Міжнародна економіка - Козак Ю.Г. - Завершення розпізнавання

Розпорядження про закінчення процесу розпізнавання віддає посадова особа, відповідальна за проведення моніторингу спеціально відібраних з цією метою трансакцій. Це робиться на підставі документа, який є підставою повідомлення прокуратурі про злочин відмивання грошей чн про відмову від підозр у такому злочині. Документ, який завершує діяльність у рамках розпізнавання, може мати форму:

§ подання, спрямованого в ревізійне відділення банку;

§ пропозиції правлінню банку прийняти рішення про повідомлення правоохоронним органам про підозри у відмиванні грошей;

§ інформації, спрямованої начальникові відділу банку;

§ інформації, спрямованої начальникові відділу банку про хід моніторингу;

§ звіту (за період, наприклад, шість місяців), який включає інформацію про підозри у відмиванні грошей;

§ узагальнюючої службової записки з висновками, які стосуються обгрунтованих підозр у відмиванні грошей, яке спостерігалося при здійсненні фінансових операцій, із пропозицією прийняти необхідне рішення.

Ці документи потім направляють на розгляд директорові банку, який самостійно чи після обговорення їх з юридичним радником (групи радників) приймає рішення повідомити прокуратурі про здійснення злочину відмивання грошей чи про поведінку посадових осіб, які ухилялися від такого повідомлення.

Усі документи про спроби відмивання "брудних" грошей у процесі банківської діяльності повинні зберігатися не менше п'яти років, починаючи з першого січня року, який слідує за роком, у якому складений документ, що завершує процедуру розпізнавання. У випадку відкриття кримінальної справи за фактом відмивання грошей документи, що зберігаються в банку і пов'язані з розпізнаванням, можуть бути використані в ході судового процесу. їх може вимагати і прокурор. У цьому випадку вони будуть важливими доказами. У будь-якому випадку інформація, отримана в ході банківського розпізнавання, може бути використана з метою:

§ надання потрібного напряму слідчим діям, які проводяться органами правосуддя;

§ дослідження величини і мети використання коштів, придбаних у результаті злочину;

§ полегшення дій, спрямованих на відшукування злочинного прибутку;

§ доведення кримінальної справи до судового розгляду;

§ підрахунку незаконно отриманих доходів;

§ полегшення проведення арештів підозрюваних осіб.

Крім того, ці матеріали можуть виявитися корисними для проведення навчання й інструктажу банківських працівників у галузі розпізнавання сумнівних, нетипових і підозрілих трансакцій. Вони можуть багаторазово слугувати навчальним матеріалом для працівників правоохоронних органів - міліції (поліції) і прокуратури.

Варто вказати на деякі важливі обставини, не пов'язані безпосередньо з діяльністю комерційних банків, але які впливають на розпізнавання спроб відмивання грошей у банках. Це. насамперед, роль центрального (національного) банку в розробленні рекомендацій щодо конкретних заходів для розпізнавання ознак і симптомів цього злочину, якості законодавчих норм, які відносяться до протидії відмиванню грошей у банках, участь державної адміністрації в боротьбі з цим злом і т. ін. Ці обставини можуть безпосередньо впливати на кількість інформації, переданої банками і використовуваної з метою протидії відмиванню грошей. Як приклад можна навести кількісну залежність між наявністю згаданих чинників і надходженням обсягу інформації, переданої британськими банками Розвідувальній службі національного карного розшуку Великій Британії -National Criminal Intelligence Service (рис. 24.6).

Надходження інформації від британських банків

Вплив на зростання кількості доповідей зробили:

1) прийняття Базельської Декларації від 12 грудня 1988 p.;

2) введення кримінальної відповідальності за відмивання "брудних" грошей;

3) видання і розсилання рекомендацій і розпоряджень для банків, які стосуються протидії відмиванню грошей;

4) видання навчальних відеозаписів з матеріалами боротьби з відмиванням грошей;

5) запровадження в дію Директиви Європейського співтовариства від 10 червня 1991р., присвяченої цій проблемі;

6) введення в дію нового карного законодавства у Великій Британії в 1993 р.

24.3. Основні шляхи і методи протидії відмиванню "брудних" грошей
Міжнародне співробітництво в боротьбі з відмиванням "брудних" грошей
Проблема кримінальної відповідальності за відмивання "брудних" грошей у законодавствах іноземних країн
Сполучені Штати Америки
Велика Британія
Німеччина
Франція
Швейцарія
Польща
Практичні заходи, які здійснюються в міжнародному масштабі
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru