Культурологія - Безвершук Ж.О. - Тести

1. У чому полягає найбільша історична правота Реформації з погляду соціально-економічного прогресу:

а) у прагненні зменшити пишність церковних обрядів; б) у виправданні "чесного збагачення"; в) у пуританській доктрині самовдосконалення людини?

2. Видання, читання і продаж творів з "Індексу заборонених книжок" каралися:

а) анафемою; б) церковним судом у справах про єресі; в) бойкотом з боку правовірних мирян.

3. Базовою цінністю західноєвропейської культури Нового часу є:

а) Бог; б) краса; в) користь; г) людина; д) природа.

4. Хто вважав протестантський рух чинником протестантського характеру: а) К. Ясперс; б) З. Фрейд; в) М. Вебер?

5. Якому художньому стилю XVI—XVIII ст. відповідають поряд із пишністю, видовищністю, багатством декору напруженість, динаміка, контрастність, містичність:

а) рококо; б) бароко; в) класицизму

6. Рисами бароко в архітектурі є (зазначте усі можливі варіанти): а) синтез архітектури і скульптури;

б) принцип цілісного ансамблю (об'єднання кількох споруд, споруди і парку, площі і вулиць); в) симетрія і ритм вікон, колон, статуй; г) неспокійна гра світла і тіні; д) те, що вулиці від площі ідуть променеподібно.

7. До якого художнього стилю належить творчість архітектора Ф.Б. Растреллі: а) палаццо; б) маньєризму;

в) бароко; г) класицизму?

8. Якому філософу XVII ст. належать такі слова: "Людина — лише тростина, найслабше із творінь природи, але вона —"тростина мисляча": а) Р. Декарту; б) Б. Паскалю; в) М. Монтеню?

9. Що прагнуло сказати барокове мистецтво: а) що світ гармонійний, а людина — "вінець творіння"; б) що світ безмежний, багатоманітний і мінливий, а людина в ньому — маленька пісчинка; в) що опертя в житті — надія на щастя?

10. Хто з іспанців "золотого століття іспанського живопису" зображував сцени мучеництв, які передають силу духу героїв: а) Ф. Сурбаран; б) Д. Веласкес; в) Х. Рибера?

11. Хто з майстрів фламандської школи уславив національний тип краси; а) А. Ван-Дейк; б) Ф. Снейдерс;

в)П.П. Рубенс?

12. До якої національної школи належить "груповий портрет": а) іспанської; б) фламандської; в) голландської?

13. Що відображено у "портретах біографіях" Рембрандта: а) походження людей, що відчувається в їх почутті власної гідності; б) парадність, репрезентативність; в) сповнене праці, долання труднощів і складностей життя, яке принесло мудрість, але забрало сили і бадьорість?

14. Тема приватного життя звичайної людини та її оточення (інтер'єр, дворик, писання листа, вмивання, натюрморти — "сніданки" та ін.) характерна для: а) іспанської школи; б) фламандської школи; в) "малих голландців".

15. Який тип людини зображено у галереї портретів А. Ван-Дейка: а) лицар; б) міський плебс; в) кавалер (мається на увазі звання у придворних церемоніалах)?

16. Українськими композиторами духовної музики барокової доби були: а) О. Падальський, І. Бачинський, Ю. Добриловський; б) мандрівні студенти, бурсаки; в)Л. Ведель, М. Березовський, Д. Бортнянський.

17. Українське бароко — це доба: а) дворянська; б) козацька; в) селянська.

18. Що було найбільшим освітнім, науковим центром України другої половини XVII—ХVIII ст.: а) Києво-Могилянська академія; б) Київський університет; в) Українська академія наук?

19. Вертеп — це: а) українська невелика комедійна вистава з танцями; б) українське народне гуляння;

в) український народний ляльковий театр.

20. Український громадський діяч першої половини XIX ст., економіст, просвітитель, засновник Харківського університету (1805 р.) — це: а) М. Максимович б) В.Н. Каразін; в) П. Гулак-Артемовський.

21. Який стиль протиставила суворості протестантизму контрреформація: а) маньєризм; б) рококо; в) бароко?

22. Який стиль мистецтва прагнув до симетрії та строгої організованості, логічних і чітких пропорцій, гармонії форми і змісту твору, встановив ієрархію літературних жанрів: а) реалізм; б) романтизм; в) сентименталізм; г) класицизм; д) рококо?

23. Програмним архітектурним твором у стилі класицизм є: а) Лувр; б) Версальський палац і парк; в) Малий Тріанон.

24. До якого стилю належать трагедії Корнеля і Расіна, комедії Мольєра, музика Моцарта, картини Пуссена: а) романтизму; б) рококо; в) класицизму; г) бароко?

25. Приведіть назви художніх стилів у відповідність їх змістовій домінанті:

а) бароко;

б) класицизм;

в) рококо;

г) сентименталізм;

1) простота;

2) "містицизм";

3) раціоналізм;

4) галантність.

26. Хто з філософів висунув ідею про моральну вищість "природної людини", не зіпсованої культурою та цивілізацією, а також гасло про "повернення у природу": а) Г. Гегель; б) Сократ; в) Ж.-Ж. Руссо?

27. Яка із зазначених категорій для просвітників визначала "природну" рівність між людьми: а) спільне походження людей; б) розум; в) здатність до розвитку?

28. Основною художньою мовою Просвітництва був (було): а) класицизм; б) бароко; в) рококо.

29. Романтизм поставив на п'єдестал: а) генія, героя і вільну творчу особистість; б) порядну людину із сімейними цінностями; в) помірковану людину, яка знає свої обов'язки.

30. Модернізм — це: а) напрям у мистецтві кінця XIX — початку XX ст., що відтворював суб'єктивні швидкоплинні враження; б) узагальнювальна назва художніх течій кінця XIX — початку XX ст., яким властивий розрив із традиційним досвідом художньої творчості, характерні пошуки нових форм (на фундаменті впливу посткласичних філософій); в) нова епоха у мистецтві, починаючи з імпресіоністів.

31. Приведіть у відповідність прізвища відомих діячів культури до визначень роду їх діяльності:

а) норвезький драматург-реаліст;

б) німецький філософ, композитор і піаніст;

в) французький поет, вождь і теоретик символізму;

г) письменник, фундатор імпресіоністичної критики;

д) бельгійський драматург символіст, лауреат Нобелівської премії;

е) французький письменник теоретик і основоположник натуралізму;

1) С. Малларме;

2) Ф. Ніцше;

3) Г. Ібсен;

4) Б. Золя;

5) А. Франс;

6) М. Метерлінк.

32. На яких світоглядних поняттях базувалася західноєвропейська культура XIX ст. (зазначте усі можливі варіанти): а) гедонізм; б) раціоналізм; в) геоцентризм; г) сцієнтизм; д) антропоцентризм; е) європоцентризм?

Розділ 10 НОВІТНЯ ДОБА
10.1. На зламі XIX та XX ст. Стиль модерн
10.2. Література і театр першої половини XX ст.
10.3. Епоха авангарду
10.4. Осмислення катастрофізму доби
10.5. Екзистенція людини як предмет дослідження
10.6. Література і театр середини XX ст.
10.7. "Цивілізація молодих"
10.8. Масова культура
10.8. Постмодернізм
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru