, є загальним для базових умов постачання групи:

а) Е;

б) F;

в) С;

г) D.

11. Певні правила, що знижують імпортний потік – це:

а) нетарифні бар'єри;

б) митні тарифи;

в) митні збори;

г) імпортні квоти.

12. Податок на імпортовані товари – це:

а) нетарифні бар'єри;

б) митні тарифи;

в) митні збори;

г) імпортні квоти.

13. Фізичні обмеження в кількості товарів, які можна імпортувати – це:

а) нетарифні бар'єри;

б) митні тарифи;

в) митні збори;

г) імпортні квоти.

Вписати пропущені слова, закінчити речення.

1. Міжнародне постачання – це _______________________________________

_____________________ і ____________________ за ___________________________.

2. NAFTA в перекладі означає _______________ зона ____________________

________________________________________________________________________.

3. LATA в перекладі означає __________________ Асоціація ______________

________________________________________________________________________.

4. Випадки, в яких суб'єкт господарювання використовує в

своїй діяльності елементи міжнародної логістики: 1) ___________________;

2) __________________; 3) ___________________; 4) ___________________; 5) _______________________________________.

5. Виникнення в міжнародній логістиці поняття каналу документообігу обумовлене тим, що ________________________________________.

6. Базисна умова постачань франко-пристань означає __________________.

7. Базисна умова постачань франко-перевізник відрізняється від базисної умови франко-вагон тим, що _______________________________________________.

8. Якщо продавець повинен доставити товар до дверей імпортера, то в договорі купівлі-продажу обумовлюють базисну умову постачань під назвою

________________________________________________________________________.

9. Постачальник несе всі зобов'язання щодо доставляння товару покупцеві, якщо в договорі купівлі-продажу обумовлена базисна умова постачань під назвою

________________________________________________________________________.

10. Постачальник не несе жодних зобов'язань щодо доставляння товару покупцеві, якщо в договорі купівлі-продажу обумовлена базисна умова постачань під назвою ______________________________________________________________.

11. Імпортні квоти — це ___________________________________________.

12. Нетарифні бар'єри в міжнародній торгівлі — це ____________________.

13. Міжнародні експедиційні агенства спеціалізуються на _______________

________________________________________________________________________.

14. Метод уникнення ризиків псування вантажів у міжнародних перевезеннях називається _________________________________________________.

Підібрати відповідні терміни (позначені літерами) до кожного з наведених нижче положень (позначених цифрами).

A. Міжнародне експедиційне агенство.

Б. Базисна умова постачання вартість і фрахт.

B. Базисна умова постачання франко-завод.

Г. ІНКОТЕРМС.

Д. NAFTA.

Е. LATA.

Є. DAF.

Ж. DDP.

3. CIF.

І. FAS.

К. FOB.

Л. EXW.

1. Підприємства, що спеціалізуються на відправленні міжнародних вантажів морським або повітряним транспортом.

2. Франко-завод.

3. Умова постачань, за якої продавець сплачує витрати до обумовленого місця призначення (порту).

4. Франко-борт судна.

5. Умова постачань, за якої товар відпускається зі складу покупця (порту).

6. Франко вздовж борту судна.

7. Міжнародні комерційні терміни, що регулюють умови постачань у міжнародній торгівлі.

8. Вартість, страхування і фрахт.

9. Північноамериканська зона вільної торгівлі.

10. Франко-місце призначення.

11. Міжнародна асоціація повітряного транспорту.

12. Франко-кордон.

Знайти правильні твердження.

1. Міжнародні експедиційні агенства спеціалізуються на відправленні міжнародних вантажів морським і повітряним транспортом.

2. Митні брокери займаються фізичним розподілом продукції.

3. Зовнішньоторгові компанії не займаються логістичною та фінансовою діяльністю.

4. Експортні пакувальники займаються упаковкою вантажів, що відправляються за кордон.

5. Є три види міжнародних вантажних авіаперевезень: чартерні рейси, авіарейси за розкладом, комплексні авіарейси, що спеціалізуються на перевезенні певних вантажів.

6. До міжнародної асоціації повітряного транспорту входять майже всі міжнародні авіакомпанії.

7. Контейнерні перевезення не можуть використовуватися в міжнародній торгівлі.

8. На вартість товарно-матеріальних запасів впливають квоти на експорт та імпорт.

9. Якщо в контракті вказана базисна умова постачань франко-судно, то імпортер має доправити товар до дверей імпортера.

10. Компанії з управління експортом спеціалізуються на укладанні зарубіжних угод.

11. Митні брокери займаються забезпеченням ефективного руху товарів імпортера і супроводжувальної документації через митницю та інші контролюючі пункти.

Питання для самоконтролю

1. Охарактеризуйте роль міжнародної логістики в управлінні товаропотоками.

2. Дайте порівняльну характеристику базисних умов постачань ІНКОТЕРМС.

3. Розкрийте сутність міжнародного постачання.

4. Назвіть відмінності між логістичним каналом і міжнародним логістичним каналом.

5. Розкрийте роль та охарактеризуйте засоби державного регулювання потоків у міжнародній торгівлі.

6. Охарактеризуйте діяльність професійних організацій та асоціацій, що займаються логістикою на міжнародному рівні.

Кросворд

По горизонталі: 1. Вид квот, що встановлюються з метою обмеження ввозу в країну продукції зарубіжних виробників. 2. Базисна умова постачання, яка покладає всі обов'язки щодо доставки продукції на покупця. 3. Базисна умова постачань, яка передбачає відповідальність продавця за завантаження товару на борт судна і доставку товару в порт імпортера. 4. Вид логістики, що займається оптимізацією руху товарів через національні кордони. 5. Послуги з відправлення вантажів, підготовки супровідної документації. 6. Суб'єкт господарювання, що надає транспортні послуги. 17. Компанії, що поєднують у своїй діяльності всі сторони міжнародного бізнесу: реалізацію, фінанси, комунікації, логістику. 18. Реалізація вітчизняних товарів на міжнародному ринку. 19. Вид вантажу, що транспортується міжнародними перевізниками. 20. Показник, через який оцінюється потужність торгових суден. 21. Він буває водний, повітряний, наземний. 22. Базисна умова постачань, яка зобов'язує продавця доставити товар в аеропорт, вказаний покупцем. 23. Торговий союз, що поєднує вантажовідправників однотипних вантажів. 24. Перевезення міжнародних вантажів повітряним транспортом. 25. Вид акредитива, що найчастіше використовується в міжнародній торгівлі. 33. Суб'єкт господарювання, що отримує вантаж. 34. Один із методів зниження зовнішньоекономічних ризиків. 35. Операції з ввезення в країну продукції іноземних виробників. 36. Базисна умова постачань, яка передбачає відповідальність продавця за доставку товару в порт імпортера і його розвантаження. 37. Базисна умова постачань, яка передбачає відповідальність продавця за доставку товарів у вказане перевізником місце.

По вертикалі: 7. Збірник міжнародних комерційних термінів (умов постачань). 8. Назва бар'єрів, що спрямовані на зниження імпортного потоку. 9. Вид міжнародних перевезень. 10. Вид зборів, пов'язаних із оформленням митної документації. 11. Підприємства-пакувальники, що займаються пакуванням продукції, що реалізується за кордон. 12. Один із видів міжнародних вантажних авіаперевезень. 13. Вид міжнародних вантажних авіаперевезень, що використовується при транспортуванні специфічних вантажів. 14. Транспортні засоби, що використовуються для здійснення міжнародних морських перевезень. 15. Він буває логістичним, маркетинговим, прямим, ешелонованим.... 16. Вид водного транспорту. 26. Суб'єкт господарювання, що відправляє вантаж покупцеві. 27. Сукупність товарно-матеріальних цінностей, що транспортуються будь-куди. 28. Вид вантажу. 29. Плата за транспортні послуги. 30. Вид авіаконтейнера, що виготовляється з неметалевого матеріалу. 31. Покупець товарів іноземних виробників. 32. Базисна умова постачань, яка зобов'язує продавця завантажити товари, що експортуються, на транспортний засіб.

ЗБІРНИК НАЙВІДОМІШИХ ВІТЧИЗНЯНИХ ТА ЗАРУБІЖНИХ ДЖЕРЕЛ СИТУАЦІЙНИХ ЗАДАЧ З ЛОГІСТИКИ
Ситуаційна задача 1. Логістика чизбургера
Ситуаційна задача 2. Логістична діяльність групи компаній "Стоїк"
Ситуаційна задача 3. Розвиток виробничої логістики ВАТ "Одеський коровай"
Ситуаційна задача 4. Дослідження ринку логістичних послуг Німеччини
Ситуаційна задача 5. Роль новітніх інформаційних технологій у розвитку логістичної діяльності МК "Азовсталь"
Ситуаційна задача 6. Діяльність корпорації "Клуб сиру"
Ситуаційна задача 7. Діяльність компанії "АСКОЛогістик"
Ситуаційна задача 8. Ринок логістичних послуг України
Ситуаційна задача 9. Світові новини у сфері логістичних послуг
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru