Міжнародний менеджмент - Юхименко П.І. - 4.5. Особливості менеджменту в Фінляндії

Фінська школа менеджменту за останні два десятиліття досягла міжнародного рівня. Вона визначає ряд найважливіших факторів, необхідних для успішної діяльності керівника, а саме:

o вміння досягати результатів та бажання наполегливо працювати для досягнення поставленої мети;

o бажання та здатність нести відповідальність за довірену роботу та приймати ризиковані рішення;

o вміння розпочинати процеси змін, керувати ними та використовувати їх в інтересах організації;

o вміння використовувати відкритий спосіб управління на підприємстві, розвивати співпрацю;

o мистецтво швидко приймати рішення;

o здатність зосереджуватися на нинішніх та майбутніх рішеннях;

o здатність визначати зміни всередині та зовні організації, ефективно використовувати їх;

o готовність до тісних соціальних взаємовідносин;

o здатність до спільного керівництва;

o використання творчого підходу до своєї праці;

o постійне самовдосконалення та добра загальна психологічна й фізична форма;

o вміння правильно використовувати свій час;

o здатність до мотивування себе та персоналу;

o готовність очолювати добре підготовлений, професійний персонал.

Фінській менеджмент використовує різні рівні управління, зокрема:

o визначення результатів управління за ситуацією;

o контроль за результатами управління.

Процес визначення результатів розпочинається з глибокого аналізу, на підставі якого визначаються бажані результати (ключові результати) для різних рівнів. До ключових результатів відносять: результати комерційної діяльності; результати функціональної діяльності; результати підтримки бізнесу.

Процес управління за ситуацією - це управління по днях. Метою цього процесу є організація справ, для виконання яких керівники повинні вміти аналізувати і брати до уваги зовнішні та внутрішні ситуаційні фактори підприємства. На етапі процесу управління велику роль відіграє процес планування, який поділяється на стратегічне, річне та планування графіків роботи.

При управлінні за результатами, поряд з плануванням, оцінюють виконання планів та контроль. Наполегливість, творчий підхід та обов'язковість при виконанні планів - це ті риси, які відрізняють дану систему управління від інших.

Управління за результатами - це сукупна система управління, мислення та розвитку, за допомогою якої досягаються визначені всіма працівниками підприємства цілі. При цій системі ефективно використовуються особливості господарської ситуації, творчі здібності персоналу, а також стилі та техніка управління.

Отже, для фінської школи управління можна визначити таку послідовну схему дій:

o управління діяльністю фірми, включаючи планування діяльності, постановку виробничих завдань, створення системи вимірювання виробничої праці, контроль за виконанням завдань;

o управління персоналом, до якого відносять забезпечення співпраці між усіма членами трудового колективу, кадрову політику, інформування, мотивацію навчання працівників;

o управління важливими зв'язками організації;

o постійне вдосконалення управління діяльністю фірми та персоналу, враховуючи поліпшення планування, дослідження та розвиток мікроклімату в організації, удосконалення розподілу праці.

Міпі case studies 1

Молодий норвезький директор закордонної філії американської компанії мав труднощі з делегуванням відповідальності і функцій своїм заступникам - італійцю і греку. Керівництво компанії, намагаючись вирішити проблему, вдалося до допомоги консультантів по управлінню зі США, Німеччини, Японії, України.

Консультант із Німеччини порекомендував визначити не тільки зону відповідальності кожного з замів, а і з максимально деталізовано описати їхні конкретні функціональні обов'язки. Строго розподілити ці обов'язки між ними, не допускаючи дублювання. Передбачити випадки, коли рішення, пов'язані з виконанням цих функцій, приймаються самостійно, і випадки, коли вони узгоджуються з директором.

Які поради, на вашу думку, дали б консультанти зі США, Японії та України? Охарактеризуйте національні стереотипи вказаних країн.

МОДУЛЬ 2. ЗАГАЛЬНООРГАНІЗАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ ТА КРОСКУЛЬТУРНА СПЕЦИФІКА ВЕДЕННЯ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ
Тема 5. Кроскультурний менеджмент та його характеристика
5.1. Сутність кроскультурного менеджменту. Концепції культури в кроскультурному менеджменті
5.2. Класифікація ділових культур
Ставлення до часу
Ставлення до природи
Міжособові відносини
Дія і статус в контексті ділової культури
Емоційно залучені та емоційно нейтральні культури
5.3. Взаємодія національних і корпоративних культур. Моделі корпоративних культур
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru