Менеджмент персоналу - Мурашко M.I. - 2.1. Функції управління

2.1. Функції управління

Управління — це процес або форма діяльності, що передба­чає керівництво певною групою людей чи орієнтацію її на досягнення мети організації.

Філософія управління базується на принципі — дія визна­чається кількісними результатами, який передбачає оціню­вання працівників за результатами, а не методами їх досяг­нення.

Організації у своїй діяльності можуть використати:

— адміністративні принципи;

— неформальні взаємозв'язки і взаємодію груп.

Основоположниками адміністративних принципів були А. Файоль та JI. Гулик.

Французький промисловець А. Файоль визначив такі принципи адміністративного управління:

— поділ праці;

— авторитет;

— дисципліна;

— єдність керівництва;

— єдність управління;

— підпорядкування особистих інтересів загальному благу;

— винагорода;

— централізація;

— ієрархія;

— порядок;

— справедливість;

— стабільність персоналу;

— ініціатива;

— дотримання етичних норм.

Ці принципи забезпечують створення схеми структуризації й управління організацією. Взявши їх за основу, А. Гулик розробив такі функції керівника:

1) планування — розробка в загальних рисах того, що слід зробити, а також шляхів досягнення наміченого (мета органі­зації);

2) організація — встановлення формальної структури вла­ди, за допомогою якої структурні підрозділи впорядковують­ся, визначаються і координуються для досягнення певної мети;

3) управління — безперервне прийняття рішень і втілення їх у конкретних і загальних наказах та вказівках;

4) укомплектування — комплекс функцій із застосуваня та підготовки кадрів, а також створення безпечних умов праці;

5) координація — охоплення всіх важливих обов'язків, які стосуються взаємозв'язків різноманітних сфер діяльності організації;

6) звітна робота — інформування тих, перед ким керівник зобов'язаний звітувати про стан справ, взаємне інформуван­ня в стосунках із персоналом;

7) складання бюджету — діяльність, пов'язана із фінансо­вим плануванням, бухгалтерським обліком та контролем.

Функції керівника відповідно до принципів неформальних взаємозв'язків та взаємодії груп, розроблені Ч. Барнардом, такі:

1) підтримання організаційних зв'язків;

2) забезпечення здійснення індивідуумами основних видів діяльності;

3) формулювання призначення та мети.

За сучасними теоріями вирізняють такі функції управ­ління.

1. Планування:

— самоперевірка — визначення нинішнього стану органі­зації;

— обстеження середовища;

— визначення мети;

— прогнозування можливих ситуацій;

— погодження державних дій і потреб у ресурсах;

— оцінка запропонованих дій;

— перегляд і коригування плану залежно від результатів контролю та зміни обставин;

— спілкування в процесі планування.

2. Організація:

— ототожнення і характеристика виконуваних робіт;

— розподіл роботи відповідно до обов'язків;

— розподіл обов'язків відповідно до посад;

— визначення посадових вимог;

— групування посад у структурі управління;

— розподіл необхідних робіт, визначення звітності та обся­гу повноважень;

— перегляд і коригування структури організації залежно від результатів контролю та зміни обставин.

3. Комплектування кадрами:

визначення потреби в людських ресурсах;

— пошук і відбір кандидатів;

— підготовка і навчання персоналу;

— перегляд і коригування кількості та якості людських ресурсів залежно від результатів контролю та зміни обста­вин;

— спілкування в процесі комплектування кадрів.

4. Мотивація:

— спілкування з підлеглими і роз'яснення їм мети;

— визначення норм діяльності;

— підготовка підлеглих відповідно до рівня виконавських стандартів;

— справедливе заохочення і покарання працівників;

— створення сприятливого мотиваційного середовища;

— перегляд і коригування методів мотивації залежно від результатів контролю та зміни обставин.

5. Управління фінансами.

6. Контроль:

— встановлення норм;

— контроль результатів і порівняння їх із нормами;

— коригування відхилень;

— перегляд і коригування результатів контролю залежно від зміни обставин;

— спілкування в процесі контролю [46].

"Управляти — це означає:

а) передбачати — вивчати майбутнє і намічати програму дій;

б) організовувати — будувати подвійний організм підприємства: матеріальний і соціальний;

в) розпоряджатися — приводити в дію персонал підприємства;

г) погоджувати — пов'язувати й об'єднувати, поєднувати всі дії і зусилля;

д) контролювати — спостерігати, щоб усе відбувалося відповідно до встановлених правил і розпоряджень" (Анрі Файоль).

2.2. Лідерство
2.3. Методи і стилі управління персоналом
2.4. Етапи ефективного менеджменту
2.5. Головні стратегії ефективного менеджменту
2.6. Способи винагороди в ефективному менеджменті
2.7. Організація управління персоналом
Розділ 3 ФОРМУВАННЯ ПЕРСОНАЛУ ОРГАНІЗАЦІЇ
3.1. Планування чисельності персоналу
3.2. Аналіз необхідної роботи
3.3. Складання посадової інструкції працівника
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru