Нинішня ділова жіноча мода є досить демократичною. Наприклад, нині під піджак вже можна не одягати шовкову блузку. Якщо виріз піджака є неглибоким, то піджак можна одягати, навіть, на білизну. Піджак добре "сидить" на трикотажних майках, топах і водолазках.
Сукня поки-що залишається більш звичною частиною шляхетного жіночого костюма. Допускається одягати штани. Суворі чорні брюки завжди можуть бути у нагоді. Вони поєднуються практично з усім, є практичними у дощову погоду, не притягують осудливих поглядів.
Піджак можна замінити жилетом або трикотажним кардиганом.
Під жакет можна одягнути трикотажне плаття або світер із штанами.
Нині пересічна довжина ділової спідниці - до середини колін. Крайності не вітаються - ні міні, ні максі. Допускається довжина спідниці дещо вище колін.
"Золоте правило" ділової жінки - завжди одягати колготки. Навіть, влітку, коли велика спека.
Вимоги до жіночого костюму є ліберальнішими, ніж вимоги до чоловічого костюму.
Крій піджака жорстко не регламентується. Довжина має бути дещо вище або нижче лінії стегон. Ґудзики бажано щоб були не пластмасовими, а кістяними, або ж обтягнутими тканиною чи шкірою.
Блузка завжди має прикривати плечі. Не допускається оголяти спину або живіт, носити одежу на бретельках. Сукня має бути прямою або дещо завуженою донизу. Розріз не повинен перевищувати 10 см. Довжина сукні має сягати колін.
Дизайнер Андре Тан зазначив, що він легко розрізняє у Європі дівчат і жінок з України. Вони одягнені так, ніби збираються фотографуватися для обкладинок глянцевих журналів. Вважає, що це - неправильно і некрасиво. Впевнений, що тенденції моди слід пропускати через свій мозок і створювати свій власний неповторний образ, який би відповідав внутрішньому світу кожної конкретної людини. Не можна сліпо йти за модою.
На думку А. Тана жінка має бути розумною, спокусливою і чарівною. А. Тан вважає що він створює щоденну одежу. Його головні критерії - краса, комфорт і зручність одежі. Сучасна дівчина має почуватися впевнено і комфортно у будь-якій ситуації. Створюючи одяг, А. Тан враховує, що активній і успішній дівчині впродовж дня доводиться побувати у кількох місцях. Скрізь вона мусить мати доречний вигляд. Вона має бути адаптована до умов сучасного життя.
А. Тан зазначає, що Жан-Поль Готьє запровадив у моду корсети, Ів Сен Лоран одягнув жінку у чоловічий смокінг, Стелла Маккартні запропонувала вінтаж. Дизайнер вважає, що він запроваджує у моду стиль "Smart Couture". Його одежа - для розумних інтелектуальних жінок та дівчат.
13.2.9. Аксесуари
Існує ціла низка деталей, які мають змістовне навантаження. Наприклад, гарна краватка і солідний годинник полегшують навантаження під час переговорів. Головне - не переборщити з ціновим діапазоном щодо аксесуарів. Наприклад, вартість годинника не повинна перевищувати двох місячних зарплат. Необхідно добре зважити, чи потрібно на роботу одягати дорожчий, ніж у начальника годинник. Зазначене може викликати низку непотрібних, з точки зору працівника, запитань.
13.2.9.1. Авторучки
Авторучки, або їх ще називають - "вічне перо", - належать до обов'язкових аксесуарів сучасної ділової людини. Авторучка може багато сказати про статус її власника. Говорячи про авторучку, маємо на увазі такий письмовий прилад, який має перо і, відповідно, пише чорнилом. Мова не йде про кулькову ручку. Ще й досі підписи та інші важливі записи виконуються авторучкою. Зупинимося далі на описі найголовніших брендів авторучок: Waterman. Першою із найзнаменитіших авторучок класу люкс стала ручка марки Waterman. Курйозна причина послужила приводом до її створення.
1883 року американський страховий агент Левіс Едсон Уотерман підписував один досить важливий страховий контракт. Його чорнильна ручка відмовилася писати. Контракт підписано не було. У гніві страховий агент розтоптав свою авторучку. Він вирішив створити авторучку власної конструкції. Це йому вдалося . На світ з'явилася авторучка марки "Rеgular", яка мала ідеальний чорнильний механізм. Принцип дії механізму з того часу не змінювався.
Parker. До появи авторучки під цим товарним знаком вже користувалися перовими авторучками. Вони приносили своїм власникам чимало клопотів - то текли, то припиняли писати. 1888 року викладач Джордж Сеффорд Паркер відкрив у США фабрику з виробництва перових авторучок власної конструкції. Зазначених вище недоліків його ручки не мали.
Ті, хто купує авторучки "Рагкег"можуть не боятися браку. Його немає. Ці ручки практично не можна підробити. Фірма обіцяє впродовж 28 днів замінити в авторучці перо, якщо воно не влаштовує власника.
Montblanc. Славетний британський письменник Сомерсет Моем (Somerset William Maugham, 1874-1965) писав свої твори (зокрема, "The Moon and Sixpence" (1919), "Of Human Bondage" (1915), "Cakes and Ale" (1930) лише авторучками Montblаnc. Пера цих авторучок ніколи не шкрябають папір.
Американський композитор, диригент і піаніст Леонард Берн-стайн (L. Bernstein, 1918-1980) свою відому "Вестсайдську історію" (West Side Story, 1957) також написав авторучкою "Montblаnc". Цій марці авторучок віддає перевагу, передусім, творча і стримано-респектабельна громадськість.
Ручка з'явилася 1910 року. Її створили банкір Клаус Йоханнес Восс, торговець Крістіан Лаузен та інженер Вільгельм Дзамбор. Своїм символом вони обрали найвищу вершину Європи-Монблан. Вони також вигадали позначати перо не золотою пробою (як це було прийнято робити), а цифрою 4810. Це - висота гори у метрах. Найвища гора Європи символізує високу якість німецької авторучки.
Aurora. Авторучки цієї марки вважаються одними із найбільш рідкісних.
Станом на ХХ століття всі основні недоліки перових авторучок винахідниками були усунені. Після розв'язання технічних проблем надійшла черга задуматися над дизайном авторучок. 1919 року італійська компанія Aurora заявила, що надалі авторучки не поступляться у своїй вишуканості ювелірним прикрасам.
Перші моделі авторучок дійсно приголомшили вишуканістю оброблення корпусів, філігранністю гравірування та витонченістю фірмових арабесок золотих пер. Золото, яке застосовується у ручках Аигогає, є м'яким. Воно забезпечує плавність письма. Постійні покупці авторучок Aurora перевіряють м'якість та гнучкість пера на власному нігті.
13.2.9.2. Предмети на письмовому столі
Жаба. Вважається символом удачі та грошового добробуту. Жабу багатства рекомендують розміщувати на вході до офісу у такій позі ніби вона встрибує у приміщення. Існує забобон, що жаби бояться висоти (насправді ж у них про це ніхто не запитував), тому не рекомендується ставити жаб на високі полиці.
Кінь. Статуетка коня вважається класичним талісманом слави і кар'єри. Особливо кінь, що піднявся на диби, тобто стоїть на задніх ногах, відірвавши від землі передні. Прикладом може бути пам'ятник Петру І у Санкт-Петербурзі. Вважається що кінь приносить вітер позитивних змін у житті.
Слон. Китайці впевнені, що слон приносить удачу. Якщо статуетка слона стоїть на підвіконні, то слон притягує удачу з вулиці через вікно. Гарним символом вважається слон, який підняв до гори свій хобот.
Дерева. Існує забобон, що дерево, на гілячках якого ростуть китайські золоті монетки, притягує фінансові потоки та сприятливу енергію, яка стимулює зростання доходів. Дерево, на якому ростуть напівдорогоцінні камінці, вважається Деревом щастя. До нього також ставляться, як до символу розвитку та грошового добробуту. Розташування дерева у східній частині приміщення сприяє здоров'ю, швидкому здійсненню задуманих планів та реалізації нових проектів.
Дракон. Він уособлює повну гармонію, велич, мудрість та доброту. У віруванні фен-шуй він вважається одним з найсильніших символів. Дракон також приносить успіх у бізнесі.
Корабель-вітрильник. Цей талісман притягує удачу у справах. Корабель вважається потужним символом розвитку і розквіту фінансового добробуту. Купуючи модель вітрильника, слід звернути увагу на те, щоб його вітрила були підняті і надуті. Це означає попутний вітер та відсутність застою у справах. Щоб талісман виправдав покладені на нього надії, потрібно його поставити так, щоб ніс спрямовувався всередину будинку чи офісу, тобто створював враження прибуття.
13.2.9.3. Прикраси та інші речі
Діловий етикет дозволяє жінкам носити каблучки лише на безіменних пальцях.
Якщо жінка має комплект прикрас, можна одягти не більше ніж 2 елементи. Наприклад, сережки і браслет.
На роботу доцільно носити прикраси з напівдорогоцінним камінням - бірюзою, агатом або гранатом. Добре асоціюються із діловим костюмом перлини.
Гаманець має бути бордовим, коричневим або чорним. Матеріал - високоякісна шкіра.
Не слід одягати більше ніж одну каблучку на кожну руку. Слід мати простий, але дорогий годинник. Не слід використовувати браслети, шпильки або сережки. Хрестики і ланцюжки не повинні бути такими, що їх видно. Запонки і пряжка на ремені мають бути маленькими і суворими.
У карманах штанів мають бути: носова хустинка, ключі, запальничка. У штанях не повинні бути ручки, окулярів та інших предметів, які є крихкими та забруднюючими.
У внутрішніх кишенях піджака можуть лежати особисті документи, гаманець, окуляри, ручка, невеликий записник, футляр для візитівок чи кредитних карточок, сигарети. Всі інші предмети мають знаходитися у чоловічій сумці чи портфелі. Нагрудні кишені сорочки мають залишатися абсолютно порожніми.
Кадровик картав співробітника за те, що той відгукувався про боса як ідіота. співробітник заявив, що такого не говорив, адже службову таємницю розголошувати не можна.
13.2.9.3. Прикраси та інші речі
Розділ 14. Звільнення з роботи
14.1. Звільнення за ініціативи керівництва
14.1.1. Симптоми очікуваного звільнення
14.1.2. Звільнення компетентних працівників
14.1.3. Сторінка у соціальній мережі
14.1.4. Дії звільнених
14.1.5. Позовна заява
14.2. Звільнення за ініціативою працівників