Призначення та умови застосування
Автоматизована система митного оформлення (АСМО) "Інспектор-2006" розроблена у 1996—2007 pp. і призначена для автоматизованого оформлення митних документів у структурних підрозділах митного органу, зайнятих у процесі митного оформлення вантажів.
Програма дає змогу вирішувати такі завдання:
автоматизована підтримка технології митного оформлення, прийнятої в митному органі й основаної на нормативних документах Держмитслужби України і митного органу;
введення і форматно-логічний контроль електронних копій документів, необхідних для митного оформлення та перевірка вантажної митної декларації (ВМД) згідно з критеріями ризику;
- ведення бази даних митного органу — основного сховища інформації про митне оформлення (електронні копії ВМД, інші документи, задіяні в процесі митного оформлення, дані про проходження технологічних етанів митного оформлення тощо);
обмін інформацією з іншими підрозділами митного органу із застосуванням криптографічного захисту інформації;
формування інформації з метою подальшого введення її до центральної бази даних Єдиної автоматизованої інформаційної системи (ЦБД ЄАІС) ДМСУ.
Програма "Інспектор-2006" розроблена за архітектурою клієнт — сервер та працює під керуванням операційної системи Microsoft Windows 98/ME/2000/XP/2003. Серверна (СУБД
Microsoft SQL Server 2000/2005 та база даних) і клієнтська частини можуть бути встановлені як на один, так і на різні комп'ютери, причому кількість клієнтських установок обмежується тільки потужністю сервера.
Меню програми розкривається у вікні Навігатор у вигляді відповідних папок, підпапок та режимів. У сі функції програми розподілені у папках: Документи, Звіти, Довідники, Тексти документів, Сервіс, та підпорядкованих їм режимах (рис. 9.1). При входженні в певний режим у правій частині екрана наводиться вікно для роботи у цьому режимі. Панель закладок режимів, з якими проводилась робота, розміщується у верхній частині робочого вікна і призначена для повернення у відповідний режим. За допомогою позначки Q] на панелі закладок можна вивести весь перелік відкритих режимів і повернутись до потрібного або закрити режими. За допомогою позначки [х] режим, що відповідає позначеній курсором закладці, закривається.
Налагодження програми
Умовою виконання основних функцій програми є налагодження роботи програми адміністратором. Загальне налагодження роботи "Інспектор-2006" виконується за допомогою режимів папки Сервіс (рис. 9.2), які надають адміністратору можливість налагодити вибрану в митному органі систему для роботи з документами митного оформлення вантажів, занести інформацію про користувачів системи, встановити технологію митного оформлення вантажів згідно з вимогами, що викладені у "Порядку митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації", затвердженому наказом Держмитслужби України від 20 квітня 2005 р. № 314.
Режим Загальні установки призначений для встановлення головних параметрів налагодження програми: вказується інформація про митний орган, його підрозділи та керівників, для кожної бази даних митного підрозділу зазначається назва та номер порту сервера Регіонального інформаційно-телекомунікаційного комплексу (поштового сервера), імена поштових скриньок, за допомогою яких буде здійснюватися обмін повідомленнями і на яку будуть приходити протоколи прийому документів в ЄАІС, задаються налагодження синхронізації між базами даних інформації щодо платежів тощо.
Адміністратор виконує введення користувачів та надання їм певних повноважень. Залежно від наданих повноважень, користувачеві будуть доступні відповідні режими роботи програми.
Для реєстрації посадових осіб, які беруть участь у здійсненні митного контролю та митного оформлення, у програмі "Інспектор-2006'* необхідно:
— сформувати перелік підрозділів, що працюють із локальною (відділу митного оформлення) базою даних;
Рис. 9.2. Режими налагодження програми
розробити перелік профілів, що визначають стандартний набір прав доступу та повноваження для інспекторів, які виконують однакові функції у митному оформленні ВМД;
зареєструвати користувачів бази даних із наданням їм відповідних повноважень;
визначити етапи технологій митного оформлення згідно із задіяними митними режимами та сформувати список профілів та користувачів, що мають доступ до роботи з цими етапами;
встановити перелік технологій, які можна застосовувати у кожному із локальних підрозділів.
Створення переліку підрозділів, що працюють із локальною базою даних, виконується за допомогою режиму Сервіс/Налагодження програми/Локальні підрозділи (рис. 9.3).
Режим Сервіс/Користувачі та профілі/Профілі використовують для полегшення адміністрування програми та спрощення надання прав користувачам. Профілі дають можливість надати однакові повноваження користувачам, що виконують однакові посадові обов'язки, та визначити права на роботу з етапами митного оформлення (рис. 9.4).
Для створення профілю на панелі режиму вибирається посилання Створити або пункт контекстного меню Створити, після чого відкривається вікно Профіль. У поле Ідентифікатор БД програмою самостійно заноситься унікальний ідентифікатор профілю; у полі Описання вказується назва профілю (наприклад, Інспектор статистики), яка буде відображатись в програмі, та вибираються ролі, необхідні для цього профілю.
Програма "Інспектор-2006" поставляється з набором стандартних профілів: Інспектор відділу статистики, Інспектор відділу платежів, Інспектор відділу тарифів, Інспектор вантажного відділу, Спостерігач-керівник. Адміністратор має право змінювати, вилучати та створювати нові профілі.
Для створення списку посадових осіб, які будуть працювати з програмою "Інспектор-2006", використовують режим Сервіс/ Користувачі та профілі/Користувачі (рис. 9.5). V програмі можливі такі варіанти створення нового користувача: