З усіх методів директ-маркетингу найчастіше застосовуються direct mail — пряме поштове розсилання за конкретними адресними списками і безадресне поширення — розкидання листівок по поштових скриньках житлових будинків, роздавання листівок на вулицях міста, поширення рекламних матеріалів на виставках.
Рекламні посередники, що надають послуги прямої поштової реклами в Україні, — ARK Thompson, Folio Smart, "ABC-ПРЕС", "Галицькі контракти", "Гранд", "Десятка", "Діалла-ком'юнікейшнз інк.", "Еларт", Leo Burnett Kyiv, "Інноваційно-іпотечний центр", "К.І.С. — Київ. Інформація. Сервіс", "Кінофест", "Офіс-Сервіс", "Потік-Центр", "Регіон — новий погляд", "Студіо ЛУКАС", "Т.Т.А".
PR-агентства
Для розуміння процесів, що відбуваються в галузі зв'язків із громадськістю, необхідно розглядати комплекс із кількох складових:
— маркетингові та корпоративні середовища, що частково перетинаються, але мають для аналізу самостійне значення;
— ситуацію в ЗМІ;
— розвиток технологій в галузі PR і професійну самосвідомість фахівців;
— суспільну картину, на якій відбувається становлення PR-агентств.
Криза 1998 р. сприяла зростанню активного застосування PR-інструментів. Основним мотивом українських компаній, що звернулися до послуг PR, виявилося скорочення витрат на пряму рекламу. Наприклад, за свідченням російських експертів, у кризовий для Росії період (осінь 1998 — зима 1999 pp.) — характерний перерозподіл залишку рекламних бюджетів на користь зв'язків із громадськістю. Це було зумовлено тим, що PR порівняно дешева й ефективна форма масової комунікації.
В Україні цей процес не мав настільки широкомасштабного характеру, однак саме в цей час відбулися деякі зрушення у застосуванні більш цілеспрямованих маркетингових впливів, що мають у своєму інструментарії PR-діяльність.
Якісний PR дає змогу заощаджувати фінансові ресурси рекламодавця, виділені на рекламу, але це не означає, що PR дешевший, ніж реклама (йдеться про комплексну PR-програму, а не банальне розміщення статті). Однак, крім плати за розміщення (що дуже недешево, з огляду на високі тарифи ЗМІ), платити треба:
а) за якісно виконану журналістську роботу, що виражається в тім, що стаття привертає увагу, затребувана і прочитана;
б) за створення інформаційного приводу, що передує публікаціям і найчастіше становить самостійний проект у рамках PR-програми;
в) за розробку концепції, що, крім зазначених вище аспектів, містить і спеціальні дослідження, і розробку сценаріїв для численних і різноманітних проектів, спрямованих на цільові групи.
PR-діяльність в Україні розгортається на тлі після кризового переходу рекламодавців до недорогих і ефективніших методів просування — sales promotion, marketing events. Основним мотивом українських компаній, що звернулися до послуг PR, залишається скорочення витрат на пряму рекламу. Акцент робиться на тривалому, планомірному процесі створення (чи відновлення) престижу, в якому налагоджені зв'язки з громадськістю відіграють провідну роль. Навіть західні компанії, що застосовують пряму рекламу своїх продуктів, через скорочення рекламних бюджетів переходять на інші методи просування інформації. Наприклад, публікації в ЗМІ чи купівля спонсорських пакетів.
Таким чином, попит на послуги у певній галузі в Україні полягає в появі матеріалів із обговореної теми на каналах радіо, телебачення і в пресі за рекламними розцінками. Той факт, що матеріал минає рекламний відділ і з'являється на сторінках видань без ярлика "на правах реклами" — велика перемога на професійному фронті.
PR-компанії при мережевих агентствах працюють із кількома великими замовниками, однак основний прибуток цим структурам приносить рекламна діяльність. Вітчизняні PR-компанії знаходяться в процесі самовизначення. Більшість вітчизняних компаній, що розвиваються, воліють займатися PR самостійно, заощаджуючи кошти і володіючи найкращим знанням предмета своєї діяльності.
На рішення рекламодавця про використання PR-компаній впливають такі фактори:
— складність і винятковість проекту, характер роботи (постійний чи періодичний);
— необхідність оперативного вирішення завдань;
— наявність підрядчиків, що дозволяють реалізувати проекти за нижчими цінами.
До послуг PR-агентств звертаються, коли потрібна систематична і послідовна робота з нових напрямків діяльності, при проведенні масової кампанії, тоді як внутрішній фахівець краще здійснює конкретні види робіт у рамках локальних програм і корпоративних завдань.
Здійснення PR-кампанії доручається спеціальним агентствам чи окремим відділам рекламних агентств. План такої рекламної кампанії передбачає складання і розсилання в органи Друку статей про нові товари, науково-технічні досягнення, реконструкцію підприємств рекламодавця і його фінансовий стан. Відповідно до цього плану організовуються прес-конференції, демонстрації та виставки, лекції для фахівців, дискусії й інші заходи. Така рекламна кампанія, як правило, триває кілька місяців і періодично поновлюється (табл. 2.1).
Таблиця 2.1. Рекламні посередники в Україні
Види діяльності | Компанії |
Рекламні посередники, які надають послуги PR | ARK Thompson, "Діалог-Прес", Folio Smart, LUAL, "ABC-Прес", "Ай-Ті-Бі", "Галицькі контракти", "Гранд", "Діалла-ком'юнікейшнз інк.", "ДМБ енд В Київ", "Довіра", "Еларт", "Інноваційно-іпотечний центр", "Іріса", "Кіно-фест", "Лакі Юс", PA Leo Burnett Kiyv, "Лінія 12/ Маккен-Еріксон", "Маркетинг і реклама", "Реклам-Клуб", "Студіо Лукас", "Т.Т.А.", "Творча Гільдія" |
Рекламна фотозйомка | Ark Thompson, "Діалог-ПРЕС", Folio Smart, "ABC-Прес", "Ай-Ті-Бі", "Галицькі контракти", "Гранд", "Десятка", "ДМБ енд В Київ", "Елад", "Еларт", "Євген Філіповський", "Калейдоскоп-Україна", "Комп'ютерні системи", "Лакі Юс", PA Leo Burnett Kyiv, "Лінія 12 |
Продовження табл. 2.1.
Види діяльності | Компанії |
Маккен-Еріксон", "Офіс", "Прес-бюро Жаклін Був'е", "Сад каменів", "Сезон і стиль", "Скайлінеа", "Такі справи", "Творча Гільдія" | |
Виготовлення відеореклами | Ark Thompson, "Діалог-Прес", Folio Smart, "ABC-Прес", "Ай-Ті-Бі", "Гранд", "Десятка", "Діалла-ком'юнікейшнз інк.", "ДМБ енд Б Київ", "Еларт", "Інтертел", "Канал "1+1", РА Leo Burnett Kiyv, "Лінія 12/ Маккен-Еріксон", "Стиль-3", "Творча Гільдія", Elvis Pelvis, "Б.І.Т.А" |
Виготовлення аудіореклами | ARK Thompson, "Діалог-Прес", Folio Smart, "Ай-Ті-Бі", "Десятка", "Діалла-ком'юнікейшнз інк.", "ДМБ енд Б Київ", "Довіра", "Еларт", "Лінія 12/ Маккен-Еріксон", Національна телекомпанія України, Радіостанція "Європа Плюс", "Сад каменів" |
Поліграфічні послуги | Ark Thompson, "Діалог-Прес", Folio Smart, "ABC-Прес", "Агентство 2500", "Анкор-GMPU", "Балтія-друк", "Бліц-інформ", "Боровков", "Взорек-Львів", "Вілсон енд Браун Україна", "Вітал-Прес", "Галицькі контракти", "Гранд", "Грейс", "Громада-інформ", "Демо Дизайн ЛТД", "Діалла-ком'юнікейшнз інк.", "Донпласт-автомат", "Еларт", "Ерідан", "Євросувенір", "Зодіак", "Імідж Юкрейн", "Імпреза", "Інтер-тел", "Калейдоскоп-Україна", "Кінофест", "Комп'ютерні системи", "Кужи Едішн", "ЛакІ Юс", PA Leo Burnett Kiyv, "Олекс Плюс", "Офіс", "Посередник", "Потік-Центр", "Прес-Ярмарок", "Регіон-новий погляд", "Сад каменів", "Сайн-Вокс", "Свічколап", "Сезоні стиль", "Скайлінеа", "Спеціальна Індустріальна Група", "Співдружність рекламно-інформаційних видань України", "Т.Т.А.", "Такі справи", "Творча Гільдія", "Юнівест Принт" |
Виготовлення щитової реклами | Ark Thompson, "Діалог-Прес", "Агентство 2500", "Акер", "Астра", "Атілла", "БАС-Лазер", "Взорек-Львів", "Вілсон енд Браун Україна", "Галицькі контракти", "Гранд-сервіс", "Далме-нер", "Демо Дизайн ЛТД", "Дизайн Універсал", "Діалла-ком'юнікейшнз інк.", "Еларт", "Євро-формат", "Завод Реклами", "Імідж Юкрейн", "Імпреза", "Інтертел", "Компанія РДГ", "Комп'ютерні системи", "Кредо", "Ларсен", "Прес-Ярмарок", "Регіон-новий погляд", "Т.Т.А.", "Творча Гільдія" |
Виготовлення світлової реклами | Ark Thompson, "Діалог-Прес", "Агентство 2500", "Акер", "Астра", "Атілла", "ВАС-Лазер", "Благовіст", "Взорек-Львів", "Вілсон енд Браун Україна", "Галицькі контракти", "Гранд-сервіс", "Далменер", "Демо Дизайн ЛТД", "Дизайн Універсал", "Елайн", "Еларт", "Євроформат", "Завод Реклами", "Імідж Юкрейн", "Імпреза", "Компанія РДГ", "Кредо", "Ларсен", "Прес-Ярмарок", "Регіон-новий погляд", "Сад каменів", "Спеціальна Індустріальна Група", "Творча Гільдія", "Фасад-Реклама" |
Закінчення табл. 2.1.
Види діяльності | Компанії |
Виготовленнясувенірноїпродукції | Ark Thompson, "Діалог-Прес", Folio Smart, "ABM ЛТД", "Акер", "Астра", "Атілла", "Балтія-друк", "БАС-Лазер", "Боровков", "Бюро-Крат", "Взорек-Львів", "Вілсон енд Браун Україна", "Галицькі контракти", "Громада-інформ", "Дизайн Універсал", "Діалла-ком'юнікейшнз інк.", "Донпластавто-мат", "Еларт", "Євросувенір", "Зодіак", "Імідж Юкрейн", "Інтертел", "Кінофест", "Колумб", "Кужи Едішн", "Лакі Юс", "Ларсен", "М.К.М. Інтернешнл", "Макроплюс", "МШ", "Неосер-віс", "Новий світ", "ОЛ-принт", "Офіс Шоп Штенске Україна", "ПоліСвіт", "Регіон-новий погляд", "Сайн-Вокс", "Свічколап", "Т.Т.А.", "Творча Гільдія", "Українські Джерела" |
Директ-маркетингові агентства
2.4. Консалтингові посередники
2.5. Класифікаційні форми економічного контролю в Україні
Розділ 3. ЛОГІСТИКА У СФЕРІ РОЗПОДІЛУ, ЗБЕРІГАННЯ І ПРОДАЖУ ТОВАРІВ
3.1. Теоретичні основи логістики
3.2. Стратегія і тактика логістики
3.3. Керування замовленнями в комерційній логістиці
3.4. Закупівельна логістика. Керування постачаннями
3.5. Збутова логістика. Вибір каналів розподілу