Менеджмент у галузі охорони здоров'я - Баєва О.В. - 6.3. Сутність та основні риси діяльності закладів охорони здоров'я

У Законі України "Основи законодавства України про охорону здоров'я" визначено, що закладами охорони здоров'я є підприємства, установи та організації, завданням яких є забезпечення різноманітних потреб населення в галузі охорони здоров'я шляхом надання медико-санітарної допомоги, включаючи широкий спектр профілактичних i лікувальних заходів або послуг медичного характеру, а також виконання інших функцій на основі професійної діяльності медичних працівників.

Заклади охорони здоров'я є зареєстрованими та ліцензованими в установленому порядку суб'єкти господарської діяльності будь-якої організаційно-правової форми та форми власності.

Для всіх організацій притаманні загальні характеристики:

o наявність мети;

o кадри;

o наявність структури.

Місія закладу охорони здоров'я виокремлює його з інших закладів цієї галузі, тому має містити інформацію про чим є даний заклад, яким він прагне бути й чим керується в своїй діяльності. Місія впливає на імідж закладу й привертає увагу до нього пацієнтів, їх законних представників, інвесторів, страхових медичних організацій та інших учасників процесу охорони здоров'я.

Місія виступає інструментом стратегічного управління, що визначає цільові орієнтири організації, важливі з точки зору довготермінових конкурентних позицій. Тому формування місії закладу охорони здоров'я має бути спрямоване на майбутнє й не залежати від від його сьогоднішнього стану.

Місія не є догмою. Медицина є наукомісткою галуззю, технології розвиваються швидкими темпами, у зв'язку з чим у закладу з'являються нові можливості. В Україні відбувається реформування галузі охорони здоров'я, тому нові нормативно-законодавчі акти можуть теж надавати закладу нові можливості. За таких обставин місія може переглядатися.

Велику роль місія чинить на формування етико-деонтологічної культури закладу. Всі співробітники закладу охорони здоров'я мають поділяти головні цінності та принципи, які відобраються в місії.

Характер місії проявляється у стратегії та організаційній культурі закладу. Місію закладу охорони здоров'я визначають сукупність зовнішніх та внутрішніх чинників, до яких відносяться:

o споживачі медичних послуг (пацієнти) та їх законні представники (батьки малих дітей, діти осіб літнього віку тощо);

o кон'юктура ринку медичних послуг, товарів медичного призначення, медичної техніки та фармацевтичного ринку;

o керівники закладу, їх деонтологічні, біоетичні принципи та етико-моральні цінності;

o медичний та допоміжний персонал закладу;

o партнери (наприклад, фармацевтичні компанії, що постачають лікарські засоби та товари медичного призначення);

o органи державної влади та управління;

o суспільство в цілому.

Місія закладу охорони здоров'я знаходить конкретне втілення з таких ознак:

o потреби, які заклад має задовольнити;

o головна ціль, до якої він прагне;

o послуги (або продукція) які він надає (медичні, парамедичні, послуги медичного сервісу, лікарські засоби, товари медичного призначення, медична техніка тощо);

o лікувально-діагностичні, профілактичні, реабілітаційні технології, які використовує заклад;

o ринки, на яких заклад реалізує свої послуги або товари;

o цінності, що він сповідає;

o деонтологічні, біотичні та етико-моральні принципи діяльності.

На рівні великого закладу охорони здоров'я місія може бути сформульована досить широко. На рівні підрозділів або малих закладів охорони здоров'я (наприклад заклад, що надає діагностичні послуги за допомогою ультразвукового дослідження) місія формулюється більш конкретно й чітко, відображає галузь діяльності та окремі види послуг або робіт.

Загальний зміст місії закладу охорони здоров'я відображается в:

o рекламних повідомленнях;

o в бізнес-плані;

o річних звітах;

o статуті закладу;

o договірних угодах з діловими партнерами;

o документах, які відображають організаційну культуру закладу (етичному кодексі, правилах внутрішнього розпорядку, документі поінформованої згоди на медичне втручання тощо).

Мета організації тісно пов'язана з її місією. Існує декілька сфер, в яких організації охорони здоров'я встановлюють свою мету:

o соціальна відповідальність, яка проявляється в поліпшенні громадського здоров'я;

o медичне обслуговування населення;

o потреби та добробут співробітників;

o прибутки організації (для комерційних закладів охорони здоров'я).

Кадри - основа кожної організації, її головне багатство, необхідна умова надання медичних послуг або організації роботи аптеки. Хороший заклад намагається максимально використовувати потенціал своїх співробітників, сприяє підвищенню їх кваліфікації та кар'єрному росту, матеріальному благополуччю. Сучасне управління покликано забезпечити такі умови, при яких заклад охорони здоров'я та його співробітник були корисні один одному і відчували задоволення від взаємодії.

Структура
Класифікаційні ознаки закладів охорони здоров'я
Податкові пільги
6.4. Некомерційні заклади охорони здоров'я
Форми некомерційних організацій
Діяльність некомерційної організації
Дохід некомерційної організації
6.5. Комерційні заклади охорони здоров'я
Механізм функціонування комерційного закладу охорони здоров'я
Майно комерційного закладу охорони здоров'я
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru