Педіатрія - Тяжка O.B. - Поняття про біологічний вік дитини

Біологічний вік дитини – це індивідуальний темп розвитку окремо взятої дитини, який може не відповідати її календарному віку. Біологічний вік визначається за морфометричними, фізіологічними, метаболічними та імунологічними ознаками, які максимально наближені до середніх вікових величин і мають місце у 50 % здорових дітей певної вікової групи. Біологічний вік дитини базується на домінуванні середнього біологічного віку окремих тканин, органів та систем організму з незначними відхиленнями, які визначають гармонійність чи дисгармонійність фізичного та нервово-психічного розвитку дитини. Унаслідок цього виділяють такі поняття, як ретардація (брадигенез) та акселерація (тахігенез), що означає дисгармонійність із відставанням чи випереджанням розвитку певних систем. Для визначення біологічного віку дитини використовують найпростіші маркери, які мають найвищу ступінь кореляції з біологічним дозріванням – це розвиток та зникнення основних рефлексів у дітей грудного віку, терміни прорізування молочних зубів та заміна їх на постійні, довжина тіла та ознаки статевого дозрівання. У спеціальних дослідженнях біологічний вік визначається рентгенологічним методом за кількістю острівців та ядер окостеніння. Невідповідність між біологічним та календарним віком дитини може вказувати на наявність патології або несприятливих умов для благополучного розвитку та функціонування систем організму.

Соціалізація та її значення в становленні особистості

Дитина розвивається не лише як представник біологічного виду, а й як особистість, яка, крім процесів розвитку та біологічного дозрівання, проходить складний шлях соціалізації. Це всі форми спілкування, взаємодії з іншими людьми, налагодження стосунків взаєморозуміння, взаємоповаги, взаємодопомоги, сумісного розв'язання актуальних задач життя. Соціалізація – не завжди паралельний з фізичним розвитком та біологічним дозріванням процес. Для соціалізації потрібен як позитивний, так і негативний особистий досвід спілкування і взаємодії, співчуття, любові і, обов'язково, досвід найрізноманітнішої діяльності. Насамперед, це навички самообслуговування, потім праця, творчість, уміння захистити себе та ближніх. Соціалізація включає в себе прийняття та оволодіння всією культурною та науковою спадщиною батьків, батьківщини, усього людства.

Найважливішим стимулятором соціалізації дитини вважається сім'я. На другому місці – ігри, казки, література, кіно. Наступними факторами активної соціалізації є школи, захоплення, творчість. Середовище соціалізації не завжди буває оптимальним, тому й соціалізація дитини та її майбутня доля в спільноті також не завжди досягає оптимального розвитку. Рівень соціалізації людини визначається здатністю її приймати відповідальні рішення, досягати незалежного положення в суспільстві, забезпечувати свою сім'ю, виховувати своїх дітей, вносити вклад у створення матеріальних благ і захист природного середовища.

Тести

1. Упродовж якого терміну триває антенатальний етап розвитку дитини?

A. 250-260 днів.

Б. 270-280 днів.

B. 290-300 днів.

Г. 7 міс.

Д. 8 міс.

2. Який період органогенезу є критичним?

A. 2-6-й тиж.

Б. З-7-й тиж.

B. Перший триместр.

Г. 8-12-й тиж.

Д. Перші 8 тиж.

3. Який термін відповідає інтранатальному періоду?

A. Період переймів.

Б. Початок переймів – 7 днів після народження.

B. 28-й тиждень вагітності – 7 днів після народження.

Г. Перший вдих – 28 днів після народження.

Д. Початок переймів – перший вдих новонародженого.

4. Як змінюється маса тіла плода за внутрішньоутробний період?

A. Зростає в 3 рази.

Б. Зростає в 5 разів.

B. Зростає в 6-10 разів.

Г. Подвоюється.

Д. Зростає в 20 разів.

5. Як змінюється довжина тіла плода за внутрішньоутробний період?

A. Збільшується в 5 разів.

Б. Збільшується в 200 разів.

B. Збільшується в 500 разів.

Г. Збільшується в 1000 разів.

Д. Збільшується в 5000 разів.

6. Коли починається період новонародженості у недоношеної дитини?

A. 310-го дня після народження.

Б. З 20-30-го дня після народження.

B. З 30-го дня після народження.

Г. З 40-60-го дня після народження.

Д. З 60-80-го дня після народження.

7. Які вроджені вади розвитку найчастіше трапляються в дітей?

A. Пілоростеноз.

Б. Гідроцефалія.

B. Вади розвитку язика.

Г. Вади кісток обличчя.

Д. Вади серця.

8. Який вік дитини вважається препубертатним періодом?

A. 7-12 років.

Б. 11-14 років.

B. 9-12 років.

Г. 16-18 років.

Д. 18-21 рік.

9. В якому віці відбувається друге витягування дитини?

A. 5-8 років.

Б. 8-10 років.

B. 10-12 років у дівчаток, 13-15 років у хлопчиків.

Г. 12-14 років.

Д. 13-17 років.

10. В який період розвитку дитини може зустрічатися "крапельне" серце?

A. У період новонародженості.

Б. У переддошкільний період.

B. У грудний період.

Г. У старший шкільний період.

Д. В антенатальний період.

Відповіді: 1 – Б; 2 Б; З В; 4 В; 5 – Д; 6 – Г; 7 – Д; 8 -А; 9 -В; 10 – Г.

Соціалізація та її значення в становленні особистості
Фізичний розвиток дітей
Визначення та сутність оцінки фізичного розвитку
Закономірності збільшення основних антропометричних показників у дітей
Методи оцінки фізичного розвитку дітей
Семіотика порушень фізичного розвитку дітей
Анатомо-фізіологічні особливості нервової системи в дітей. Нервово-психічний розвиток дитини. Методика дослідження. Семіотика уражень
Анатомічно-фізіологічні особливості нервової системи в дітей раннього віку
Методика дослідження нервової системи в дітей
ТРАНЗИТОРНІ РУДИМЕНТАРНІ РЕФЛЕКСИ
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru