Менеджмент у галузі охорони здоров'я - Баєва О.В. - Державний контроль за дотриманням умов і правил підприємницької діяльності з впровадження медичної практики

Згідно зі статею 22 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров'я", держава через спеціально уповноважені органи виконавчої влади здійснює контроль і нагляд за дотриманням законодавства про охорону здоров'я, державних стандартів, критеріїв і вимог, спрямованих на забезпечення здорового навколишнього природного середовища і санітарно-епідемічного благополуччя населення, нормативів професійної діяльності в галузі охорони здоров'я, вимог Державної Фармакопеї, стандартів медичного обслуговування, медичних матеріалів і технологій.

Суб'єктами контролю і нагляду за дотриманням умов і правил підприємницької діяльності з провадження медичної практики виступають:

- Міністерство охорони здоров'я України;

- Міністерство охорони здоров'я Автономної Республіки Крим;

- управління охорони здоров'я обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій;

- Ліцензійна палата при Міністерстві економіки України;

- інші уповноважені органи й установи.

Об'єктами контролю та нагляду за дотриманням умов і правил підприємницької діяльності з провадження медичної практики виступають:

o заклади охорони здоров'я різних організаційно-правових форм, які проваджують господарську діяльність з медичної практики на правах юридичної особи;

o фізичні особи, що займаються господарською діяльністю з медичної практики на правах фізичної особи;

o параметри діяльності закладів, що проваджують господарську діяльність з медичної практики;

o ліцензійні умови та правила провадження господарської діяльності з медичної практики.

Завдання адміністративного контролю за дотриманням умов господарської діяльності з провадження медичної практики наведено на рис. 7.3.

ПІДПРИЄМЕЦЬ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ ЗАБЕЗПЕЧИТИ НАЛЕЖНІ УМОВИ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ УМОВ ЛІЦЕНЗУВАННЯ ТІЛЬКИ ЗА УМОВИ НАЯВНОСТІ В ПЕРЕВІРЯЮЧОГО ВІДПОВІДНИХ ДОКУМЕНТІВ-ЗАВДАНЬ НА ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОГО КОНТРОЛЮ

Перевірка має проводитися тільки в присутності власника, керівника медичного закладу або його представника.

Варто мати на увазі, що перевірка дотримання умов і правил провадження господарської діяльності з медичної практики проводиться за розпорядженням Міністерства охорони здоров'я України, органів виконавчої влади або за їх дорученням іншими органами.

За результатами перевірки дотримання суб'єктами підприємницької діяльності умов і правил здійснення медичної практики оформляється відповідний акт, у якому повинні бути зазначені такі пункти: дата складання акта; назва і місце реєстрації медичного закладу, який перевіряють; номер і дата видачі ліцензії; склад комісії; прізвище керівника установи й осіб, які були присутніми при перевірці.

В акті повинні бути зафіксовані виявлені порушення в діяльності медичного закладу з посиланням на законодавчі акти і нормативні документи. Наприкінці акта вказуються конкретні рекомендації із усунення порушень і недоліків, визначається термін їхньої ліквідації. Акти перевірки мають бути підписані членами комісії і керівником (його представником) медичного закладу.

Один екземпляр акта перевірки має залишатися в медичному закладі, який перевіряють. Якщо медичний заклад має кілька самостійних підрозділів, то перевіряється кожний з підрозділів, складаються проміжні акти перевірки структурного підрозділу, після чого складається один зведений акт.

У випадку виявлення істотних порушень за вищевикладеним переліком, акт протягом 10 днів має бути направлений у Ліцензійну палату Міністерства охорони здоров'я України для ухвалення рішення про зупинення або анулювання дії ліцензії на право провадження медичної практики.

Рис. 7.3. Завдання контролю за дотриманням ліцензійних умов господарської діяльності з провадження медичної практики

Контроль за дотриманням ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики відноситься до адміністративного (службового) контролю безпосередньо до державного відомчого контролю за якістю надання медичної допомоги в закладах охорони здоров'я. Як і будь-який інший вид контролю, він, насамперед, має профілактичне значення і виконує важливу захисну функцію.

Вимоги до державного контролю за якістю надання медичних послуг: o постійність - контроль має здійснюватися постійно, з певними інтервалами часу (як правило, не частіше одного разу на рік);

o оперативність - контроль має здійснюватися своєчасно або з деяким випередженням;

o об'єктивність - висновки контролерів мають бути аргументованими, будуватися на достовірних фактах діяльності медичного закладу;

o масовість - контроль має поширюватись на всі лікувально-профілактичні заклади, незалежно від виду медичної практики;

o дієвість - за результатами перевірок мають вживатися заходи, спрямовані на ліквідацію виявлених недоліків з проведення господарської діяльності із провадження медичної практики;

o плановість контролю допомагає: уникнути зайвого контролю; не залучати ве-ликї кількості спеціалістів; позбутися ситуації, коли деякі медичні заклади або види медичної практики залишаються безконтрольними.

Щоб забезпечити ефективність державного контролю за медичною практикою необхідно:

1. Забезпечення двобічного спілкування між працівниками органу контролю (міського або обласного управління охорони здоров'я при держадміністрації) та особами, діяльність яких контролюється (головним лікарем, власником закладу).

2. Уникати надто прискіпливого контролю за діяльністю медичного закладу, коли увага керівників закладу повністю переключається на перевіряючі органи, а не на потреби пацієнта.

3. Впроваджувати інформаційно-управлінську систему контролю.

4. Використовувати інформацію, яка надійшла в органи державного управління за результатами контролю, для прийняття управлінських рішень із охорони громадського здоров'я.

7.2.2. Ліцензування господарської діяльності з виробництва, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами
7.2.2.1. Ліцензійний контроль за проведенням господарської діяльності з виробництва лікарських засобів
7.2.2.2. Ліцензійний контроль за проведенням господарської діяльності з оптової торгівлі лікарськими засобами
7.2.2.3. Ліцензійний контроль за проведенням господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами
7.3. Акредитація закладів охорони здоров'я як форма державного контролю якості надання медико-санітарної допомоги
Акредитаційні вимоги до управління закладом охорони здоров'я
РОЗДІЛ 8. ПІДПРИЄМНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ У ГАЛУЗІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я
8.1. Підприємництво в галузі охорони здоров'я: сутність, принципи, функції
8.2. Бізнес-план медичного проекту
Приблизна структура та схема розробки бізнес-плану
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru