Основні міжнародні рекомендації з надання медичної допомоги в сільській місцевості були прийняті 18-ю Всесвітньою Медичною Асамблеєю (Хельсін-кі,1964) та 35-ю Всесвітньою Медичною Асамблеєю (Венеція, 1983)
Загальні позиції декларацій ВМА з надання медичної допомоги сільському населенню:
1. Мешканці сіл та міст мають однакові права на медичну допомогу. Якість медичної допомоги на селі не повинна відрізнятися від якості медичної допомоги в місті. На обсяг медичних послуг на селі можуть впливати економічні та інші неме-дичні фактори.
2. Сільським регіонам необхідно збирати та аналізувати факти, які необхідні для оцінки потреб мешканців даної місцевості в медичній допомозі, для планування та розвитку місцевих медичних служб.
3. У сільській місцевості відношення "лікар-пацієнт" повинні зберігатися в повному обсязі.
4. Рівень освіти та соціально-економічного розвитку в сільській місцевості взаємозалежні.
Популяризації медичних знань у суспільстві сприяють об'єднані зусилля:
o організацій місцевого самоврядування;
o суспільних організацій та товариств;
o медичних працівників, спрямованих на здобуття та підтримку високого рівня практичної охорони здоров'я.
5. Державна система охорони здоров'я повинна забезпечити в рівному ступені розвиток міських та сільських медичних служб.
6. Як у містах, так і в сільській місцевості необхідно забезпечити інтеграцію програм розвитку профілактичної та лікувальної допомоги, гігієни та санітарно-гігієнічної просвіти та засобів їх реалізації.
7. Необхідно докласти всіх зусиль для того, щоб у містах і в сільській місцевості клінічну відповідальність несли виключно кваліфіковані лікарі. Допоміжний персонал тільки тимчасово може залучатися до виконання лікарських обов'язків. На селі повинна бути достатня кількість лікарів, що пройшли сучасну підготовку, спеціально адаптовану до медичних потреб сільського населення.
8. У сільській місцевості повинна бути достатня кількість допоміжного медичного персоналу, підготовленого відповідно до рівня культури та освіти в країні. Медичне співтовариство повинно всіма можливими шляхами допомагати сільським медичним працівникам в отриманні основної та післядипломної освіти.
9. Захворювання, що характерні для сільської місцевості, потребують зусиль лікарів та спеціалістів усіх відповідних галузей медицини.
10. Медичні працівники повинні керувати санітарно-гігієнічною просвітою сільського населення. Для досягнення найкращих результатів медичної просвіти необхідне співробітництво лікаря з населенням.
11. Національні медичні асоціації повинні сприяти тому, щоб умови роботи сільського лікаря були не гірші, ніж лікаря в місті.
12. Національні медичні асоціації повинні брати активну участь у програмах з поліпшення здоров'я населення в сільській місцевості.
Більшість країн формують державну політику в галузі охорони здоров'я, виходячи з зазначених міжнародних угод та декларацій, проте державне управління галуззю в кожній країні здійснюється у правовому полі чинного законодавства.
Україна є учасником міжнародного співробітництва в галузі охорони здоров'я, членом Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВОО3) та інших міжнародних організацій. Держава гарантує зазначеним організаціям належні умови діяльності на території України, сприяє розширенню і поглибленню участі України у заходах, що ними проводяться.
Відповідно до своїх міжнародно-правових зобов'язань держава бере участь у реалізації міжнародних програм охорони здоров'я; здійснює обмін екологічною і медичною інформацією; сприяє професійним та науковим контактам працівників охорони здоров'я, обміну прогресивними методами і технологіями, експорту та імпорту медичного обладнання, лікарських препаратів та інших товарів, необхідних для здоров'я, діяльності спільних підприємств у галузі охорони здоров'я; організує спільну підготовку фахівців, розвиває і підтримує всі інші форми міжнародного співробітництва, що не суперечать міжнародному праву і національному законодавству.
3аклади охорони здоров'я, громадяни та їх об'єднання мають право відповідно до чинного законодавства, самостійно укладати договори (контракти) з іноземними юридичними і фізичними особами на будь-які форми співробітництва, брати участь у діяльності відповідних міжнародних організацій, здійснювати зовнішньоекономічну діяльність.
Неправомірні обмеження міжнародного співробітництва з боку державних органів і посадових осіб можуть бути оскаржені в установленому порядку, в тому числі
і до суду.
5.3. Система охорони здоров'я в Україні
5.4. Державне регулювання фармацевтичної діяльності в Україні
Державна інспекція з контролю якості лікарських засобів МОЗ України
Державна реєстрація лікарських засобів
Державне регулювання виробництва лікарських засобів
Державне регулювання реалізації лікарських засобів
РОЗДІЛ 6. ЗАКЛАДИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я ЯК ОБ'ЄКТ УПРАВЛІННЯ
6.1. Поняття про організацію. Сутність і основні риси формальної організації
Життєвий цикл організації