Відносини із засобами масової інформації. Підтримка відносин з пресою не входить в обов'язки організації, але якщо діяльність останньої викликає інтерес громадськості, засоби масової інформації вміщатимуть про неї матеріал і повідомлення. Сприяння пресі значно знизить імовірність перекручувань і неточностей в повідомленнях. Крім того, відносини з пресою використовуються з метою реклами.
Відносини із засобами масової інформації є двосторонніми. Організація надає матеріали про свою діяльність і вживає заходів для випуску коментарів інформаційних повідомлень. Взаємна довіра й повага між організацією і засобами масової інформації служать необхідною запорукою добрих відносин.
Популярні видання звичайно надають перевагу сенсаційним повідомленням, що описують заплановані події. Розібравшись у потребах газет, журналів, радіо- і телепрограм, можна знайти багато способів привернути до себе увагу. Преса завжди вітає будь-яку статтю чи інформаційне повідомлення, що містить елемент новизни, щоб матеріал був вірогідним і своєчасним. Довіра, вірогідність і своєчасність - ті основи, на яких адміністрація підприємства має будувати свої відносини з mass media.
Цей метод виконує три основні завдання:
> надавати матеріали для друку, за якими потім пишуть статті, нариси, репортажі тощо;
> відповідати на запити преси й надавати комплексні інформаційні послуги;
> стежити за повідомленнями преси, радіо і телебачення, оцінювати результати, вживати, якщо необхідно, заходів до виправлення помилок, виступати з відповідними спростуваннями.
Найпоширеніший спосіб подачі інформації пресі - інформаційне повідомлення, чи прес-реліз. Після написання його направляють звичайною поштою чи по каналах комп'ютерного зв'язку в різні газети й періодичні видання, на радіо і телебачення. Головна вимога до прес-релізу - він має бути чітким, без двозначностей.
Іншим способом спілкування із засобами масової інформації є прес-конференції. Вони проводяться в тих випадках, коли слід продемонструвати будь-які зразки чи предмети, чи коли йдеться про важливу тему, з якої у присутніх журналістів можуть виникнути питання. Прес-конференції дають також чудову можливість для поширення інформації, що з тих чи інших причин небажано роздруковувати.
Друкована продукція в паблік рилейшнз. Під друкованою продукцією розуміються різні бланки, візитні картки, рахунки та інші друковані матеріали, що не мають безпосереднього відношення до паблік рилейшнз, але відіграють значну роль при формуванні організацією власного стилю.
Друковане слово ще довго служитиме основним засобом спілкування будь-якої організації зі своїми клієнтами, контрагентами, акціонерами і т. д. Тому "власне обличчя" в оформленні друкованої продукції є одним з найпотужніших засобів маркетингової комунікації. Багато організацій розробили такий власний фірмовий стиль, що їхні товари й рекламні оголошення розпізнають з першого погляду. Власний стиль може полягати в емблемі, у виді й типі шрифтів, кольорі чи сполученні цих засобів.
Кіно- і фотозасоби в паблік рилейшнз. Документальні фільми служать могутнім засобом паблік рилейшнз. Вони здобули собі популярність ще в 30-ті роки. Сьогодні документальні кінострічки перейшли на телебачення, однак фільми, як і раніше, посідають значне місце в паблік рилейшнз як засіб зв'язку, навчання, маркетингу, дослідження тощо. Зростаюча популярність відеомагнітофонів і поява кабельного телебачення дали новий поштовх розвитку цього виду засобів зв'язку з громадськістю. Відеокліпи знімаються як для товарної чи інституціональної реклами, так і для безкоштовного поширення з інформаційною метою.
Використання фотографії в публічній діяльності має велике значення. Фотографія створює, насамперед, враження вірогідності і має привабливість, що відсутнє у друкованого тексту. У наш час украй рідко зустрічаються матеріали без фотографій та ілюстрацій, якщо вони грамотно підготовлені. Фотографії використовують при оформленні річних звітів компаній, рекламних проспектів, газетних репортажів, при випуску ілюстрованих видань, організації фототек.
Усне мовлення в паблік рилейшнз. Усне мовлення є найдавнішим засобом спілкування між людьми і, незважаючи на конкуренцію з боку письмового мовлення, залишається в даний час наймогутнішим способом підтримання зв'язків з громадськістю. Уміння виступати на засіданнях, конференціях, офіційних зустрічах є однією з професійних вимог у суспільному житті.
До цієї сфери паблік рилейшнз належить також контроль за вмінням вести телефонні розмови. Телефонний секретар стає першою людиною, до якого звертається клієнт, і його поведінка може вплинути на перше враження про фірму. В обов'язки фахівця з паблік рилейшнз входить організація такої процедури ведення телефонних розмов, що відбивала би позитивний імідж організації. У багатьох організаціях прийнято, що контроль за вмінням вести телефонні розмови здійснює сам керівник. Уміння вести телефонну розмову має поширюватися на всіх співробітників організації - від вищої ланки до нижчої.
5. Форми особистого продажу товару
Тема 10. Стратегічне маркетингове планування
1. Сутність та послідовність здійснення стратегічного маркетингового планування
Послідовність здійснення СМП
2. Види маркетингових стратегій, їх класифікація
2.2. Маркетингові стратегії росту
2.2. Маркетингові конкурентні стратегії
Тема 11. Концепція маркетингу взаємовідносин
1. Теоретичні основи концепції маркетингу взаємовідносин