Результатом розвитку інформаційних технологій є розвиток сфери інформаційних послуг, метою якої є забезпечення споживачів різноманітними інформаційними продуктами. Найбільш динамічним сектором інформаційного ринку є сектор ділової інформації - інформації про товарні ринки і ринки конкурентних країн. На сучасному етапі інформаційний ринок являє собою надзвичайно складну структуру, що динамічно розвивається. Інформаційні послуги є специфічним продуктом, якого потребує усе ширше коло споживачів, тому становлення ринку інформації повинно ґрунтуватися на таких принципах: відкритість, доступність, законність отримання, використання, поширення та зберігання інформації.
Основним видом інформаційно-консультативних послуг є консалтинг. Консалтинг (англ. consulting, від consult - радитися, консультуватися) - діяльність спеціалізованих компаній щодо надання інтелектуальних, інформаційних послуг суб'єктам ринку (виробникам, продавцям, покупцям) з різноманітних виробничих, організаційних, юридичних, маркетингових, фінансових та інших питань.
Причиною утворення такої специфічної сфери підприємницької діяльності є поглиблення спеціалізації праці в ринкових умовах. Сутність консалтингових послуг полягає у наданні клієнтові обґрунтованої інформації з актуальних для нього проблем щодо найрізноманітніших об'єктів. Ці послуги класифікують на такі групи: загальне управління, адміністрування, фінансове управління, управління персоналом, маркетинг, виробництво, інформаційні технології, спеціалізовані сфери діяльності тощо.
Одним із найпоширеніших видів консалтингу є бізнес-планування, в якому суб'єкти підприємницької діяльності відчувають потребу в період виходу на ринок, опанування нових його сегментів, придбання нових промислових об'єктів, отримання кредитів.
Окремо можна виділити такі сфери діяльності, які напряму пов'язані з ринком інформаційно-консультативних послуг, а саме з бізнес-проектуванням - інжиніринг, екаунтинг, ліцензування підприємства.
Інжиніринг (англ. engineering, від engineer - проектувати, споруджувати) - надання виробничих, комерційних, науково-технічних та інших послуг спеціалізованими інженерно-консультативними фірмами, промисловими, будівельними та іншими компаніями. Він реалізується як сукупність інтелектуальних видів діяльності. Його метою є отримання оптимальних результатів від капіталовкладень або інших витрат, пов'язаних з реалізацією проектів різного призначення за рахунок найраціональнішого підбору й ефективного використання матеріальних, трудових, технологічних та фінансових ресурсів, організації і управління, передових науково-технічних досягнень і з урахуванням конкретних умов і чинників здійснення проектів.
Екаунтінг (англ. accounting - облік, звітність) - збір, оброблення, аналіз, класифікація і оформлення різноманітної документації у сфері фінансів.
Ліцензійні послуги - це послуги, які здійснюють суб'єкти бізнесу, щодо надання права використання винаходу або іншого технічного досягнення на основі ліцензійної угоди.
Фінансові послуги - це послуги, які здійснюють фінансові установи щодо поповнення обігових коштів, забезпечення інвестиційних та інших програм суб'єктів господарської, комерційної та іншої діяльності. Вони мають інфраструктурний характер, пов'язані із забезпеченням нормального перебігу технологічних, торговельних операцій на підприємствах за рахунок фінансування та інвестування вкладів, надання банківських послуг щодо проведення розрахункових операцій (наприклад, факторинг, лізинг тощо).
Розділ 3. Ринок послуг України
3.1. Теоретичні засади функціонування ринку послуг
3.2. Особливості ринку послуг
3.3. Інфраструктура ринку послуг
3.4. Сучасний стан та перспективи розвитку ринку послуг України
Розділ 4. Конкуренція на ринку послуг
4.1. Сутність конкуренції на ринку послуг
4.2. Особливості формування конкурентних переваг у сфері послуг
4.3. Позиціонування послуг на ринку