Менеджмент у галузі охорони здоров'я - Баєва О.В. - Великобританія

У Великобританії в 1971 р. вступив у дію Закон про ліки, що зобов'язує орган, який надає ліцензії, при видачі торговельних ліцензій на лікарські засоби враховувати міру їхньої безпеки, ефективності, а також якість. Крім того, відповідно до Закону, до компетенції ліцензійного органу входить відстеження побічних реакцій на фармацевтичні препарати, здійснення контролю за їхньою рекламою і просуванням, інспектування виробничих фармацевтичних підприємств.

Агентство з контролю за лікарськими засобами (Medicines Control Agency - MCA) при Міністерстві охорони здоров'я Великобританії (UK Department of Health) виконує місію по охороні здоров'я населення, гарантуючи, що якість, безпека й ефективність всіх лікарських засобів на британському ринку відповідають стандартам. Це досягається за допомогою систем ліцензування лікарських засобів та моніторингу лікарських засобів у після ліцензійний період. МСА включає кілька підрозділів, до компетенції яких входять ліцензування, після ліцензійні процедури, інспектування із застосуванням санкцій, адміністрування і фінансування.

Угорщина

Фармацевтичні компанії Угорщини майже повністю приватизовані, обмеження на торгівлю лікарськими засобами зняті. Вся фармацевтична галузь від виробництва до роздрібного продажу строго контролюється.

Реєстрацією і ліцензуванням препаратів розпоряджається Національний інститут фармації при Міністерстві охорони здоров'я. На лікарські засоби, що пройшли процедуру ліцензування та включені в державний список найважливіших препаратів, можуть бути виділені субсидії із засобів медико-соціального страхування.

У 1999 р. до списку найважливіших препаратів увійшли 2172 з 3705 лікарських засобів, що пройшли систему ліцензування. Список найважливіших препаратів, роздрібна ціна, оптові і роздрібні націнки, а також об'єм субсидії на препарат затверджуються на щорічних переговорах за участю представників фармацевтичних компаній, оптових і роздрібних торгових підприємств, Міністерства охорони здоров'я, Міністерства фінансів і Адміністрації Національного фонду медичного страхування.

Існує вужчий список пільгових препаратів. Придбати лікарські засоби за пільговою ціною можна тільки за наявності рецепту від лікаря, що діє в рамках своєї спеціалізації. Знижка при роздрібному продажі може становити 9, 50, 70, 90 або 100 % вартості препарату; останні дві знижки розповсюджуються тільки на препарати, що призначаються лікарями певних спеціальностей, наприклад ендокринологами. Виписування рецептів контролює Адміністрація Національного фонду медичного страхування.

Частка витрат на лікарські засоби для амбулаторного лікування збільшилася з 22 % усіх витрат на охорону здоров'я в 1992 р. до 34 % в 2001 р. Третину покривали платежі населення, дві третини - державні джерела. Для заниження витрат Фонд медичного страхування знизив субсидування лікарських засобів і ввів жорсткий контроль за бюджетними витратами. З 1999 р. Міністерство охорони здоров'я Угорщини отримало право перерозподіляти засоби між розділами і підрозділами бюджету. У 2001 р. з метою скорочення витрат були зменшені оптові і роздрібні націнки; укладена угода, що зобов'язувала виробників лікарських засобів протягом трьох років утримувати зростання цін нижче за рівень інфляції. Було введено обмеження на виписування пільгових рецептів і збільшено частку субсидій з фіксованою сумою. У 2002 р. було розроблено рекомендації за економічною оцінкою лікарських засобів для вирішення питань про відшкодування витрат на препарати з урахуванням економічної ефективності.

Угорщина
Естонія
Болгарія
Польща
В'єтнам
Кенія
Нідерланди
4.4. Регулювання фармацевтичної діяльності в країнах ЄС
Особливості регулювання фармацевтичного ринку
Співробітництво з ВООЗ
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru