Маркетинг - Гаркавенко С.С. - ЕТАП 1. Визначення цілей товароруху

Перелічені на рис. 6.2 функції розподілу включають логістичні функції. Йдеться про маркетинг-логістику, або логістику фізичного розподілу, яка є складовою логістики розподілу.

Товарорух, або маркетинг-логістика, - діяльність щодо планування, виконання та контролю фізичного переміщення всіх видів потоків (матеріалів, готових виробів, інформації), які супроводжують переміщення товару за обраним каналом від виробника до споживача з метою задоволення потреб споживачів та отримання прибутку.

Основне завдання маркетинг-логістики полягає в тому, щоб товар опинився там, де треба, і тоді, коли треба. Має бути вирішена важлива дилема щодо поставок - що важливіше для споживача: швидше чи дешевше? Вищий рівень обслуговування - вищі витрати, нижчі витрати- нижчий і рівень обслуговування. Отже, йдеться про необхідність досягти оптимального балансу між витратами і рівнем сервісу, який відповідає вимогам певного сегмента споживачів. Таким чином, ціль маркетинг-логістики - одночасно максимізувати рівень обслуговування і мінімізувати витрати на розподіл товарів.

Як можна знизити витрати на розподіл товарів?

Цього можна досягти завдяки:

/ зменшенню рівня товарних запасів;

/ використанню менш дорогих засобів транспортування;

/ відвантаженню товарів великими партіями.

Як досягти підвищення рівня обслуговування?

Цьому сприяє:

/ швидка та надійна поставка, в тому числі своєчасне відвантаження товару відповідного обсягу та якості;

/ підтримання більшого товарного запасу, що дозволяє уникнути дефіциту товару; / швидке виконання замовлень.

Відповідно до зазначених шляхів оптимізації товароруху мають бути прийняті такі рішення щодо фізичного розподілу:

/ Якого терміну поставки слід дотримуватися з урахуванням витрат і доходів?

/ Скільки пунктів поставки потрібно, якого розміру вони мають бути і в яких місцях розміщені?

/ Які транспортні засоби є найбільш вигідними і як їх краще використати?

/ Чи слід залучати до вирішення завдань розподілу сторонні організації (експедиторів тощо)?

/ Якою має бути упаковка товару з урахуванням вимог розподілу?

На рис. 6. 12 наведено етапи процесу товароруху, які становлять основні функції маркетинг-логістики. Розглянемо їх.

Рис. 6.12. Етапи процесу товароруху

ЕТАП 1. Визначення цілей товароруху

Серед основних цілей процесу товароруху можна назвати:

/ мінімізацію поставки ушкоджених вантажів шляхом застосування сучасних методів оброблення вантажів (наприклад, довести частину вантажів, які надходять у неушкодженому вигляді до Х%);

/ мінімізацію випадків відсутності товарів шляхом ефективнішого контролю над запасами (наприклад, довести обороти запасів до двох тижнів - кожен виріб не повинен затримуватися на складі більше двох тижнів);

/ своєчасне виконання замовлень споживачів шляхом ефективнішого контролю запасів (наприклад, забезпечити доставку товару протягом 48 годин з моменту отримання замовлень; забезпечити своєчасне виконання 100% замовлень);

/ мінімізацію витрат (наприклад, витрати товароруху не мають перевищувати 18% від вартості замовлень) тощо.

Перші три групи цілей спрямовані на підвищення рівня задоволеності споживачів завдяки дотримуванню певних стандартів обслуговування, а остання - на зниження витрат товароруху. Відповідно до наведених показників здійснюється оцінювання ефективності системи товароруху (етап 6 процесу товароруху).

ЕТАП 2. Розробка системи оброблення замовлень

Цей етап, пов'язаний з підготовкою до відправки споживачеві необхідної продукції, потребує:

/ перевірки платоспроможності замовника; / прийняття рішення щодо продажу товару; / отримання інформації про наявний запас товару; / видачі замовлення для складу;

/ оформлення рахунків замовникові та транспортування документів; / обліку змін запасів товару.

Основний орієнтир у розробці системи оброблення замовлень - скорочення часу між розміщенням замовлення та отриманням товару замовником, чому значною мірою сприяє автоматизація процесу оброблення замовлень, а також комп'ютерний зв'язок між продавцем і покупцем товару.

ЕТАП 2. Розробка системи оброблення замовлень
ЕТАП 3. Складування та оброблення вантажів
ЕТАП 4. Управління запасами
ЕТАП 5. Вибір методу транспортування
ЕТАП 6. Оцінювання та контроль товароруху
Розділ 7. Комунікаційна політика
7.1. Цілі та засоби комунікаційної політики
7.2. Процес вибору комплексу просування товару
ЕТАП 1. Визначення цілей просування
ЕТАП 2. Оцінювання факторів, що впливають на комплекс просування
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru