Вивчаються прийнятні методи виробництва нового товару і з'ясовується інформація, яка потрібна для подачі заявки на патент.
Одночасно досліджуються проблеми управління якістю нового товару і розробляються плани заходів, які слід проводити в цій галузі на етапі дослідного виробництва і наступних етапах. Продовжується пошук потенційних споживачів. За наявності потреби проводяться випробування в робочих умовах обмежених партій нового товару, виготовленого в лабораторних умовах.
Крім того, на даному етапі розпочинають роботу над назвою товару та його упаковкою. Ретельно перевіряється конструкція виробу, аби переконатися, що всі пропозиції і поради, що заслуговують на увагу, зібрані в ході обмежених пробних випробувань товару в робочих умовах, належним чином враховані і використані. Дані, що отримані в процесі дослідження і відпрацювання методів виробництва, а також результати всебічного вивчення товару, який вироблявся на цьому і попередньому етапах, плюс інформація про ринок і данні економічного характеру дають достатньо інформації для підготовки звіту про стан справ, в якому, зокрема, даються рекомендації відносно подальшого напрямку робіт над проектом.
Розробка плану випуску нового товару на ринок
На даному етапі розробляється детальний план виробництва нового товару:
o встановлюються джерела матеріально-технічного постачання; " готуються робочі креслення; здійснюється запуск продукції У
виробництво;
o організується збут товарів.
Одним із основних завдань даного етапу є перевірка прийнятності і придатності запропонованої технології виготовлення товару. Для здійснення цієї мети розгортають невелике дослідне виробництво, на якому виготовляються обмежені партії товару. Маючи у своєму розпорядженні порівняно достатню кількість товару, спеціалісти з організації збуту проводять практично всебічні натурні випробування новинки серед вузького кола клієнтів.
Діяльність дослідного виробництва, як правило, дає повний обсяг вихідної інформації щодо запуску нового товару в серію і дозволяє досить точно визначити рівень і структуру витрат виробництва. На цей час закінчують дослідження товару на пробному ринкові і виробник отримує дані про можливі шляхи і способи застосування новинки. В ході дослідного виробництва на товар призначається певна ціна. Одночасно визначають і очікувану ціну реалізації товару в умовах серійного виробництва. На основі всієї наявної інформації більш точно визначають розміри ринку і дають оцінку нормі прибутку нового товару. Ця інформація лягає в основу звіту, що складається для керівництва проекту. Якщо проект отримує підтримку останнього, то він передається на остаточне затвердження вищому керівництву фірми, після чого приступають до розгортання серійного виробництва. Саме в цей момент фірма приймає рішення про виділення для продовження робіт значних сил і коштів.
Важливим питанням є розробка програми виходу з товаром на ринок і органічного включення новинки у існуючий асортимент продукції фірми. В ході робіт на даному етапі вирішують наступні питання:
1. Які саме канали розподілу будуть використовуватися для збуту нового товару?
В ідеальному варіанті - це ті ж канали, які використовуються фірмою для реалізації інших товарів.
Необхідно мати на увазі, що новий товар може бути розрахований на інше коло покупців, що вимагає зовсім іншого підходу в частині організації і техніки його збуту. Це питання вирішується ще на етап і розробки нової продукції.
2. Яке місце повинен зайняти товар у межах існуючого асортименту?
Новий товар може або являтися повноцінним доповненням існуючого асортименту і придавати товарній номенклатурі фірми підвищену привабливість в очах потенційних покупців, або прийти на зміну одному із старих товарів, виконуючи ті ж функції більш ефективним чином.
3. Яку ціну необхідно встановити на новий товар і яка повинна бути загальна спрямованість політики цін по відношенню до новинки?
При цьому на проблему формування ціни можуть впливати такі ситуації.
А) Товар з'являється як щось самостійне, а не з метою заміни яко-го-небуць виробу, що вироблявся раніше чи виробляється зараз.
Б) Товар призначається для заміни старого, який має певну ціну і підпорядкований певній політиці цін. Перед розробником виникають дві альтернативні задачі, а саме:
o встановити найбільш високу ціну, щоб встигнути повністю компенсувати витрати на його створення і вартість необхідного для його виробництва технологічного устаткування на протязі певного часу, коли ще немає серйозної конкуренції, якщо новий товар надзвичайно привабливий і на нього мається попит:
o встановити ціну на такому рівні, щоб вона залишалась незмінною і при наявності конкуренції.
4. Якої політики необхідно дотримуватися стосовно рівня товарних запасів новинки?
Цих запасів повинно бути достатньо для повного задоволення несвідомого і ще не визначеного попиту. З іншого боку, запас повинен бути мінімальним, щоб у випадку провалу товару фірма не опинилася у важкому стані, зв'язавши із створенням цих запасів великі кошти.
5. Які купівельні мотиви щодо нового товару?
Етап 1. Дослідження ринків
Етап 2. Розробка плану забезпечення матеріальними ресурсами
Розділ 7. Сучасні методи і засоби генерування ідей продуктових інновацій
7.1. Визначення та оцінка джерел інноваційної інформації
7.2. Характеристика методів генерування ідей
7.3. Системи автоматизованого проектування продукції
Розділ 8. Функціонально-вартісне обґрунтування інноваційного продукту
8.1. Функціонально-вартісне обґрунтування інноваційного продукту
8.2. Значення функціонально-вартісного аналізу в маркетинговій діяльності